Deadlift uitvoering

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Deadlift uitvoering

Ik vraag me af wat de beste uitvoering van de squat is.
    Ik ga altijd zo diep mogelijk, op die manier kan je alleen veel minder gewicht aan, ik heb dan wel het gevoel dat ik ook me bilspieren veel meer mee pak.
    Is het wel goed om zo diep te zakken?Wat is de beste uitvoering?
    Face your demons...........

Deadlift? Squat?

Het is maar net wat je wil natuurlijk. Hypertrofie of kracht, twee verschillende dingen. Beetje onduidelijke vraag dus.
    Last edited by Tommyy; 14-08-2010, 22:16.

Comment

haha ja sorry beetje dom dit.
      Titel moet natuurlijk squat zijn en gaat om massa
      Face your demons...........

Comment

Ten eerste zou ik natuurlijk zorgen voor een goede techniek, en voor massa zou ik diep doorbuigen inderdaad.

Comment

Je pakt eigenlijk andere spieren aan/ erbij als je dieper gaat.
          "Er zijn geen domme vragen, alleen achterlijke lui die falen door domme vragen te stellen... hm, misschien zijn er toch domme vragen."

Comment

Vraag is te algemeen.
            Squat je highbar, low bar?
            Wil je vooral quads squatten?
            Groeten

Comment

Ik merk bij het squatten dat als ik diep zak ik juist meer aan kan en sterker ben.

Comment

Originally posted by Homer View Post
                Ik merk bij het squatten dat als ik diep zak ik juist meer aan kan en sterker ben.
                Helaas, je squat verkeerd.

Maar even serieus, ik weet niet of full squats meerwaarde hebben tegenover parallel squats, maar ze zijn sowieso beter dan quartersquats. Het verschil is dat je bij eerstgenoemden je hamstring en gluteus maximus mee pakt, en dat je bij quartersquats echt veel meer gewicht kan pakken, wat niet altijd even relaxed is voor je rug.

Persoonlijk zou ik nooit quartersquats doen, maar als jij ze graag wilt doen om meer je quads te pakken en minder hamstring, hou ik je niet tegen, maar ik kan het je zeker niet aanraden.

En wat heeft highbar/lowbar te maken met welke spieren je pakt? Doe gewoon lowbar tenzij je oly-lifter bent...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X