the 20 rep squat programme

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• the 20 rep squat programme

hallo,

zijn er hier mensen die dit nog toepassen voor massa ?
    als ik het zo lees ziet het er wel zeer zwaar uit maar de resultaten zijn er dan ook wel niet?

wat is jullie mening?

Hoger in herhalingen bij squatten is dodelijk
    Doe zelf meestel max 12-15 en dan meer sets. anders trek ik het niet.
    Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
    Go heavy or go home!

Comment

Lijkt me overbodig.
      Dumbells build a bigger chest
      Barbells build a bigger ego

Comment

Hoge gewichten en lage reps werkt voor mij het beste voor de quads. 5x5 Op fullsquats did the trick.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Leuk als je stil staat om het plafond te doorbreken, het is wel killing.
          1e Masters Superbody YBF 2011!
          Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
            Leuk als je stil staat om het plafond te doorbreken, het is wel killing.
            ja ind! zag erna zo bleek als iet ma was toch gelukt

Comment

Zeker effectief, als je de oefening maar op een goede manier weet uit te voeren.
              Het is niet gewoon squatten met 20 reps.

Als je hem goed doet, heb je na 1 set al geen zin meer en je hoort ook maar 1 working set te doen. Natuurlijk met 2 warm-up sets.

Bij de working set, pak je een gewicht waarbij je maximaal 10 reps kunt uitvoeren. Als je bij 10 bent, dan leg je je bar normaal gesproken terug.
              Maar nu haal je een paar keer heel diep adem en ga je door tot failure, (meestal 3 reps). En zo ga je door tot 20. Het is eigenlijk een rest pauze techniek. Bij 15 voel je je benen als een gek trillen.
              Vooraf mentaal voorbereiden is zeker aan te raden.

Heerlijke oefening...
              Last edited by dedicated_athlete; 10-07-2010, 17:10.

Comment

Heb het zelf wel vaker gedaan, gewicht weet ik niet meer, weet wel dat ik hard kapot ging. Nam een gewicht waarmee ik 8 reps kon squatten. Ik denk het voor kracht niet veel meerwaarde heeft, ben toch nog het hardst gegaan door op lage reps dichtbij faillure te squatten.
                In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

en wat als je nou altijd tot failure gaat boem! werkt dat?

Comment

Altijd tot fail gaan kan wel, maar de kans op blessures vergroot evenredig aan de progressie, net als de kans op overtraining.
                    Het is dan van het grootste belang dat je rust en voeding 100% op orde zijn en je erg fit bent. Ook regelmatig een stapje terug kunnen en willen doen is van belang voor herstel.

Dan kan je dat doen, eerder niet. Zorg wel voor een goede trainingsmaat of spotter die je bij kan staan dan.

Hierin geldt vooral, trainen als topsporter is leven als topsporter. trainen-voeding-rust-voeding-training-voeiding-rust-voeding-training en weer, enz.
                    Last edited by marnop; 10-07-2010, 20:32.
                    1e Masters Superbody YBF 2011!
                    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by maxime View Post
                      en wat als je nou altijd tot failure gaat boem! werkt dat?
                      Met deadlift en bench werkt het bij mij totaal niet om elke week tot faillure te gaan. Squat ging ik altijd het hardst wanneer ik 1x per week tot faillure ging in 1 setje (echt tot het naadje). Voor de rest weinig extra werk ervoor. Volume voor squatten werkte bij mij niet zo goed als tot faillure.
                      In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Originally posted by dedicated_athlete View Post
                        Zeker effectief, als je de oefening maar op een goede manier weet uit te voeren.
                        Het is niet gewoon squatten met 20 reps.

Als je hem goed doet, heb je na 1 set al geen zin meer en je hoort ook maar 1 working set te doen. Natuurlijk met 2 warm-up sets.

Bij de working set, pak je een gewicht waarbij je maximaal 10 reps kunt uitvoeren. Als je bij 10 bent, dan leg je je bar normaal gesproken terug.
                        Maar nu haal je een paar keer heel diep adem en ga je door tot failure, (meestal 3 reps). En zo ga je door tot 20. Het is eigenlijk een rest pauze techniek. Bij 15 voel je je benen als een gek trillen.
                        Vooraf mentaal voorbereiden is zeker aan te raden.

Heerlijke oefening...
                        okey hartelijk bedankt. dan zal ik dit eens goed toepassen.
                        en dan de rest van de workout wat
                        pull overs
                        benchpress es
                        bent over row's
                        misschien nog een death lift?
                        en dan ng 3setjes biceps en 3setjes tricep

Comment

Originally posted by lawrencexx View Post
                          okey hartelijk bedankt. dan zal ik dit eens goed toepassen.
                          en dan de rest van de workout wat
                          pull overs
                          benchpress es
                          bent over row's
                          misschien nog een death lift?
                          en dan ng 3setjes biceps en 3setjes tricep
                          Ben bang dat je de rest van de workout geen puf meer hebt voor wat dan ook, waarschijnlijk lig je op de grond, hopelijk met een prullenbak naast je en dat blijft wel even zo.

Widowmaker (20+ rep breathing squat) doen sommigen nog aan het einde van hun legday, als je ermee begint is echt alle zin om te leven weg, laat staan doorgaan met trainen. Geloof dat het shcema bestond uit 20rep squats, 20 rep pullovers ofzo? Post anders even het originele schema, redelijke kans dat dat goed in elkaar zit
                          The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Widowmaker != 20 rep breathe squat toch? Wat ik me kan herinneren van DC neem je bij de widowmaker een gewicht waarmee je rond de 20 reps haalt en ga je 20 reps maken (of meer als je het gewicht te laag hebt ingeschat). Bij 20 rep breathe squat neem je een gewicht voor 10 reps en gaat middels rest pause naar de 20 reps.
                            "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by Yawgmoth View Post
                              Ben bang dat je de rest van de workout geen puf meer hebt voor wat dan ook, waarschijnlijk lig je op de grond, hopelijk met een prullenbak naast je en dat blijft wel even zo.

Widowmaker (20+ rep breathing squat) doen sommigen nog aan het einde van hun legday, als je ermee begint is echt alle zin om te leven weg, laat staan doorgaan met trainen. Geloof dat het shcema bestond uit 20rep squats, 20 rep pullovers ofzo? Post anders even het originele schema, redelijke kans dat dat goed in elkaar zit
                              dit is het schema:
                              Squat: 1x20
                              Pullovers: 1x20
                              Stiff-legged deadlift: 1x15
                              Pullovers: 1x20
                              Bench press: 2-3 x 10
                              Bent row: 2-3x15
                              Military press: 2-3 x 12
                              zou dit dan te doen zijn of?
                              mvg

Comment

Sidebar top desktop