Wilders: zijn standpunten e.d.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wilders: zijn standpunten e.d.

Ik waag nogmaals een poging, aangezien ik het zelf heel interessant vind om hierover te praten. Gezien het feit hoe de vorige topics ellendig ten einde zijn gekomen, wil ik nu als enige regel meegeven "val elkaar niet aan, houdt het netjes" IK zeg er nu al vast bij, dat (zware) overtredingen een waarschuwing op zullen leveren, ook zal de post zonder pardon verwijdert worden. Bij herhaaldelijk waarschuwen zal er een tijdelijke ban volgen.

De regels voor offtopic zal ik in dit topic niet zo streng hanteren, aangezien je bij het thema Wilders nog wel eens iemand offtopic kan gaan. Ik zal dus ook geen posts gaan verwijderen met als reden dat ze offtopic zijn. Dreigt het te veel offtopic te gaan worden, zal ik jullie daar vroegtijdig op wijzen. Mocht er echter een thema op zich ontstaan, zal ik er speciaal een topic voor open.

Uitzonderingen zijn natuurlijk posts, die bewust offtopic gaan. Om maar eens een belachelijk voorbeeld te geven, als we het hier over wilders hebben, dan gaan we natuurlijk niet ineens over het paard van sinterklaas praten. Ik heb trouwens ook een hekel aan die plaatjes, dus kijk niet op als ze niks toevoegen dat ik ze zomaar verwijder.

Hoewel het niet altijd fijn is om regels mee te geven, leek het me toch nodig om duidelijkheid te scheppen. Vandaar ook deze regels. Ik hoop dat de bedoeling van het topic nu duidelijk is. (Mochten er toch bezwaren zijn of onduidelijkheden, meldt het a.u.b. via PM. Dit om het topic schoon te houden)

En nu lekker discussiëren over Wilders, post dingen zoals:
    - nieuwsberichten met betrekking op Wilders
    - uitspraken die Wilders gedaan heeft
    - (algemene) standpunten van Wilders
    - alle andere commotie rondom Geert

Kortom, alles wat je kwijt wil met betrekking op Wilders.

Succes!

Zal ik dan maar aftrappen :P

Copy/ paste

'Wilders totaal geradicaliseerd'

Uitgegeven:17 oktober 2010 13:23Laatst gewijzigd:17 oktober 2010 13:50
    AMSTERDAM - PVV-leider Geert Wilders is ''totaal geradicaliseerd'' in het isolement waarin hij lang heeft verkeerd. Dat zei voormalig VVD-leider Frits Bolkestein zondag in het televisieprogramma Buitenhof.

© NU.nl/Alphons Nieuwenhuis

"Iedere politicus in een isolement radicaliseert", stelde hij. Het zou volgens Bolkestein veel beter zijn geweest als Wilders in de VVD-fractie was gebleven.Wilders was in de jaren negentig fractiemedewerker van de VVD, die toen onder leiding van Bolkestein stond.
    In 1998 werd Wilders Tweede Kamerlid voor die partij. In 2004 stapte hij echter uit de VVD omdat hij, in afwijking van de partijlijn, vindt dat Turkije geen lid kan worden van de Europese Unie. Bolkestein is het op dat punt met Wilders eens, omdat het in zijn ogen een "fatale ontwikkeling" zou zijn als Turkije deel van de EU wordt.

Aansluiting

Bolkestein zei verder dat hij het minderheidskabinet van VVD en CDA met gedoogsteun van de PVV ondersteunt. Maar hij is het niet eens met het hele regeerakkoord. Hij vindt dat de coalitiepartijen op twee punten "meer aansluiting" moeten zoeken met de landen om ons heen.
    Zo moet ontwikkelingshulp worden verlaagd naar het gemiddelde niveau in Europa. "Dat is ongeveer de helft van wat wij doen", zei Bolkestein. Daar staat volgens hem tegenover dat de subsidie van kunst en cultuur omhoog moet. "Op die punten ben ik ongelukkig met het regeerakkoord en ik vind dat ze dat echt moeten veranderen."

Verantwoordelijkheid

Volgens Bolkestein was het beter geweest als Wilders zelf ook lid van het kabinet was geworden. Als de PVV-voorman bijvoorbeeld minister van Buitenlandse Zaken was geworden, had hij "de volle verantwoordelijkheid van zijn eigen standpunt" moeten uitdragen. "Dan had hij gemerkt wat dat betekent."
    Bolkestein vindt dat mensen gelijk hebben als ze zeggen dat Wilders de verantwoordelijkheid pas voelt als lid van het kabinet en niet als hij een soort buitenboordmotor is. "Maar dat wilde het CDA niet", aldus Bolkestein.
    © ANP
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    We like it

Comment

Niet alleen geradicaliseerd.

Fundamentalist met sterk dictatoriale trekken, verpakt in een democratisch bestel.

Heeft erg weinig met een fatsoenlijke rechtstaat te maken.

De partijen die met hem zijn gaan samenwerken moeten zich 3x achter de oren krabben.

Nederland noemt zich een fatsoenlijke rechtstaat, maar is het niet meer.

Nederland moet uit de EU getiefd worden, hetzelfde voor Le France.

Begrijp die verdeeldheid binnen het CDA.
      We like it

Comment

wilders zijn standpunten zijn zionistisch van aard. iK denk dat het komt door zijn verblijf in israel jaren geleden en zijn liefde voor dit land. Wilders heeft daar blijkbaar vriendjes gemaakt die blijkbaar ook zijn standpunten sterk hebben beinvloed imo.

Comment

joepie. nederland UIT eu. Nederland extreem rechts.
          MIJN idee.
          om persoonlijke redenen en die uit mn kennissenkring.
          een dag niet geleefd..... dan ben je dood

Comment

Originally posted by bruce View Post
            joepie. nederland UIT eu. Nederland extreem rechts.
            MIJN idee.
            om persoonlijke redenen en die uit mn kennissenkring.
            Noem ze eens op dan.

Comment

Ik ben ook erg benieuwd naar de grond van zo'n buitensporigheid.
              The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Originally posted by Kevster View Post
                Ik ben ook erg benieuwd naar de grond van zo'n buitensporigheid.
                Edit mrfit: laat maar aan mij over of iets offtopic is of niet. Ik zie het probleem van kevster post niet.
                Last edited by Misterfit; 26-10-2010, 20:11.
                beeeeeeeeeeeeeps

Comment

Ik hoorde dat, in de peiling van de Hond, Wilders bovenop uit zou komen met 33 zetels als er nu verkiezingen zouden zijn.

Mrfit: lijkt me toch dat je zelf wel slim genoeg bent, om te snappen dat dit totaal niks met het topic te maken heeft.
                  Last edited by Misterfit; 26-10-2010, 20:14.
                  The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Ik snap al die topics over Wilders niet hoor, Wilders is niet waarom deze verschuiving in de politiek is ontstaan, dat is puur de verschuiving naar rechts in de maatschappij. In 'moeilijke tijden' zie je vaak dat er een zondebok gezocht wordt en dat er een daadkrachtige leider tevoorschijn komt (met veel geschreeuw), zo ook in de jaren '30. Het zou me meer zorgen baren als deze rechtse verschuiving doorzet, zoals het op dit moment is zie ik geen problemen. Slaat het echter door, dan kunnen er weleens rare dingen gaan gebeuren. Concludeer nu zelf, de geschiedenis herhaalt zich vaker.
                    De keuze om met gedoogsteun te regeren snap ik wel, vind het wel alleen wel een erg trieste bedoeling. Uitspraken die hij doet worden direct verbonden aan het land Nederland. Iets om je als Nederlander voor te schamen.
                    In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Een daadkrachtige leider kan ik wilders niet noemen. Hij heeft de controle binnen zen partij, maar kijkend wat ie tot nu toe heeft gedaan is het nog gering. Het is pas nu dat hij een vorm van macht heeft en leider van nl is hij zeker niet. En daar moeten veel mensen wat beter op letten. Hij gedoogt het plan van de cda en vvd in ruil voor wat steun naar wat van zijn standpunten. Die steun zal zich echt niet gaan uiten voor de wat extremere standpunten. En dat weet wilders ook wel.

Ben verder echt niet bang dat dit door gaat slaan. Dan zou wilders meer dan 75 zetels moeten hebben wanneer ik me zorgen ga maken. Maar zolang hij samen moet werken met de rest zal het zo'n vaart niet lopen. Zeker de huidige combi van cda, vvd en pvv ligt me wel.

Comment

ik vind dat wilders op veel dingen gelijk heeft zoals zijn punten over de Islam. ik vind het persoonlijk niet erg als een land cultuurtrekjes heeft van andere landen. bedoel wie kan er nog zonder shoarma :P maar ik leg wel de nadruk op trekjes! dus niet dat onze cultuur verloren gaat en dat het een meltingpot word zoals in England daar ben ik fel op tegen en wilders ook. nu kan je dat ''racistisch'' noemen ik hou het gewoon op puur nationalisme. en wilders heeft echt geen haat tegen moslims, ik weet niet of sommige het gelezen hebben over de moskee die was beschoten in dordrecht wilders keurt geweld tegen moslims af omdat je je dan in niveau verlaagt.

Comment

Heb posts verwijdert, reden lijkt me duidelijk.

Comment

Wilders wil staatshoofd uit regering

Uitgegeven:27 oktober 2010 07:04Laatst gewijzigd:27 oktober 2010 07:03
                            DEN HAAG - PVV-leider Geert Wilders wil dat het staatshoofd niet langer lid is van de regering. Als het kabinet er niet toe overgaat, zal de PVV volgens hem een initiatiefwetsvoorstel indienen.

© ANP

Wilders zei dat dinsdagavond tijdens het debat over de regeringsverklaring.
                            Hij gaf toe dat hij het voorstel ook had ingebracht tijdens de kabinetsformatie, maar dat hij VVD en CDA niet meekreeg. ''Wij zijn voor het koningshuis, we zijn geen republikeinen. Maar de majesteit in de regering is ons een brug te ver.''

Praktijk

Volgens de grondwet is de Koning officieel het hoofd van de Nederlandse regering. In de praktijk is de minister-president de regeringsleider.
                            Om de rol van het staatshoofd te veranderen, is een wijziging van de grondwet nodig, waarvoor eerst in Eerste en Tweede Kamer een meerderheid nodig is en na verkiezingen nog eens een twee derde meerderheid.
                            © ANP
                            Geniet, en drink met maten!

Comment

Weinig bijval voor uitgestoken hand Rutte

Uitgegeven:26 oktober 2010 17:36Laatst gewijzigd:26 oktober 2010 21:32
                              DEN HAAG - Premier Mark Rutte heeft dinsdag in zijn regeringsverklaring de oppositie de hand gereikt, maar die ziet vooralsnog weinig punten waarop samengewerkt kan worden. De oppositie hekelde de gevolgen van de harde bezuinigingen.

Tweede Kamerdebat
                              Fotoserie

Met name GroenLinks en D66 verweten het kabinet een gebrek aan hervormingen, onder meer op de arbeidsmarkt.
                              Rutte beloofde een ''open en constructieve houding'' van zijn minderheidskabinet van VVD en CDA om afspraken te maken met de oppositie waar dat met PVV-leider Geert Wilders als gedoogpartner niet mogelijk is.

Stef Blok

Waar Rutte een brug probeerde te slaan, kwam zijn partijgenoot Stef Blok (fractievoorzitter VVD) telkens hard in aanvaring met de oppositie, vooral met GroenLinks en D66.
                              De regeringsverklaring kon weinig enthousiasme losmaken bij de oppositie. SP en ChristenUnie spraken van een ''kil verhaal''. ''Zielloos'', aldus GroenLinks-leider Femke Halsema. PvdA-leider Job Cohen waarschuwde Rutte ''niet lichtvaardig'' te rekenen op de steun van zijn partij. ''Wij hebben grote en principiële bezwaren tegen dit kabinet en tegen het gedoog- en regeerakkoord. Wij lenen ons daarom niet om de scheuren van deze coalitie dicht te plamuren of de scherven van Wilders op te vegen.''

Forse bezuinigingen

Rutte had juist gepoogd in zijn regeringsverklaring ondanks de forse bezuinigingen ook een optimistische boodschap neer te zetten. ''Ja, we gaan in veel opzichten moeilijke tijden tegemoet. Iedereen zal het merken, maar er is geen reden bij de pakken neer te zitten.'' Zijn grootste ambitie is om Nederland sterker uit de crisis te laten komen. Forse bezuinigingen zijn in zijn ogen onvermijdelijk om de hoog opgelopen staatsschuld en begrotingstekort terug te dringen. ''Snoeien om te groeien. De tijd van een vetrandje mag best, ligt nu echt achter ons.''
                              Volgens PvdA, SP en GroenLinks pakken de 18 miljard euro aan bezuinigingen in onder meer de sociale zekerheid en de zorg echter ongenadig hard uit voor zwakkeren in de samenleving. SP-leider Emile Roemer waarschuwde voor een tweedeling.

Strengere eisen

De oppositie zei verder dat de kabinetsplannen te veel de sfeer ademen van de PVV, niet alleen waar het gaat om strengere eisen aan immigratie en integratie, maar ook om het uitblijven van hervormingen.
                              De PVV heeft zich steeds verzet tegen aanpassingen van de WW of het ontslagrecht. D66-leider Alexander Pechtold verweet het CDA ''politieke hypocrisie'' omdat het samenwerkt met een partij die volgens hem het gelijkheidsbeginsel uit de grondwet stelselmatig ontkent.

Hervormingen

Ook wil Pechtold dat het kabinet vergaande hervormingen doorvoert op de arbeidsmarkt en de woningmarkt. Hij verwijt premier Mark Rutte te weinig te doen om de economie en de overheidsfinanciën op orde te brengen.
                              ''Laat D66 nou denken dat de economie en de staatsschuld de komende jaren centraal zouden staan. Maar de coalitie benoemt immigratie en veiligheid als haar ‘darlings’. (-) De VVD zou orde op zaken stellen. Maar nu even niet. Nederland gaat op de schop. Met een strandschepje'', zei Pechtold in het Kamerdebat.
                              Hij hekelde de macht van PVV-leider Geert Wilders, die volgens hem de ''echte leider, de gedoger, de gijzelnemer'' van het kabinet is.

Geert Wilders

Wilders herinnerde de D66-leider er dinsdag aan dat hij ooit aankondigde te vertrekken als de PVV aan de macht zou komen.
                              Pechtold had even daarvoor betoogd dat Wilders de echte leider van het 'marionnettenkabinet' is. ''Wat doet de heer Pechtold hier eigenlijk nog'', vroeg Wilders daarop. ''Ik herinner hem aan zijn dreigement, of eigenlijk belofte, om in het buitenland asiel te zoeken als ik het voor het zeggen zou krijgen. Nou, ik ben bereid vanavond nog te helpen uw koffer te pakken. Neem uw morele superioriteit mee en vertrek uit Nederland.''
                              Pechtold antwoordde dat hij er alles aan zal doen om ervoor te zorgen dat Wilders de laatste stap naar de Trêveszaal niet zet en daar buiten blijft als portier. ''Het was het proberen waard'', sloot Wilders onder hilariteit van de Kamer het dialoogje af.

Tevreden

PVV-leider Wilders toonde zich verder tevreden over de regeringsverklaring. Hij liet blijken de kwestie rond het dubbele paspoort van staatssecretaris Marlies Veldhuijzen van Zanten niet hoog op te zullen spelen. Wilders zal haar vragen afstand te doen van haar Zweedse paspoort, maar geen motie van wantrouwen indienen als het niet gebeurt. Drie jaar geleden deed Wilders dat wel bij de PvdA-staatssecretarissen Nebahat Albayrak en Ahmed Aboutaleb.
                              Het debat gaat dinsdagavond nog verder. Woensdag antwoordt Rutte.
                              Volg tweets over de regeringsverklaring op NUlive.nl
                              © ANP
                              Geniet, en drink met maten!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X