Deadlift

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Deadlift

Hoi,

Ik zou graag willen horen op hoeveel kilo jullie een deadlift pakte toen jullie net begonnen ermee. Ik heb nu een deadlift gedaan met door mijn benen zakken en ook een stiff legged deadlift, maar ik voel hem niet echt in mijn benen, wel een klein beetje in mijn rug, maar vooral in mijn armen omdat het gewicht daaraan hangt. Ik heb nu 40, 50 en 60 kilo geprobeerd maar durf vanwege een niet zo lang geleden onderrug blessure niet veel zwaarder te gaan, volgens een instructeur was mijn techniek wel goed, maar bij de 60 kilo kreeg ik wel een steek in mijn onderrug toen ik overeind kwam.

Dus ik ben benieuwd op hoeveel kilo jullie de deadlift in het begin deden. Of dat jullie misschien tips hebben om de oefening beter in de benen te voelen?

Bedankt alvast!!

Originally posted by Oashi View Post
    Hoi,

Ik zou graag willen horen op hoeveel kilo jullie een deadlift pakte toen jullie net begonnen ermee. Ik heb nu een deadlift gedaan met door mijn benen zakken en ook een stiff legged deadlift, maar ik voel hem niet echt in mijn benen, wel een klein beetje in mijn rug, maar vooral in mijn armen omdat het gewicht daaraan hangt. Ik heb nu 40, 50 en 60 kilo geprobeerd maar durf vanwege een niet zo lang geleden onderrug blessure niet veel zwaarder te gaan, volgens een instructeur was mijn techniek wel goed, maar bij de 60 kilo kreeg ik wel een steek in mijn onderrug toen ik overeind kwam.

Dus ik ben benieuwd op hoeveel kilo jullie de deadlift in het begin deden. Of dat jullie misschien tips hebben om de oefening beter in de benen te voelen?

Bedankt alvast!!

ik had de deadlift in mij fullbodyschema staan, heb nu een 4 dagen schema zonder DL erin.

in me fullbody deed ik 10x45kg
    10x50kg
    8x60kg

Comment

Wees er van verzekerd dat je hem wel coorrect uitvoerd.

Dead's doen de meeste ook wel voor de rug hoor.
      Stiff leg is ook voor de Hamstrings.
      Who's the Chef

Comment

tip van flip niet overstrekken als je bovenaan bent dan voel je hem minder in je rug. echter je zou je benen de volgende dag toch wel moeten voelen. betwijfel dan of je hem wel correct uitvoerd zeker met sldl. weet niet of je die ook met 60 hebt gedaan..

Comment

1e keer deed ik 6x110 of zo, onderhand haal ik die reps denk wel met 190 of 200 (jaar later)
          Groeten

Comment

Laatste keer slechts 8-10x 80kg, maar kan veel meer.. Ik zal morgen eens even kijken..
            Dumbells build a bigger chest
            Barbells build a bigger ego

Comment

ik ben met alleen de stang begonnen, om een goede techniek aan te leren. Na 2 weken toen begonnen met 40 kilo
              You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

Originally posted by Revius View Post
                1e keer deed ik 6x110 of zo, onderhand haal ik die reps denk wel met 190 of 200 (jaar later)
                Wtf man.
                Een van de eerste keren dat ik deadlifte was 60kg ofzo. Dat was toen mijn top volgens mij. Nu is dat me eerste opwarmsetje. Gewoon 1 schijf van 20 aan elke kant. Lekker makkelijk.
                Owner of the Iron Playground.

Comment

Originally posted by jordy View Post
                  Wtf man.
                  Een van de eerste keren dat ik deadlifte was 60kg ofzo. Dat was toen mijn top volgens mij. Nu is dat me eerste opwarmsetje. Gewoon 1 schijf van 20 aan elke kant. Lekker makkelijk.
                  haha, same here, ik doe 2x25 per kant
                  Groeten

Comment

Originally posted by Bilo View Post
                    ik ben met alleen de stang begonnen, om een goede techniek aan te leren. Na 2 weken toen begonnen met 40 kilo
                    Zo ben ik ook begonnen. En dan bouwje het langzaam op tot je doet wat je wilt doen.
                    Geniet, en drink met maten!

Comment

Ik begon met 40kg, mijn vorm was niet iets om over naar huis te schrijven.
                      En nu til ik tot iets van 4x90 kilo(4e set), eerlijk gezegd nog nooit voor een 1rm max gegaan, binnenkort eens proberen.

En romanian deadlifts deed ik tot 60kg, maar die heb ik al een aantal weken niet gedaan.

Ik moet wel zeggen dat wij wat kleinere kut schijven hebben en ik hem een stuk lager van de grond moet pakken.(als ik er geen 25 aan doe)

Comment

Ik ben begonnen met 40kg DL nu zit ik op 80kg.

gewoon rustig opbouwen en vraag desnoods iemand om te kijken naar je techniek als je het niet vertrouwd. of kijk in de spiegel.

succes!
                        DL 5x100, SQ 10x80, BP 1x100 181 cm 74 kg

Comment

Ik ging meteen voor bijna een BW deadlift, 50kg (woog 54kg op dat moment )
                          The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X