Melatonine ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Melatonine ?

Zijn er mensen die ervaring hebben met Melatonine ?

Heb simpele vragen, hoe ontwaak je ? fris of vaag, moe en slecht kunnen onthouden ed ?

hoelang duurt het voordat je fris bent ?

Moet ik het zien als een inslaper of een doorslaper ?

Werkt het ?

Hoe afhankelijk kan je ervan worden ?
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    We like it

Iedereen heeft ervaring met melatonine. We maken het zelf aan.
    Geniet, en drink met maten!

Comment

Ik merk er geen fuck van (maar ik slaap ook erg goed, gebruikte het alleen met een jetlag), mn pa slaapt daardoor wel veel beter.

Je hebt verschillende soorten he? Zoals een time release patch enzo

Comment

Ik heb het paar keer gebruikt.. en heb een keer of 2-3 echt de beste slaap gehad ooit met fijne dromen en dik relaxt wakker worden.. maar de andere tig keren geen fuck van gevoeld.. zo wakker als wat.. dus ik denk placebo..
        "The only thing worse than failing is not trying."

Comment

Originally posted by Cidious View Post
          Ik heb het paar keer gebruikt.. en heb een keer of 2-3 echt de beste slaap gehad ooit met fijne dromen en dik relaxt wakker worden.. maar de andere tig keren geen fuck van gevoeld.. zo wakker als wat.. dus ik denk placebo..
          Dit gevoel heb ik ook een beetje, ene keer slaap ik als een roos, andere keer heb ik gewoon een kut nacht.

Comment

Originally posted by Cidious View Post
            dus ik denk placebo..
            Hoe kan een lichaams eigen stof placebo zijn?
            Dat overige factoren een grotere rol spelen, lijkt me aannemelijker

Comment

Ik heb het een keer een tijdje gebruikt, 5mg tabletjes. Ik zie niet hoeveel de anderen gebruikt hebben? Ik merkte het wel, vooral bij het slapen gaan dat ik (een denker) sneller me loom voelde zeg maar en daardoor sneller in slaap viel. Dat ik een hele tijd nog wel moe wakker werd en dingen slecht kon onthouden had al een andere oorzaak . Dat hangt helemaal van jezelf af denk ik, hoe jij je voelt qua psyche, hoe je ritme, hoe laat je nog cafeine binnenkrijgt (wat bv ook in thee zit (behalve kruidenthee) e.d.
              Hoe het zit met afhankelijkheid geen idee, kun je het beste misschien even je huisarts bellen, heeft vast wel telefonisch spreekuur.
              Even after Monday and Tuesday the calender says W T F

Comment

In nederlandse mela (tenzij op voorschrift) zit te weinig om echt wat te doen. Dan is het echt placebo. Verder is mela een inslaper. Geen ervaring mee verder.
                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Hmmm....inslaper is wel ok....betekend dat na 8 uur slaap je fris moet zijn toch ?

Weet niet of je verschillende versies hebt. Nice avatar btw
                  We like it

Comment

Ik gebruik ook melatonine na een zware training om in slaap te komen.
                    Je slaapt er dieper door en de kwaliteit van de slaap wordt aanzien beter waardoor je uitgeruster wakker wordt.
                    Helaas is de hoogste dosering 1.5 mg per tablet maar je kan natuurlijk meerdere tabletten nemen, verkrijgbaar in de apotheek het is echter individueel welke dosering voor jouw het beste werkt dat moet je dus ff aftasten.
                    Ik vind het een aanrader en zorgt ook zeker indirect voor een betere training en groei.
                    Face your demons...........

Comment

De melatonine die je bij de kruidvat of je doorsnee drogist krijgt bevat iets van 0.1mg per dosering ofzo.

Als je echter de 2.5 of de 5mg weet te bemachtigen denk ik dat je er wel degelijk wat aan hebt.

Ik gebruik het af en toe als ik echt niet in slaap kom of wanneer ik moet gaan slapen wanneer het eigenlijk niet lukt bijvoorbeeld vóór de nachtdienst. Ik neem meestal 5-10mg waarna ik 30 minuutjes later langzaam gaperig word en heerlijk in slaap kom. Ik heb eigenlijk wel het gevoel dat ik veel uitgeruster wakker wordt ook al slaap ik maar 5 uurtjes. Volgens mij slaap je ook dieper want heb ook wel vaker gehoord van mensen dat ze er heel erg van gaan dromen. Gebruik het ook niet dagelijks want dan krijg je zo'n psychologische mindfuck wanneer je het een keer niet neemt waar door je helemaal niet meer in slaap komt. Of je er echt lichamelijk afhankelijk van kan worden weet ik niet.
                      The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Originally posted by Kevin72 View Post
                        maar je kan natuurlijk meerdere tabletten nemen
                        Of in de VS bestellen

Comment

dat doe ik idd
                          Face your demons...........

Comment

Originally posted by Kevster View Post
                            Volgens mij slaap je ook dieper want heb ook wel vaker gehoord van mensen dat ze er heel erg van gaan dromen.
                            Heeft dat niet puur temaken met wanneer je wakker wordt?

Ik had een tijdje zon app die je wakker maakt tussen je dromen door. Theorie daarachter was dat als je wakker werd door de wekker, je vaak tijdens een diepe slaap gewekt werd. Daardoor werd je versufter wakker, en had je meer moeite om op te staan.
                            Ik moet zeggen, het maakte wel degelijk verschil. Ik werd wel frisser wakker. Maar hoewel ik nooit droom (of dromen herinner?), droomde ik daarmee standaard.

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
                              Heeft dat niet puur temaken met wanneer je wakker wordt?

Ik had een tijdje zon app die je wakker maakt tussen je dromen door. Theorie daarachter was dat als je wakker werd door de wekker, je vaak tijdens een diepe slaap gewekt werd. Daardoor werd je versufter wakker, en had je meer moeite om op te staan.
                              Ik moet zeggen, het maakte wel degelijk verschil. Ik werd wel frisser wakker. Maar hoewel ik nooit droom (of dromen herinner?), droomde ik daarmee standaard.
                              Zou goed kunnen Pat.

Ik ben zelf niet zo'n slaper, slaap 5-6 uurtjes en wordt bijna altijd top fit wakker. Zodra de wekker gaat sta ik al met één been in de douche. Alhoewel lekker kadaveren in bedje tot halverwege de dag ook wel eens lekker is natuurlijk.
                              The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X