waterschapsbelasting problemen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Je hebt geen rechtsbijstandverzekering nodig. Als je geen inkomen hebt kan een advocaat een toevoeging vragen van de staat en werkt hij op pro deo basis. En die 1000 euro is ook wel een overkomelijk probleem joh, ook al is het kut. Ik zou het zeker aanvechten, maar ik zou het wel proberen om naast me neer te leggen. Ik heb gehoord dat ik straks 20.000. euro per studiejaar moet betalen als ik mijn studie af wil ronden. Moet dus iets van 50.000. bij elkaar vinden. Niet dat het vergelijkbaar is met jou, maar misschien helpt het je om het iets in perspectief te plaatsen.

    Je kan ook naar een wetswinkel gaan. Krijg je goedkoop/gratis advies. Zit er een in Amsterdam, maar die heb je vast ook in andere steden.
    Train hard or go hormone

    Comment


    • #17
      Originally posted by Beaudien View Post
      Dyno, ik kan je er niet mee helpen want ik heb er geen verstand van, maar ik vind dit goed klote voor je. Kan me voorstellen dat je er van in de stress zit. En hoe verschrikkelijk oneerlijk dit voelt!!
      Ik hoop van harte dat er een goede oplossing komt!

      Ik sluit me hier bij aan (y)

      Comment


      • #18
        Yoo Dyno, klote man.

        Je woont dus op kamers? en je (ex)huisgenoten wonen(woonde) in principe allemaal op hetzelfde adres en maakte allemaal gebruik van dezelfde zelfstandige woonruimte?

        Belastingwetten zijn complex, overal uitzonderingen etc, hoe het volgens mij zit bij Waterschapsbelasting:

        Waterschapsbelasting wordt geheven per adres (zelfstandige woonruimte). De belastingheffer zal gegevens uit het GBA raadplegen om een belastingplichtigde aan te merken. Meestal de hoofdbewoner (als jij er gedurende die belastingjaren woont, terwijl de rest komt en gaat, is het, helaas, logisch dat ze jou 'pakken').

        Mbt je huurovereenkomst. In beginsel staan daar standaard clausules in dat dergelijke belastingen voor rekening van de huurder komen. Je kan hem er nog even op naslaan, maar ik verwacht weinig succes.

        Artikel 142 Waterschapswet geeft overigens aan:
        1. Indien ter zake van hetzelfde voorwerp van de belasting of hetzelfde belastbare feit twee of meer personen belastingplichtig zijn, kan de belastingaanslag ten name van een van hen worden gesteld.
        2. Indien de belastingplicht, bedoeld in het eerste lid, voortvloeit uit het genot van een onroerende zaak krachtens eigendom, bezit of beperkt recht en de aanslag ten name van één van de belastingplichtigen is gesteld, kan de met de invordering van waterschapsbelastingen belaste ambtenaar van het waterschap de belastingaanslag op de gehele onroerende zaak verhalen ten name van degene te wiens name de aanslag is gesteld, zonder rekening te houden met de rechten van de overige belastingplichtigen.
        3. De belastingschuldige die de belastingaanslag heeft voldaan kan hetgeen hij meer heeft voldaan dan overeenkomt met zijn belastingplicht verhalen op de overige belastingplichtigen naar evenredigheid van ieders belastingplicht.
        4. Tegen een met toepassing van het eerste lid vastgestelde belastingaanslag kan mede beroep bij de rechtbank worden ingesteld door de belastingplichtige wiens naam niet op het aanslagbiljet staat vermeld. Artikel 26a, derde lid, van de Algemene wet is van overeenkomstige toepassing.
        5. Van het derde lid kan bij overeenkomst worden afgeweken.

        Waarbij het derde lid (denk ik) wel slaat op jouw situatie. Uit het vierde lid blijkt overigens dat er wel degelijk beroep tegen de beslissing op jouw bezwaar kan worden aangetekend, maargoed.

        Je kunt je vordering dus gewoon verhalen op je medebewoners, dat zal waarschijnlijk wel naar rato zijn van het aantal door hun bewoonde dagen van het betreffende belastingjaar.

        Ik denk overigens dat het bedrag niet zal worden kwijtgescholden, omdat het bedrag ten laste is van meerdere personen (waaronder je (ex)huisgenoten). Dus als jij het niet kan betalen, dan je (ex)huisgenoten maar.

        Kortste en goedkoopste klap is denk ik: (ex)huisgenoten benaderen en berekenen hoeveel zij jou nog schuldig zijn (berekenen naar rato van de dagen dat zij op dat adres hebben gewoond). Dan maar hopen dat je redelijke (ex)huisgenoten hebt.

        Blijft altijd lastig die waterschap, zeker omdat het moeilijk is te bepalen wie nu eigenlijk de belastingplichtige(n) is(zijn). De aanslag wordt altijd op 1 naam gezet, maar is eigenlijk ten laste van alle bewoners die in die zelfstandige woonruimte wonen.

        Vind het overigens vreemd dat de waterschap in 1 keer over 4 jaar wordt aangeslagen.
        Daarnaast.. zijn ze volgens mij verplicht op verzoek een betalingsregeling in termijnen ter beschikking te stellen.

        Voor als je je verveeld, de leidraad invordering, ik geloof dat waterschap daar ook gewoon onder valt:
        wetten.nl - Wet- en regelgeving - Leidraad Invordering 2008 - BWBR0024096

        Succes in ieder geval man.. hoop dat het op te lossen is.

        Comment


        • #19
          Je kunt je vordering dus gewoon verhalen op je medebewoners, dat zal waarschijnlijk wel naar rato zijn van het aantal door hun bewoonde dagen van het betreffende belastingjaar.

          Ik weet niet precies wie er welk jaar allemaal in welke woning gewoond heeft, nog heb ik de contact gegevens van deze personen. er woont nu sinds een halve maand een nieuw meisje in de woning naast mij. De persoon die boven mij woont, woont er nu een half jaartje. daar valt dus nog geen 60 euro op te verhalen.

          Ik denk overigens dat het bedrag niet zal worden kwijtgescholden, omdat het bedrag ten laste is van meerdere personen (waaronder je (ex)huisgenoten). Dus als jij het niet kan betalen, dan je (ex)huisgenoten maar.

          aanslag staat op mijn naam. als ik het niet kan betalen, moeten ze het toch kwijt schelden? Of ze proberen het bij voormalige bewoners te halen.

          Kortste en goedkoopste klap is denk ik: (ex)huisgenoten benaderen en berekenen hoeveel zij jou nog schuldig zijn (berekenen naar rato van de dagen dat zij op dat adres hebben gewoond). Dan maar hopen dat je redelijke (ex)huisgenoten hebt.

          Onmogelijk. Ik heb geen contact gegevens. verder zat daar een vrouwenhandelaar tussen en een drugdealer. beiden hebben er anderhalf a twee jaar gewoond. zijn paar jaar geleden gepakt. waar ze nu verblijven weet ik niet.

          Blijft altijd lastig die waterschap, zeker omdat het moeilijk is te bepalen wie nu eigenlijk de belastingplichtige(n) is(zijn). De aanslag wordt altijd op 1 naam gezet, maar is eigenlijk ten laste van alle bewoners die in die zelfstandige woonruimte wonen.

          Vind het overigens vreemd dat de waterschap in 1 keer over 4 jaar wordt aangeslagen. Daarnaast.. zijn ze volgens mij verplicht op verzoek een betalingsregeling in termijnen ter beschikking te stellen.

          ja dat is ook heel vreemd. vandaar dat ik ook zal uitzoeken of dat wel mag uberhaupt.
          bedankt voor je input.
          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

          Comment


          • #20
            Huur je het complex particulier of via de woningbouw?

            Neem contact op met de verhuurder en leg het probleem voor, misschien kan die je helpen met de aanslag die op jouw naam staat.

            Heeft het contact met het Juridisch Loket nog wat opgeleverd?
            Just trying hard

            Comment


            • #21
              Originally posted by dynobet View Post
              bedankt voor je input.
              Hmm. dat maakt het wel een stuk lastiger.. de klojos.
              Maar het is dus zo dat jullie in 1 zelfstandige woonruimte wonen, ieder een eigen kamer o.i.d., maar allemaal op hetzelfde adres?

              En inderdaad.. volgens mij werkt het zo dat ze, als jij het niet kan betalen, ze het bij de andere gaan halen.. desondanks zal je (deels) aansprakelijk blijven. Kwijtschelding doen ze in de praktijk bizar weinig. Ik geloof dat je zelfs onder bijstandsniveau moet leven om voor kwijtschelding in aanmerking te komen..

              Comment


              • #22
                Juridisch loket heb je geen moer aan, ze kunnen een leuk briefje tikken maar meer doen ze niet voor je. Voor 100 euro heb je een advocaat. Ik zou eerst eens met ze bellen, het zijn best schappelijke mensen (heb ze ook weleens benaderd met een probleem) maar het is wel een log overheidsapparaat! Gewoon bellen en je situatie goed uitleggen. Hierna bevestigen per mail wat er gezegd is (dat ze het op gaan lossen waarschijnlijk). Als het niet lukt een prodeo advocaat. Succes.

                Ik weet niet of ze een bevoegdheid hebben om zonder tussenkomst van de rechter geld bij je weg te trekken (belastingdienst mag dit en aangezien dit ook belasting is vraag ik het me af).
                Last edited by adon1s; 29-09-2012, 14:12.
                In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

                If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

                Comment


                • #23
                  Originally posted by adon1s View Post
                  Juridisch loket heb je geen moer aan, ze kunnen een leuk briefje tikken maar meer doen ze niet voor je. Voor 100 euro heb je een advocaat. Ik zou eerst eens met ze bellen, het zijn best schappelijke mensen (heb ze ook weleens benaderd met een probleem) maar het is wel een log overheidsapparaat! Gewoon bellen en je situatie goed uitleggen. Hierna bevestigen per mail wat er gezegd is (dat ze het op gaan lossen waarschijnlijk). Als het niet lukt een prodeo advocaat. Succes.

                  Ik weet niet of ze een bevoegdheid hebben om zonder tussenkomst van de rechter geld bij je weg te trekken (belastingdienst mag dit en aangezien dit ook belasting is vraag ik het me af).
                  Ja dat hebben ze

                  Comment


                  • #24
                    Je kan ook naar het ocmw gaan van jou gemeente en daar hebben ze een afdeling rechtshulp is gratis je moet niet bij het ocmw zijn je hebt er gewoon recht op als je van die gemeente bent hoop dat dit je misschien wat kan helpen...............

                    WAT HOUDT RECHTSHULP IN?
                    De juristen van de dienst rechtshulp bieden gratis informatie, advies en rechtshulp over allerlei onderwerpen.
                    • zij helpen u bij het opstellen van brieven
                    • zij begeleiden u bij een procedure
                    • zij helpen u bij het opstellen van juridische argumentatie
                    • zij helpen u bij het opstellen van contracten of overeenkomsten
                    • zij nemen voor u contact op met een tegenpartij
                    • zij bemiddelen voor u.
                    Hieronder vindt u voorbeelden van onderwerpen waarmee de juristen u kunnen helpen:
                    Familierecht
                    - rechten en plichten van echtgenoten
                    - maatregelen van vredegerecht
                    - uw rechten en plichten voor, tijdens en na de
                    echtscheiding
                    - onderhoudsgeld en onderhoudsplicht
                    - hoederecht en bezoekrecht
                    - ouderlijke macht
                    - adoptie of voogdij
                    - statuut van minderjarigen of geestes-
                    gestoorden
                    - erfrecht en testamenten
                    - schenkingen
                    - huwelijk: bijvoorbeeld huwen met of zonder
                    contract
                    - afstamming
                    - …

                    Burgerlijk recht
                    - uw rechten en plichten als huurder of verhuurder
                    - sociale huur en handelshuur
                    - pacht
                    - koop: rechten en plichten als koper of
                    verkoper
                    - leningen
                    - borgtocht
                    - bruikleen, aanneming, lastgeving
                    - loonsoverdracht
                    - verzekeringen
                    - allerlei contracten en verbintenissen
                    - …
                    Fiscaal recht en handelsrecht
                    - faillissement
                    - inkomstenbelasting
                    - gemeentebelasting
                    - provinciebelasting
                    - successierechten
                    - registratierechten
                    - indirecte belasting
                    - onroerende voorheffing
                    - handelspraktijken
                    - vennootschappen
                    - …

                    Gerechtelijk recht
                    - gerechtskosten
                    - gerechtsdeurwaarder
                    - akte bij notaris
                    - beslagrecht
                    - collectieve schuldenregeling
                    - pro deo en rechtsbijstand
                    - advocaten
                    - procedure rechtbanken
                    - …
                    Publiek en administratief recht
                    - OCMW-wet
                    - wet op leefloon (vroeger bestaansminimum)
                    - terugvorderingen door OCMW
                    - gemeentewet
                    - ruimtelijke ordening
                    - woning tot krot verklaren
                    - vreemdelingenrecht
                    - vzw's
                    - milieurecht
                    - naturalisatie en nationaliteit
                    - …

                    Sociaal recht
                    - arbeidsrecht
                    - kinderbijslag
                    - werkloosheidsvergoeding
                    - pensioenen
                    - beroepsziekten en arbeidsongevallen
                    - …
                    Strafrecht
                    - dagvaarding bij politierechtbank of correctionele rechtbank
                    - eerherstel
                    - gratieverzoek
                    - verkeersovertreding
                    - …
                    Zakelijk recht
                    - eigendomsrecht
                    - burenruzie
                    - erfdienstbaarheid
                    - erfpacht en recht van opstal
                    - …

                    Comment


                    • #25
                      Hey dynobet hoes t afgelopen ?
                      ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                      We like it
                      ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

                      Comment


                      • #26
                        Had een tijd terug iets soortgelijks, waaruit inderdaad ook naar voren kwam dat die ratten alles bij een persoon neer kunnen leggen. Ik heb mijn aanslag toen echter kunnen vernietigen wegens een procedurele fout bij berekening, zij hadden mij een aanslag gestuur obv zelfstandige woning, terwijl het een studentenhuis was. Nu doet de verhurende partij de betalingen, waarna dat geld wordt teruggehaald via de huur.
                        Het is een volkomen achterlijke constructie, maar ik vrees dat er buiten een advocaat weinig te halen valt.
                        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

                        sigpic

                        "Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

                        Comment


                        • #27
                          Hey Dynobet....hoe is dit afgelopen ?
                          ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                          We like it
                          ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

                          Comment


                          • #28
                            Watersysteemheffing ingezetenen

                            Beschrijving

                            De heffingen voor waterkwantiteit, waterkering en waterkwaliteitsbeheer van oppervlaktewateren worden vanaf 2009 vervangen door de watersysteemheffing. De watersysteemheffing bestaat uit een deel dat ingezetenen moeten betalen en een deel dat eigenaren van onroerende zaken en natuurterreinen moeten betalen. De watersysteemheffing ingezetenen vervangt de oude Ingezetenenomslag. De aanslag geldt voor bewoners van koop- en huurwoningen. Het tarief van deze heffing is een jaarlijks vast te stellen bedrag per woonruimte, ongeacht het aantal bewoners, en wordt opgelegd aan de hoofdbewoner van de woonruimte. Kamerbewoners hoeven geen watersysteemheffing ingezetenen te betalen. Er is sprake van kamerbewoning als keuken, douche en toilet met andere bewoners worden gedeeld en iedere bewoner afzonderlijk huur betaalt aan de verhuurder.
                            Voorwaarden

                            U moet de watersysteemheffing en de wegenheffing ingezetenen betalen als aan de volgende voorwaarden is voldaan:
                            - U bent ingezetene in het beheersgebied van het waterschap.
                            - U bent
                            bewoner van een zelfstandige woonruimte en staat als zodanig geregistreerd in de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens.
                            - U bent huurder of eigenaar van een zelfstandige woonruimte.

                            Aanpak

                            De watersysteemheffing ingezetenen wordt opgelegd door het waterschap.
                            Overheid.nl | Producten en diensten - Producten
                            Last edited by onderhandelen; 17-03-2013, 22:45.
                            ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                            We like it
                            ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

                            Comment


                            • #29
                              Dit ev dus :

                              Artikel 116

                              Voor de toepassing van dit hoofdstuk en de daarop berustende bepalingen wordt verstaan onder:
                              • a.ingezetene: degene die blijkens de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens bij het begin van het kalenderjaar woonplaats heeft in het gebied van het waterschap en die aldaar gebruik heeft van woonruimte, met dien verstande dat gebruik van woonruimte door de leden van een gezamenlijke huishouding wordt aangemerkt als gebruik door een lid van dat huishouden, dat wordt aangewezen door de inartikel 123, derde lid, onderdeel b, bedoelde ambtenaar van het waterschap;
                              • b.woonruimte: een ruimte die blijkens zijn inrichting bestemd is om als een afzonderlijk geheel te voorzien in woongelegenheid en waarvan de delen blijkens de inrichting van die ruimte niet bestemd zijn om afzonderlijk in gebruik te worden gegeven;
                              • c.natuurterreinen: ongebouwde onroerende zaken waarvan de inrichting en het beheer geheel of nagenoeg geheel en duurzaam zijn afgestemd op het behoud of de ontwikkeling van natuur. Onder natuurterreinen worden mede verstaan bossen en open wateren met een oppervlakte van ten minste één hectare.
                              wetten.nl - Wet- en regelgeving - Waterschapswet - BWBR0005108

                              Grappig woordkeuze dat " ingezetene" slim gedaan

                              Ingezetenen en niet-ingezetenen

                              Iemand die voor een periode van 4 maanden of langer in Nederland woont, is een ingezetene. Elke ingezetene staat ingeschreven in de GBA.
                              http://www.rijksoverheid.nl/onderwer...tenen-rni.html
                              Last edited by onderhandelen; 17-03-2013, 22:51.
                              ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                              We like it
                              ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

                              Comment


                              • #30
                                hier wordt eea uitgelegd:

                                3. De watersysteemheffing

                                De watersysteemheffing is een geheel nieuwe belasting die de tot nu toe bestaande waterschapsomslagen en de huidige verontreinigingsheffing (deels) vervangt. Belastingplichtig voor de watersysteemheffing zijn:
                                de ingezetenen;
                                de eigenaren (1) van ongebouwde onroerende zaken, niet zijnde natuurterreinen;
                                de eigenaren van natuurterreinen en
                                de eigenaren van gebouwde onroerende zaken.
                                Dit zijn de belastingplichtige categorieën. De watersysteemheffing kent ten opzichte van de waterschapsomslagen dus een nieuwe belastingplichtige categorie: de eigenaren van natuurterreinen. Natuurterreinen zijn in wezen ongebouwde onroerende zaken. Onder de oude Waterschapswet behoorden zij dan ook tot de categorie ongebouwd. Natuurterreinen hebben in de nieuwe Waterschapswet echter een aparte status gekregen, omdat hun wensen en behoeften op het gebied van de waterhuishouding nogal kunnen verschillen van die van het overige ongebouwd. Onder overig ongebouwd moeten de ongebouwde onroerende zaken die geen natuurterreinen zijn, worden verstaan. In de verordening zal steeds een duidelijk onderscheid worden gemaakt in natuurterreinen enerzijds en ongebouwd, niet zijnde natuur, anderzijds.
                                Blijkens de Memorie van Toelichting bij de Wet modernisering waterschapsbestel hebben degenen die tot de belastingplichtige categorieën behoren per definitie belang bij de uitoefening van de taken van het waterschap. Hun betaling is hierop gebaseerd.

                                a. IngezetenenDe omschrijving van het begrip ingezetenen is ontleend aan artikel 116, onder a, van de Waterschapswet. Om als ingezetene aangemerkt te kunnen worden, moet sprake zijn van het hebben van woonplaats en het gebruik van woonruimte in het gebied van het waterschap. Of sprake is van het hebben van woonplaats, wordt aan de hand van gegevens uit de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens bepaald. De situatie bij het begin van het kalenderjaar is bepalend.Woonruimte is iedere ruimte die blijkens zijn inrichting bestemd is om als een afzonderlijk geheel te voorzien in woongelegenheid. Dit betekent dat de gebruiker van de woonruimte niet anders dan bijkomstig afhankelijk mag zijn van voorzieningen elders in het gebouw. In het geval van woonruimten moet worden gedacht aan voorzieningen als keuken, douche en toilet. Deze moeten de gebruiker van de woonruimte, met uitsluiting van anderen die niet tot zijn of haar huishouden behoren, exclusief ter beschikking staan. Bewoners van verpleeg- en verzorgingshuizen kunnen om deze reden veelal niet als ingezetenen in de zin van artikel 116, onder a, van de Waterschapswet worden aangemerkt. Hetzelfde geldt voor bewoners van studentenhuizen.


                                enz enz hier:Verordening watersysteemheffing Hoogheemraadschap De Stichtse Rijnlanden 2009

                                Voor t geval nu van die harry's zeggen waarom herhalen, ben systeem van de wet aan het volgen van algemeen naar bijzonder, checken of er een uitzondering op uitzondering bestaat, dr is nog 1 verordening waar eea uitgezonderd kan worden of is, iets met bestuur van heeft gesteld...
                                Last edited by onderhandelen; 18-03-2013, 03:20.
                                ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                                We like it
                                ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

                                Comment

                                Sidebar top desktop

                                Collapse

                                Actieve discussies

                                Collapse

                                porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn
                                erotik film izle Rus escort gaziantep rus escort
                                Antalya Escort
                                sikis
                                gaziantep escort
                                gaziantep escort
                                İstanbul Escort
                                istanbul escort bayan
                                sisli escort beylikduzu escort bayan
                                antalya escort atakoy escort
                                umraniye escort bayan
                                Very sweethearts get banged by pretty pals Баба посидела анусом на крепком стояке fotos de vaginas sexis
                                Working...
                                X