Originally posted by Pinada
View Post
Kan zijn dat ik de terminologie door elkaar haal hoor, maar rest pause is een set tot falen (of de rep voor falen kappen), gewicht neerzetten, 10-15x ademen en dan weer unracken en verder, dacht ik? Dat voor 2 'extra' setjes
Breathing squat is gelijk aan een widowmaker in zoverre dat je voor high reps squat, in 1 set zonder de bar te reracken. Op een gegeven moment trekt je lichaam het gewoon niet meer, hoe lang je ook pauzeert tussen rep 18->19, als je niet meer kan dan gaat het licht gewoon uit. Kijk als je 60kg squat voor high reps kan ik me voorstellen dat je vrij lang door kunt gaan, maar als je 100+kg op de bar hebt hangen voor high reps (en je weegt zelf geen 100+kg), dan komt er vuur uit je longen, kots uit je mond en bloed uit je oren als je eenmaal de 15 reps gepasseerd bent en zul je gewoon kijhard je best moeten doen om niet in elkaar te storten, want let's face it, dat is het enige wat je lichaam wil.
Meningen en termen verschillen van persoon tot persoon en schema tot schema. Dacht alleen wel eens dit programma gelezen te hebben (logje van iemand) en die deed het voor 20 reps, hoe lang het ook duurde, zonder terug te racken
Hoe dan ook het is godvergeten brutal en als je haar op je oogballen wilt zou ik het zeker proberen. Zou het alleen niet aan beginners aanraden, simpelweg omdat ze de motivatie niet op kunnen brengen tot the limit te gaan. Je hebt echt een partner nodig alleen al om je op te vangen als je failt en dan nog wel 1 of 2 ter motivatie, want je kunt nog zo hard zeggen dat je wilt squatten, maar na 15 reps wil je niks liever dan één klein excuus vinden om die bar van je af te gooien. Me schouder doet pijn, me rug is completely pumped, er stroomt bloed uit me neus, me knie doet pijn, me broek is gescheurd, de bar glijd, ik zie zwart, ik draai, ik kan niet ademene, jajadadada we've been there, just shut up and squat
Comment