Front Squat

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Front Squat

Hey,

Ik train nu al weer enkele weken volgens een 3 daagse split waarbij is benen (samen met schouders) op zondag train. Op die dag doe ik voor benen squat, deadlift en glute bridge.

Nu was ik aan het denken dat ik misschien mn quads wat te weinig aandacht geef in tegenstelling tot hamstrings? Daarom zou ik graag de gewone squat vervangen door front squat en glute bridge met leg press of leg extension.

Het probleem is, zoals de meesten wel weten die front squats doen, dat dit enorm oncomfortabel is voor de schouders...Op zich vind ik de pijn niet erg, maar hiernet voelde ik dat ik te snel moest stoppen door de pijn. Ook schouders erna trainen voelde niet echt goed.

Mn vraag is dus of iemand hier tip voor heeft om de oef iets minder pijnlijk te maken? Ik ben niet iemand die niet tegen een beetje pijn kan hoor, maar als er een minder pijnlijke manier is verkies is die toch wel
    @ ketIF

Powerlift stijl, of handdoek op je schouders leggen
    Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
    Go heavy or go home!

Comment

je vind de teweinig quad werkt tov hamstring en wilt dan 1 hamstring voor een quad vervangen.. zou zeggen verwissel front squat voor normale / full / sumo squat en doe leg extension erbij problem solved

Comment

Met hoeveel kg doe je het? Denk dat je er sowieso wel aan went.
        Groeten

Comment

Originally posted by Revius View Post
          Met hoeveel kg doe je het? Denk dat je er sowieso wel aan went.
          Deed het nu nog maar met 70 kg.
          Tja die handdoek lijkt me wel iets, en misschien andere grip. Hoe dan ook zal ik toch nog even de pijn moeten verdragen

thx voor de tips!
          @ ketIF

Comment

Snap die glute bridge niet helemaal, als je FSQ + DL's pakt groeit je ass toch al genoeg, glute bridge op zichzelf goede oefening maar hoort zeker niet in zo'n rijtje thuis.

Je doet maar 2 dingen voor benen, waarbij DL toch eventueel nog meer voor onderrug dan voor hamstrings zou kunnen tellen dus pak er dan nog een oefening bij of verander er ze. Zelfde verhaal met leg extensions, je doet het minimale voor benen dus isolatie heb je niks mee te maken.

SQ, Legpress, SLDL
            FSQ, DL, Lunges

Zou eerder aan zoiets denken als ik toch wat wilde veranderen.

Owh en die pijn van FSQ wordt alleen maar erger dan weet je het vast

Benen verdienen eigenlijk wel een aparte dag maar goed
            The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

vind alles beetje mager kwa oefeningen tenzij je van alles 5/8sets doet
              Calisthenics / Street workout

Comment

Originally posted by IJsBlok View Post
                vind alles beetje mager kwa oefeningen tenzij je van alles 5/8sets doet
                Ben wel met je eens dat het mager is, maar vertel jij me eens hoe jij 8 setjes inziet van de deadlift? Maak maar een voorbeeld met iemand die 10x150kg kan, ben wel benieuwd hoe jij het ziet, want ik zie dat niet zo snel gebeuren.

Als je ramp up setjes meetelt is 5 setjes natuurlijk niks, mijn FSQ is makkelijk 5 sets

Warmup met lege bar tel ik niet mee (en dat zijn er toch al snel 4a5 voordat ik flexibel genoeg ben om atg te squatten zonder dat ik nog stijf ben)
                5x40
                5x60
                5x70
                5x80
                Werkset(jes) 85-95kg op low reps

Maar ga er niet van uit dat je die meetelt, dus hoe zie jij het dan?
                Last edited by Yawgmoth; 22-11-2009, 22:24.
                The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Ja sinds de 2 laatste trainingen heb ik door dat er wat schort aan mn benentraining. Ik had wel het gevoel dat ik genoeg deed omdat ik toch wel redelijk veel setjes deed (25 reps in totaal met hetzelfde gewicht waarmee ik bij de eerste set 3-5 reps kon), maar toch wist ik dat het beter kon. Na zo'n 25 reps bij squatten kon ik immers niet meer voluit gaan bij de deadlift.
                  Waarschijnlijk wordt het nu een front squat, deadlift, legpress/leg extension.
                  @ ketIF

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X