Crosstrainen goed alternatief?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Crosstrainen goed alternatief?

Beste medesporters,

Vanwege een knieblessure mag ik voorlopig niet meer hardlopen, wel crosstrainen (geeft minder druk op de knie, mag alleen niet al te snel).

Omdat ik op dit forum had geleerd dat 20 min HITT training op de loopband een van de beste manieren is om in de cutfase je metabolisme (en daardoor je vetverbranding) op te jagen, gaat dat feestje voor mij voorlopig niet meer door.

Is 3x per week 30 minuten op een vast tempo crosstrainen een goed alternatief voor 20 minuten HITT op de loopband? Hebben jullie andere suggesties?

Bij voorbaat dank.

CB

45/ 60 minuten Lit dan maar toch. Geeft hetzelfde weer.

Comment

crosstrainer is een perfect apparaat om na de KT te doen, werkt optimaal vind ik.
      1e Masters Superbody YBF 2011!
      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Op de sportschool train ik altijd op de crosstrainer als warming up en na KT. Loopband is niet mijn ding, dan loop ik wel buiten.

Comment

Persoonlijk vind ik de crosstrainer echt super! Ik merk wel dat ik crosstraining langer volhou dat loopband, maar dat kan aan mijn beginnersgestel liggen. (ongeacht weerstand/helling, puur op tijd)
          - MKLP

Comment

Toen ik cardio deed jaren terug gebruikte ik merendeels de cross trainer af en toe afgewisseld met fietsen. Werkt goed genoeg.

Comment

cardio afgezworen al een tijdje?
              Ik zou willen dat ik dat kon, maar ja met 29% bf zit er niets anders op dan gaan met die crosstrainer!!
              - MKLP

Comment

Beste medesporters,

Bedankt voor jullie reakties. Ik ben tenminste optimistisch over het crosstrainen, had even een dip na de blessure.

Welk schema raden jullie me aan, 45 tot 60 min zoals talalelh15 adviseerde? Is dit niet te lang en slecht voor je spieren?

Groet,

CB

Comment

Na KT, half uurtje is zat voor betere bloedsomloop en fatburn.
                  Als je crosstrainer op een rustdag wil doen als cardio dan kan je langer doen voor fatburn en conditie.
                  1e Masters Superbody YBF 2011!
                  Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Wat is beter voor de vetverbranding 45 cross of 15 min interval op loopband?

Comment

Ik deeed voorheen veel hardlopen buiten zo ongeveer 3 keer per week 7km op een niet te hoog tempo maar doe nu 50 minuten crosstrainen na de kt en heb het idee dat je dan in je cutfase meer massa behoudt omdat de intensiteit lager ligt maar weet het niet zeker

Grtz

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X