Wilders: zijn standpunten e.d.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Weinig bijval voor uitgestoken hand Rutte

Uitgegeven:26 oktober 2010 17:36Laatst gewijzigd:26 oktober 2010 21:32
    DEN HAAG - Premier Mark Rutte heeft dinsdag in zijn regeringsverklaring de oppositie de hand gereikt, maar die ziet vooralsnog weinig punten waarop samengewerkt kan worden. De oppositie hekelde de gevolgen van de harde bezuinigingen.

Tweede Kamerdebat
    Fotoserie

Met name GroenLinks en D66 verweten het kabinet een gebrek aan hervormingen, onder meer op de arbeidsmarkt.
    Rutte beloofde een ''open en constructieve houding'' van zijn minderheidskabinet van VVD en CDA om afspraken te maken met de oppositie waar dat met PVV-leider Geert Wilders als gedoogpartner niet mogelijk is.

Stef Blok

Waar Rutte een brug probeerde te slaan, kwam zijn partijgenoot Stef Blok (fractievoorzitter VVD) telkens hard in aanvaring met de oppositie, vooral met GroenLinks en D66.
    De regeringsverklaring kon weinig enthousiasme losmaken bij de oppositie. SP en ChristenUnie spraken van een ''kil verhaal''. ''Zielloos'', aldus GroenLinks-leider Femke Halsema. PvdA-leider Job Cohen waarschuwde Rutte ''niet lichtvaardig'' te rekenen op de steun van zijn partij. ''Wij hebben grote en principiële bezwaren tegen dit kabinet en tegen het gedoog- en regeerakkoord. Wij lenen ons daarom niet om de scheuren van deze coalitie dicht te plamuren of de scherven van Wilders op te vegen.''

Forse bezuinigingen

Rutte had juist gepoogd in zijn regeringsverklaring ondanks de forse bezuinigingen ook een optimistische boodschap neer te zetten. ''Ja, we gaan in veel opzichten moeilijke tijden tegemoet. Iedereen zal het merken, maar er is geen reden bij de pakken neer te zitten.'' Zijn grootste ambitie is om Nederland sterker uit de crisis te laten komen. Forse bezuinigingen zijn in zijn ogen onvermijdelijk om de hoog opgelopen staatsschuld en begrotingstekort terug te dringen. ''Snoeien om te groeien. De tijd van een vetrandje mag best, ligt nu echt achter ons.''
    Volgens PvdA, SP en GroenLinks pakken de 18 miljard euro aan bezuinigingen in onder meer de sociale zekerheid en de zorg echter ongenadig hard uit voor zwakkeren in de samenleving. SP-leider Emile Roemer waarschuwde voor een tweedeling.

Strengere eisen

De oppositie zei verder dat de kabinetsplannen te veel de sfeer ademen van de PVV, niet alleen waar het gaat om strengere eisen aan immigratie en integratie, maar ook om het uitblijven van hervormingen.
    De PVV heeft zich steeds verzet tegen aanpassingen van de WW of het ontslagrecht. D66-leider Alexander Pechtold verweet het CDA ''politieke hypocrisie'' omdat het samenwerkt met een partij die volgens hem het gelijkheidsbeginsel uit de grondwet stelselmatig ontkent.

Hervormingen

Ook wil Pechtold dat het kabinet vergaande hervormingen doorvoert op de arbeidsmarkt en de woningmarkt. Hij verwijt premier Mark Rutte te weinig te doen om de economie en de overheidsfinanciën op orde te brengen.
    ''Laat D66 nou denken dat de economie en de staatsschuld de komende jaren centraal zouden staan. Maar de coalitie benoemt immigratie en veiligheid als haar ‘darlings’. (-) De VVD zou orde op zaken stellen. Maar nu even niet. Nederland gaat op de schop. Met een strandschepje'', zei Pechtold in het Kamerdebat.
    Hij hekelde de macht van PVV-leider Geert Wilders, die volgens hem de ''echte leider, de gedoger, de gijzelnemer'' van het kabinet is.

Geert Wilders

Wilders herinnerde de D66-leider er dinsdag aan dat hij ooit aankondigde te vertrekken als de PVV aan de macht zou komen.
    Pechtold had even daarvoor betoogd dat Wilders de echte leider van het 'marionnettenkabinet' is. ''Wat doet de heer Pechtold hier eigenlijk nog'', vroeg Wilders daarop. ''Ik herinner hem aan zijn dreigement, of eigenlijk belofte, om in het buitenland asiel te zoeken als ik het voor het zeggen zou krijgen. Nou, ik ben bereid vanavond nog te helpen uw koffer te pakken. Neem uw morele superioriteit mee en vertrek uit Nederland.''
    Pechtold antwoordde dat hij er alles aan zal doen om ervoor te zorgen dat Wilders de laatste stap naar de Trêveszaal niet zet en daar buiten blijft als portier. ''Het was het proberen waard'', sloot Wilders onder hilariteit van de Kamer het dialoogje af.

Tevreden

PVV-leider Wilders toonde zich verder tevreden over de regeringsverklaring. Hij liet blijken de kwestie rond het dubbele paspoort van staatssecretaris Marlies Veldhuijzen van Zanten niet hoog op te zullen spelen. Wilders zal haar vragen afstand te doen van haar Zweedse paspoort, maar geen motie van wantrouwen indienen als het niet gebeurt. Drie jaar geleden deed Wilders dat wel bij de PvdA-staatssecretarissen Nebahat Albayrak en Ahmed Aboutaleb.
    Het debat gaat dinsdagavond nog verder. Woensdag antwoordt Rutte.
    Volg tweets over de regeringsverklaring op NUlive.nl
    © ANP
    Geniet, en drink met maten!

Comment

Zo, dit moet weer even voldoende stof tot discussieren geven...en ik ben het met Misterfit eens. Hou eens op met modder gooien en ga gewoon normaal discussieren als volwassenen.

Comment

'Regeringsverklaring is hard, kil en onpersoonlijk'

Uitgegeven:26 oktober 2010 11:23Laatst gewijzigd:26 oktober 2010 13:11
        DEN HAAG - Hoewel hij op basis van het regeerakkoord wist wat er zou komen, zei SP-leider Emile Roemer dinsdag toch nog geschrokken te zijn van de regeringsverklaring van premier Mark Rutte. Volgens Roemer was die ''hard, kil en onpersoonlijk''.

Regeringsverklaring
        Fotoserie video

De geplande bezuinigingen pakken volgens Roemer slecht uit voor de lage inkomens. Hij vindt het bovendien onterecht dat hoge inkomens buiten schot blijven.
        D66-voorman Alexander Pechtold betitelde de regeringsverklaring als 'zielloos'. ''Het was een herhaling van de boodschappenlijst die hij al een tijdje opsomt. Die herhaling bracht hij wel overtuigend'', gaf de fractieleider van D66 de VVD'er wel na.

Gepassioneerder

Pechtold vond dat de inhoud van de verklaring wel gepassioneerder had gemogen. ''Ik kreeg de indruk dat ze op het ministerie van Algemene Zaken nog zo'n doos met carbonpapier hebben gevonden waarmee ze de teksten uit het regeerakkoord makkelijk konden overzetten naar de regeringsverklaring.''

Visie

GroenLinks-fractieleider Femke Halsema miste visie. ''Rutte trad niet buiten de oevers van het regeerakkoord. Hij repte met geen woord over de toekomst die hij ziet voor dit land.''
        De premier herhaalde de voornemens van dit kabinet slechts in ''beleidsjargon'', vond Halsema. ''Als collega in de Kamer heeft hij me eerder wel eens weten te inspireren. Dan schetste hij een horizon. Dat was nu afwezig en dat was teleurstellend.''
        Volgens Halsema hebben VVD en CDA er de voorkeur aan gegeven zich te laten gedogen door de PVV in plaats van te kiezen voor ''een open houding naar de Kamer''. Dat andere partijen meedenken met het beleid van dit minderheidskabinet betekent ook dat ''het gedoogakkoord ter discussie komt te staan''.

PvdA

''Voor wat hoort wat", zei Cohen op de aankondiging van premier Mark Rutte dat hij samenwerking zal zoeken met de oppositie. Cohen vindt dat het regeerakkoord sterk de geest van gedoogpartij PVV ademt, maar zal kijken met welke concrete voorstellen het kabinet-Rutte komt.
        De regeringsverklaring noemde Cohen ''een beetje een kopie van het regeerakoord". Hij onderschrijft de opmerking van Rutte dat het geluk van de Nederlanders niet uit Den Haag komt, maar vreest dat het beleid van het nieuwe kabinet veel mensen ongelukkig zal maken.
        De PvdA-leider vindt dat de lasten van de bezuinigingen oneerlijk verdeeld worden en vooral gedragen zullen worden door de lagere en de middeninkomens.

Rouvoet

André Roevoet, fractievoorzitter van de ChristenUnie, hoorde dinsdag een ''kille regeringsverklaring.'' Als voorbeeld zei Rouvoet het woord 'gezin' niet gehoord te hebben in de toespraak van Rutte.
        ''Hij had het vooral over hervormingen. Hij zei: je moet snoeien om te groeien. Nou, als je het beperkt tot snoeien, dan gaan we er niet uitkomen'', aldus Rouvoet.
        © ANP

Comment

'Regeringsverklaring is hard, kil en onpersoonlijk'
          ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
          We like it

Comment

Persoonlijk vind ik wel dat er een probleem is in Nederland en Europa qua immigratiebeleid, echter Wilders zijn uitvoering vind ik maar bar slecht. Je moet gewoon de jongeren 'aanpakken', daarin bedoelend op 'heropvoeden'. Doe je dit dan zal de volgende generatie allochtonen weer minder zijn en die generatie daarna naar mijn mening geheel de criminele invloeden gelijk gesteld aan de Nederlanders. Als je ze echter gewoon hun gang laat gaan zal NL wellicht wel kunnen eindigen als de VS, met een extreme polarisatie als gevolg.

@Rouvoet. Hij heeft het nog steeds over Balkenende's mooie communitaristische/christelijike gezins normen en waarden. Outdated imo om daar nog moeilijk over te doen.
            Still shrinking.

Comment

Originally posted by Unexist View Post
              Persoonlijk vind ik wel dat er een probleem is in Nederland en Europa qua immigratiebeleid, echter Wilders zijn uitvoering vind ik maar bar slecht. Je moet gewoon de jongeren 'aanpakken', daarin bedoelend op 'heropvoeden'. Doe je dit dan zal de volgende generatie allochtonen weer minder zijn en die generatie daarna naar mijn mening geheel de criminele invloeden gelijk gesteld aan de Nederlanders. Als je ze echter gewoon hun gang laat gaan zal NL wellicht wel kunnen eindigen als de VS, met een extreme polarisatie als gevolg.

@Rouvoet. Hij heeft het nog steeds over Balkenende's mooie communitaristische/christelijike gezins normen en waarden. Outdated imo om daar nog moeilijk over te doen.
              Waar ik mee eens ben is dat we inderdaad een probleem hebben m.b.t het immigratiebeleid.
              Waar ik niet mee eens ben is dat we alleen de jongeren aan moeten pakken. Inderdaad, ze moeten aangepakt worden, maar evenals de jongeren net zo goed de ouderen.
              De "volwassenen" laten hun kinderen maar doen wat ze willen, hebben vaak een uitkering, spreken geen woord Nederlands, en weigeren zich aan te passen aan Nederland in zijn algemeenheid. Hier heb ik zo 1 2 3 geen bron van,(ook niet gezocht) maar dit is algemeen bekend en heb voorbeelden in mijn omgeving. Ik wil hiermee natuurlijk niet zeggen dat er geen allochtonen in NL zijn die zich goed aangepast hebben en hun kinderen goede opvoeding geven.
              Ik zou graag willen dat mochten er uberhaupt nog mensen hiernaartoe immigreren ze voldoen aan minimaal de volgende eisen :
              - Afgeronde opleiding (minimaal toelaatbaar niveau moet bepaald worden)
              - geen strafblad o.i.d. (weetniet of dit al een eis is)
              - Instemmen met een inburgeringscursus op eigen kosten.
              - Verplicht tot werken
              - Na een aantal zwaar criminele daden het land uit.

Nederland heeft zoals iedereen weet een goede welvaart en in mijn ogen is het voor immigranten een groot voordeel om hier te mogen komen wonen.
              Dit is geen luilekkerland waarin je lekker met een uitkering de hele dag op de bank mag komen hangen, maar wel een land waar je kunt leven naar je inzet.
              (helemaal als je gaat vergelijken met bijvoorbeeld het midden oosten)

Daarbij moet Nederland Nederland blijven. Wij hebben onze eigen normen en waarden en onze eigen cultuur. Wel ruimte voor andere culturen, maar niet teveel.

Dit onderwerp gaat over meningen en helaas niet over feiten. Dit verhaal is mijn mening en kan natuurlijk het tegenovergestelde zijn van anderen hier! ik lees ze in ieder geval graag.

Comment

YouTube - Ramsey Nasr: huidige politiek wakkert populistisch klimaat aan.
                We like it

Comment

Originally posted by Maasproductions View Post
                  Waar ik mee eens ben is dat we inderdaad een probleem hebben m.b.t het immigratiebeleid.
                  Waar ik niet mee eens ben is dat we alleen de jongeren aan moeten pakken. Inderdaad, ze moeten aangepakt worden, maar evenals de jongeren net zo goed de ouderen.
                  De "volwassenen" laten hun kinderen maar doen wat ze willen, hebben vaak een uitkering, spreken geen woord Nederlands, en weigeren zich aan te passen aan Nederland in zijn algemeenheid. Hier heb ik zo 1 2 3 geen bron van,(ook niet gezocht) maar dit is algemeen bekend en heb voorbeelden in mijn omgeving. Ik wil hiermee natuurlijk niet zeggen dat er geen allochtonen in NL zijn die zich goed aangepast hebben en hun kinderen goede opvoeding geven.
                  Ik zou graag willen dat mochten er uberhaupt nog mensen hiernaartoe immigreren ze voldoen aan minimaal de volgende eisen :
                  - Afgeronde opleiding (minimaal toelaatbaar niveau moet bepaald worden)
                  - geen strafblad o.i.d. (weetniet of dit al een eis is)
                  - Instemmen met een inburgeringscursus op eigen kosten.
                  - Verplicht tot werken
                  - Na een aantal zwaar criminele daden het land uit.

Nederland heeft zoals iedereen weet een goede welvaart en in mijn ogen is het voor immigranten een groot voordeel om hier te mogen komen wonen.
                  Dit is geen luilekkerland waarin je lekker met een uitkering de hele dag op de bank mag komen hangen, maar wel een land waar je kunt leven naar je inzet.
                  (helemaal als je gaat vergelijken met bijvoorbeeld het midden oosten)

Daarbij moet Nederland Nederland blijven. Wij hebben onze eigen normen en waarden en onze eigen cultuur. Wel ruimte voor andere culturen, maar niet teveel.

Dit onderwerp gaat over meningen en helaas niet over feiten. Dit verhaal is mijn mening en kan natuurlijk het tegenovergestelde zijn van anderen hier! ik lees ze in ieder geval graag.
                  Mee eens, was helemaal van volwassenen vergeten. Ik was gister in de winkel, probeerd een oude turkse oma tegen de kassamedewerker turks te praten doordat ze (waarschijnlijk) geen Nederlands kan. Best wel sneu om te zien. Naar mijn mening is dit in eerste plaats de verantwoordelijkheid van de burger zelf om de taal en cultuur te leren op zijn/haar eigen manier, echter wanneer dit niet gebeurd mag van mij best de overheid het afdwingen.

Verder ben ik het niet met jou lijstje eens. Waarom zouden zij wel verplicht moeten werken en de Nederlandse bevolking niet? Waarom zouden zij een minimale opleiding moeten hebben, terwijl het land van herkomst dit vaak niet bied? Strafblad oké, maar inburgeringscursus zelf betalen gaat vaak ook niet lukken. Ik ben liever van mening dat men dan een verplichte lening moet nemen bij de overheid met de rente die gelijk is aan dat van de stufi, waarbij ze er dus ook een paar jaar over kunnen doen om af te betalen. Wanneer je namelijk ook net in Nederland komt en je begint met werken wil je namelijk niet meteen je lening af te moeten betalen, wat in het geval van een commerciele bank wel het geval is.
                  Last edited by Unexist; 03-11-2010, 08:10.
                  Still shrinking.

Comment

Originally posted by Unexist View Post
                    Je moet gewoon de jongeren 'aanpakken', daarin bedoelend op 'heropvoeden'. Doe je dit dan zal de volgende generatie allochtonen weer minder zijn en die generatie daarna naar mijn mening geheel de criminele invloeden gelijk gesteld aan de Nederlanders.

.

Ja, goed punt wat je daar zegt.

Originally posted by Maasproductions View Post
                    De "volwassenen" laten hun kinderen maar doen wat ze willen, hebben vaak een uitkering, spreken geen woord Nederlands, en weigeren zich aan te passen aan Nederland in zijn algemeenheid.

Helemaal waar. Ik erger me daar altijd bijzonder aan.
                    Maar ik denk dat het misschien moeilijker is om die ouderen daarin te veranderen dan om de jongere generatie gelijk goed duidelijk te maken dat dit gedrag niet gewenst is.
                    Last edited by Beaudien; 03-11-2010, 09:58.
                    "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Het is idd een lastige situatie wat betreft het ouderen-jongeren verhaal. Jongeren zijn op bepaalde vlakken wel veel meer geïntegreerd. Taal kunnen ze beter, proberen vaak wel iets van school of werk te doen. Komen meer buiten en zien dus ook meer van NL. Dit in tegenstelling tot de allochtone moeder die weinig Nederlands kan, alleen in eigen kring blijft, etc.
                      Maar kijkend naar waar autochtonen zich aan storen is het een ander verhaal. Ik stoor me aan de moeder die geen Nederlands kan, maar erger me kapot aan de jongeren die denken alles te kunnen maken tijdens het stelen, vechten, noem het maar op. Dit laatste veroorzaakt het onveilige gevoel wat veel mensen hebben. En die storen zich liever aan iemand die de taal niet kent dan dat ze bang zijn in elkaar te worden geslagen als ze een groepje allochtonen aanspreken.

Ben het verder ook eens met Maasproductions. Een opleiding in eigen land volgen is niet altijd mogelijk, dat is wel realiteit. Maar je kan wel eisen van allochtonen die een beter leven willen in ons land dat ze zich daar ook voor in zetten. Het begon ooit met gastarbeiders, mensen die willen werken!. Waarom zou dit principe opeens nu anders moeten zijn?

Comment

@Knabbelnoot: Mee eens!
                        "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

wel grappig dat alleen tata's reageren in dit poeptopic.
                          sorry dat ik het zeg
                          beau
                          sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Originally posted by kojak View Post
                            wel grappig dat alleen tata's reageren in dit poeptopic.
                            sorry dat ik het zeg
                            beau
                            Wat heb ik nou weer gedaan?

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
                              Wat heb ik nou weer gedaan?

wablief
                              sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Bumptiebump.....

Anti-PVV-filmpje met kinderen 'walgelijk'

AMSTERDAM - PVV-leider Geert Wilders noemt een internetfilmpje waarin kinderen zijn uitspraken herhalen 'walgelijk'.

"Ik dacht dat ik al veel had gezien, maar dit slaat alles," zei Wilders in het tv-programma Uitgesproken WNL
                                Met het filmpje willen de makers VVD- en CDA-stemmers overhalen niet op hun partij te stemmen om zo de gedoogcoalitie met de PVV wind uit de zeilen te nemen.
                                Het spotje is gemaakt door Dana Nechusthtan, die eerder de serie Dunya en Desie maakte.
                                Wilders zegt het vooral erg te vinden voor de kinderen, die worden ingezet voor een politiek doel.

filmpje:

YouTube - TegenStemWijzer - Vrijheid

Geniaal....
                                .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                                There is no failure except in no longer trying

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X