Gezocht: Oefeningen rug voor thuis

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gezocht: Oefeningen rug voor thuis

Ik ben nu zo’n twee maanden weer aan het trainen geslagen (ik train thuis met een dumbells en een bankje) en het gaat opzich allemaal wel lekker. Ik vind het alleen moeilijk om goede oefeningen voor mijn (boven)rug te vinden. Ik train momenteel mijn rug vooral dmv. de ‘one arm dumbell row’ (One Arm Dumbbell Row Video & Instructions Video & Instructions | Muscle & Strength). En mijn onderrug dmv de ‘hyperextention’ oefening (Hyperextension Video & Instructions Video & Instructions | Muscle & Strength)
    Ik probeer de bent over dumbell row (Bent Over Dumbbell Row Video & Instructions Video & Instructions | Muscle & Strength) ook te doen. Doordat ik echter hele korte/ stijve hamstrings en achillespezen heb kan ik alleen niet echt ver voorover buigen met rechte rug, en heb het idee dat ik daar vooral mijn armen train.
    Verder probeer ik ook rustig, met weinig gewicht, de deadlift in mijn schema op te nemen, maar wil daar voorzichtig mee zijn met het oog op mijn vrij zwakke onderrug.

Hebben jullie nog suggesties voor rug-oefeningen die ik met mijn lichaamsgewicht of met dumbells+ bankje kan doen? Ik zit er aan te denken om zo’n Iron Gym optrek-geval aan te schaffen, (IRON GYM - OPTREKKEN DIPPEN SIT-UPS EN PUSH-UPS - € 26.99 - Z81484995 - Advies prijs: € 49.95 Onze prijs: € 26.99 Uw voordeel € 22.96 - Fitness - Gezien Op Tv ! - Productdetails - Topdrogist) zodat ik ook chinups en pullups kan gaan doen, maar als er mooie vervangende oefeningen zijn dan doe ik dat natuurlijk liever niet!

om de bovenkant vanje rug te doen kun je altijd omgekeerde fly's doen
    je ligt met je buik op het bankje ( bankje in een hoek van 90 graden)
    je begint de dumbels bij mekaar met gestrekte armen en duwt ze vervolgens naar achter
    zie
    YouTube - ‪bodybuilding exercise: reverse fly‬‏
    There are no shortcuts to any place worth going.

Comment

deze is trouwens voor je onderrug sorry voor de dubbele post
      YouTube - ‪Hyperextensions‬‏
      met een beetje creativiteit lut het wel op een gewoon bankje
      There are no shortcuts to any place worth going.

Comment

Die hyperextentie-oefening doe ik inderdaad voor mijn onderrug. Die reverse-fly oefening is inderdaad een goeie. Door de vorm van mijn trainingsbank (het onderstel zit in de weg) is het een beetje geklooi, maar opzich is het wel een fijne oefening. Als je/ jullie nog meer oefeningen weten dan hoor ik het graag!

Verder vroeg ik me af of er op dit forum nog mensen zijn die ervaring hebben met dat Iron Gym pull-up apparaat of soortgelijke apparaten die je op je deurpost kan hangen. Pullups zijn als ik het goed begrepen heb altijd wel goeie compound-oefeningen, dus het lijkt me leuk die op te kunnen nemen in mijn trainingsschema.

Comment

met weinig materiaal gewoon db row doen (moet je snel uitbreiden) en chins.. beste is gewoon naar de gym gaan want je moet steeds meer gaan kopen. Maar als je echt thuis wil trainen dan moet je het ook gelijk goed doen.. denk aan powerrack bench bar dumbells gewichten etc..
          sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Eens met kojak.

Voor de rest kan je inderdaad erg sterke rug bouwen met deadlift/db row/chins.
            On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

Ik ben het ook eens met Kojak :-), naar een echte gym gaan zou inderdaad beter zijn. Om financiele en redenen en vanwege het gemak heb ik echter besloten om thuis te gaan trainen (ik kon voor vrij weinig geld de dumbells en het trainingsbankje overkopen). Daarnaast dacht ik met 26 kg aan gewichten per dumbell wel een redelijk eind te komen. Wat betreft de dumbell row: goeie tip! Ik heb net even geprobeerd (dat is dan weer een voordeel van je trainings-spullen thuis hebben ;-)) en als ik wat hoger op mn bank ga liggen dan gaan de reverse flye en de dumbell row allebei eigenlijk prima!
              Desalniettemin ga ik denk ik ook zo'n optrek-stang voor aan de deurpost kopen, chinups vind ik altijd wel een fijne oefening, en mocht het mijn 90 kilo niet houden dan gooi ik m gewoon lekker op marktplaats!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X