probleem borst

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

bench

misschien train je onder een smith-machine.
    dan is de oorzaak ook gevonden, hierbij moet je geen evenwicht zoeken en kan je veel meer kracht zetten met 1 arm in plaats van 2 verdeeld
    moet je effe naar een gewone bench gaan
    2 jaar training | 1m80 | van 58kg naar 80kg

Comment

Originally posted by jakke869 View Post
      misschien train je onder een smith-machine.
      dan is de oorzaak ook gevonden, hierbij moet je geen evenwicht zoeken en kan je veel meer kracht zetten met 1 arm in plaats van 2 verdeeld
      moet je effe naar een gewone bench gaan
      ik denk niet dat je met één arm veel meer kracht gaat zetten dan met de andere.
      er zal wel een verschil zijn, en daarom moet je ook maar eens verwisselen met dumbbells enz

Comment

hey jakke869,
        ik heb nog nooit onder de smith-machine zitten te banken, heb altijd al op de de bench zitten te bankdrukken.
        maar wat sandero zegt, over meer kracht zetten met de andere arm heb ik wel last van.
        links kan ik hem altijd makkelijker omhoog krijgen dan rechts terwijl in rechts sterker ben.

grtz
        160kg squat
        225kg deadlift
        130kg benchpress

Comment

probleem van ongelijke borst heb ik ook. Bij mij kwam het omdat ik tijdens oefening mn rechterschouder naar voren gooide wanneer ik het gewicht liet zakken. Gewoon iets lichter trainen, je ogen sluiten en puur je borstspieren voelen, vooral degene dioe minder ontwikkeld is. Je moet zorgen dat je extreem geconcentreerd bent. En idd niemand is volledig symmetrisch, maar bij mij had het dus een trainingsoorzaak zeg maar. Ik train nu altijd mijn rechterkant nog extra met cable-crossover. Darbij hou ik ook in mijn linkerhand hetzelfde gewicht voor mijn evenwicht, maar de oefening doe ik alleen met rechts. Eveneens met flyes, ook daarbij pak ik 2 dumbells (links en rechts) alleen links hou ik in druk positie naast mn linkerborst en rechts maak ikeen fly-beweging. Op deze manier is mijn rechter kant nu behoorlijk aan het bijtrekken. Doe wel alleen isolatie oefeningen voor je borst zoals flyes en cable-cross overs, dan train je bijna puur je borst. Ik merk het ook bij benchen...heb nu een ander gevoel als vroeger.

Comment

Nog een kleine toevoeging:

ik gooide dus mijn rechterschouder naar voren in plaats van mijn borst helemaal omhoog wanneer ik het gewicht liet zakken. Gooi je borstbeen dus loodrecht omhoog wanneer je het gewicht laat zakken, dan trek je automatisch je schouders naar achteren

Comment

Iedereen heeft een verschil in grote tussen links en rechts. De een iets meer dan de ander. Ik train gewoon lekker door en maak me niet druk om het verschil. Ik denk zelf dat het na verloop van tijd wel bij gaat trekken.

grts

Comment

probeer je meer te consentreren op de oefening zelf...en maybe dat het helpt dat je je zwakke dus linker borst iets zwaarder traint...bijv met dumbell press - recht 10kg links 10.5 of 11 kg
                rg

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X