Vechtsport

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vechtsport

Ik wil weer een vechtsport gaan beoefenen. (voorheen deed ik aan karate) Ik zit te denken aan Kravmaga, thaiboxing of kickboxing. Wat is de effectiefste
    sport waar je iemand het snelste mee uitschakeld. Zelf denk ik Kravmaga omdat je in iedere situatie weet hoe je moet handelen.Kick en Thaiboksen lijkt me meer een manier om snel met een paar trappen en stoten iemand tegen de grond te werken.

Wie kan me iets over ervaringen in deze sporten vertellen?

ik heb van een hoop vechtsporten gehoord en heb er ook een paar gedaan(karate,kickboxing)maar ik heb nog nooit van kravmaga gehoord dus misschien dat je even kleine toelichting kan geven?

het zal altijd een strijd blijven tussen de verschillende stijlen maar feit blijft dat het mekaar niet veel zal ontlopen in effectiviteit.

denk dat kickboxen uiteindelijk een goede mix is van alle vechtstijlen want daar zit van alles wel een beetje in,kijk maar naar k1.

ik ga naar diverse vechtsportgala's omdat het erg leuk blijft om te zien hoe dedicated die jongens zijn want het is allemaal erg zwaar om te doen.

degene met het meeste techniek en uithoudingvermogen wint over het algemeen,afgezien van de luckyshots natuurlijk.

greetz

Comment

krav maga is toch die Israelisse man tot man gevechten?! ontwikkelt door 1 of andere militair.. om zo snel mogelijk iemand uit te schakelen en dan meestal voor goed... dus niet echt een sport die je echt kan trainen blijft bij de technieken oefenen... word volgens mij ook nog maar op 2 plaatsen in Nederland les in gegeven.

groeten Red
      It is scientificaly proven that the surface of the wings of a bumblebee is too small to fly, but the bumblebee doesnt know this and she flies

Comment

Wing-chun is een van de meest effectieve vechtkunsten die er bestaan. Heb het zelf ook beoefend. Het is een stijl van Kung Fu welke ontwikkeld is door een vrouw(&#33 een aantal eeuwen geleden. Het is snel aan te leren, heel sierlijk en ongelofelijk snel. Er ligt een eenvoudig principe aan ten grondslag: rechtdoor is de kortste weg. Dat zie je terug in de stoten en trappen. Heb al heel wat ervaren kick-boxers gevloerd zien worden door Wing-chunbeoefenaars. Wordt in elke (middel)grote stad wel gedoceerd. Erg aan te bevelen!
        We blijven als groep werken aan het 'whey-gevoel'.

Comment

Heb bijna 10 jaar muay thai gedaan, heb verschillende gala's gevochten, belgie, nederland en zelfs thailand. Ben dan overgestapt op bb omdat ik te mager was. Eerlijk gezegd heb ik ook nog nooit van kravmaga gehoord en zou wel willen weten wat het is

grtz
          stil growing

Comment

Ben wel benieuwd waar Kravmaga gegeven wordt.
            Als het bij mij in de buurt komt ga ik het zeker doen.
            Wie weet waar het nu gegeven wordt?
            Alvast bedankt HERR
            Back in Town !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Comment

kravmaga is een israelische vechtsport die het leger van israel ook beoefend.Je leert om mensen uit te schakelen die met mes pistool stok op je afkomen. Ook leer je in een situatie je eigen wapen te maken van een pen sleutels steen fiets.
              Lijkt mij erg effectief

Comment

Tot oor kort een geheime methode, slechts bekend bij veiligheidsagenten van Mossad, Shabak, Aman en leden van elite-eenheden in het Israëlische leger (Sayeret Mat’kal, Flotila 13). Dit unieke zelfverdedigingssysteem is ontwikkeld door grootmeester Imi Lichtenfeld, de topinstructeur van het mantot- mangevecht in het Israëlische leger. Het systeem is overgenomen door het leger, de nationale politie en de veiligheidsdiensten en heeft de erkenning van vechtsportexperts uit de hele wereld. De KRAVMAGA-technieken zijn effectief, eenvoudig en gemakkelijk te leren en kunnen onder extreme stress-situaties worden toegepast door mannen, vrouwen en kinderen, ongeacht hun lichamelijke conditie, kracht of leeftijd. KRAVA MAGA wordt thans wereldwijd, ook in Nederland en België, onderwezen aan militaire eenheden, politiekorpsen en op scholen in Israël. KRAV MAGA is dé methode waarbij iedereen gebaat is die zijn persoonlijke veiligheidsgevoel wil versterken. Niet langer bang op straat en in staat aan allerlei onveilige situaties het hoofd te bieden.

Comment

Wat is Krav Maga?
                  Het is het Israëlische "street and battle"-geteste zelfverdedigingssysteem. Het systeem komt van het Israëlische leger ( incluis de speciale eenheden zoals de Mossad), bedacht door de oprichter Imi Lichtenfeld, dat het al vanaf de Tweede Wereldoorlog in praktijk uitoefent! Vanuit het leger is het overgewaaid naar de burgermaatschappij vanwege het terrorisme in het land.

Al gauw kwam KM in een stroomversnelling toen ook de VS het systeem ging toepassen. Voor de S.W.A.T., reguliere politie, het leger ( met de speciale eenheden ) ed. was/is het een groot succes. Vele landen ( UK, Scandinavië, Zuid-Amerika ) volgden hierna. KM heeft wereldwijd veel aanzien. Op het moment ruilt zelfs Japan de traditionele vechtsporten en -kunsten in voor Krav Maga!

Ook in Nederland is er vraag naar een dergelijk systeem als hierboven geschreven; door het toenemend geweld worden steeds meer samenstellingen van de huidige verdedigingssystemen bedacht . Helaas zijn de meeste theorieën die behandeld worden niet met praktijkervaringen onderbouwd met alle gevolgen van dien of zijn de technieken in de sportschool wel te hanteren, maar op straat niet of nauwelijks!

KM zal dus voor een groot en breed publiek in Nederland uitkomst bieden; voor zowel het leger, politie en beveiliging als de burgermaatschappij.

Waarom Krav Maga?
                  1) Het is effectief, efficiënt en zeer actueel.
                  2) Daarnaast is het heel makkelijk en snel aan te leren, omdat het verdedigen berust op een principe van natuurlijke reacties.
                  3) Zoals gezegd berust KM op 60 jaar praktijkervaring (en was dus eerder in Europa dan vele Oosterse gevechtsporten).

Comment

Lijkt me intersant, zeer intersant zelfs, effe zoeken of het in mijn stad ook wordt gegeven.
                    Thnx jaapio

grtz
                    stil growing

Comment

Krav Maga is zeer effectief.
                      Word momenteel enkelt in R'dam en Den Haag gegeven.
                      Ik hou het voorlopig zelf echter bij Kickboxen.
                      1.83 / 96 kg / Bf 14%

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X