Originally posted by BlondSound
View Post
Trainen borstspieren
Collapse
X
-
Originally posted by BlondSound View PostIk doe ook alleen dumbbels,vind het fijner ,dat indraaien aan het einde doe ik nooit.Dat doet men om nog wat nadruk te leggen op de binnenkant borst,maar of het echt een extra geeft weet ik niet.Maar dat doe ik dus nooit.
http://forum.bodynet.nl/oefeningen/4...spieren-2.html
Originally posted by thunder2000 View PostjJe hebt gelijk kikkie, dumbels beter als stang en minder blessures aan de schouder want bij bankdrukken druk je ook veel mee met de schouder en die zeggen dat dat niet waar is , is een zeveraar. Iedereen drukt bij bankdrukken met de schouder ook.I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
-
Originally posted by inferno_0666 View PostJe kunt niet specifiek de binnenkant van de borst benadrukken:
http://forum.bodynet.nl/oefeningen/4...spieren-2.html
De dumbell variant is zeker een goede oefening. Maar ook met dumbells zijn de schouders erbij betrokken; die helpen mee met het drukken en dienen stabiel te staan tijdens de oefening.
GR. Train hard, stay alive!87,5KG - 188cm - 8,1%BF
DL:1x185 - SQ:1x175
BP:5x100 - Incline.DB-Press 2x46kg each arm
Comment
-
Originally posted by kikkie1990 View PostWat veel mensen nog fout doen is dat ellebogen NIET in 1 rechte lijn met de schouders houden tijdens bankdrukken.
Die manier is namelijk niet bepaald bevorderlijk voor de gezondheid van je schouders.I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
-
Ik ervaar zelf dat ik op die manier mn schouders JUIST NIET meer voel. Ik press heel gecontroleerd en probeer met elke spiervezel de duwen. Zoals je daar ziet, zie je dat de aanhecting van je borstspier op je bovenarm zit en zo de meeste krecht uit je borst haalt. Hoe meer je je ellebogen naar binnen brengt hoe meer je je triceps betrekt. Maar zoals ik zei IK voel zo mn schouders niet meer. Aldus advies van mijn waarde collega: Kin mitchell. Ik voel mn borst vele malen beter op deze manier en de klachten zijn gewoon weg. Maar ik neem aan datk over anatomie je niets hoef uit te leggen ik weerleg slechts mijn visie en meningen en tip ed. Zijn welkom.Last edited by kikkie1990; 23-10-2011, 23:14.87,5KG - 188cm - 8,1%BF
DL:1x185 - SQ:1x175
BP:5x100 - Incline.DB-Press 2x46kg each arm
Comment
-
Dat triceps gedeelte geef ik je zeer zeker gelijk in, en krijg ook het idee dat je met ellebogen naar binnen minder je borst aanspreekt. Iemand een goede bron die het tegendeel bewijst?Current status: Bulkin' and gainin'
"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."
Comment
-
Originally posted by inferno_0666 View PostEven voor de duidelijkheid, je bedoelt op deze manier?
Die manier is namelijk niet bepaald bevorderlijk voor de gezondheid van je schouders.
Ik druk ook ongeveer op deze manier. Alleen valt dit onder breed drukken, ik pak normaal wat smaller dan dit. Je ellebogen gaan dan wel een ietjes naar binnen, maar dat is iets waar ik wel op let dat ze niet teveel naar binnen gaan, wil de borst zohard mogelijk laten werken.
Al 2 decennia en geen last van.1e Masters Superbody YBF 2011!
Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©
Comment
-
Originally posted by Wilcodemug View PostDat triceps gedeelte geef ik je zeer zeker gelijk in, en krijg ook het idee dat je met ellebogen naar binnen minder je borst aanspreekt. Iemand een goede bron die het tegendeel bewijst?
Nope hebben ze niet.
Er wordt maar voor het gemak aangenomen dat het beter is en de enige juist manier omdat powerlifters het zeggen..........want die drukken immers meer in 1 beurt.
Denk dat al gauw zo'n 75% van alle bodybuilders ongeveer zo drukt als op plaatje of zoals ik ook druk.
Dus het niet goed doen valt wel mee denk ik..1e Masters Superbody YBF 2011!
Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©
Comment
-
Originally posted by Wilcodemug View PostDat triceps gedeelte geef ik je zeer zeker gelijk in, en krijg ook het idee dat je met ellebogen naar binnen minder je borst aanspreekt. Iemand een goede bron die het tegendeel bewijst?
Dat is het punt niet. Het maakt niet zoveel uit dat jij voor je gevoel je borst iets minder aanpakt, dat is de fundamentele fout die hier gemaakt wordt. Bankdrukken is geen isolatie oefening maar een compound oefening waar meerdere spiergroepen bij betrokken zijn. En een daarvan is de triceps. Als je per se je borstspieren wilt isoleren kun je beter flyes doen met kabels of iets dergelijks. Als je wilt isoleren middelels bankdrukken dan ben je fout bezig want daarmee vergroot je alleen maar de kans op blessures, met name in het schoudergewricht.
Probeer het volgende:
- Ga rechtop staan en houd je armen parallel met de vloer. Probeer je armen zo ver mogelijk naar achteren te trekken.
- Houd nu je armen in een hoek van 45 graden en probeer het nogmaals.
Je zult merken dat je je armen minder ver naar achteren kunt trekken in het eerste geval. In de eerste stand heb je een biomechanisch nadeel qua beweging in het schoudergewricht t.o.v. de tweede vanwege de stand van je armen.
Pas dat nu toe bij het bankdrukken; als je humerus parallel loopt met de stang dan zit je shoudergewricht in een minder gunstige positie terwijl die ook nog eens belast wordt met een gewicht.
Natuurlijk zijn er een hoop mensen die jarenlang met de ellebogen naar buiten bankdrukken zonder dat zij geblesseerd raken. Maar zo heeft iedereen wel een familielid die 100 jaar oud is geworden terwijl die een liter rum per dag drinkt. Maar dat betekent niet dat zuipen gezond is, dus dat is geen argument. De feiten spreken voor zich.I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
-
Originally posted by kikkie1990 View PostDumbbels is gewoon lekkerste pak je net zo goed je schouders mee en je triceps. Je kunt ook Dumbbel press doe en je handen NIET naar elkaar doen maar gewoon op dezelfde breedte uitduwen als je ze laat zakken. Dan boots je de stang methode na alleen met dumbbels, bovenin eventjes vasthouden en laten zakken . Die is naar mijn mening effectiever en train je netzogoed kracht mee als met stang. Het is in verhouding iets zwaarder zelfs! Voor ieder wil wat dacht ik zo. No pain, no Gain! Het is te overwegen als het je wat lijkt. Maargoed, ik ben wat dat betreft echt 'Pro Dumbbels.' In ieder geval succes met je training.
Train hard. Train safe people! Gr.One hour of pain every day, produces a lifetime of pride!!
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Safety bar squat:
- 80.5kg 13x
One legged calf raise:
- BW + 30kg 10x
- BW + 30kg 5x
Superset...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door bufankaHow can buying members for Telegram be your secret to success in Europe?
In the world of instant messengers and social networks, Telegram has long...1 day ago -
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTen eerste iedereen een erg gelukkig en hopelijk gezond nieuwjaar gewenst!
Training A
Safety bar squat:
- 111kg 2x...-
2 dagen geleden -
-
door enroutechnologiesIntegrate eco driving with GPS tracking software in fleet management system to reduce fuel use, cut emissions, and extend vehicle lifespan. This article...
-
Kanaal: Even voorstellen...
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 65kg 7x
Paused safety bar squat:
- 91kg 3x
Wide grip bent over...-
5 dagen geleden -
-
door bufankaSudoku Online Spelen Gratis: Jouw Nieuwe Verslaving?
Stel je voor: een regenachtige dag in de gezellige straten van Amsterdam. Je zit lekker...5 dagen geleden -
door sportsbyteThe IPL's best finisher is known for their ability to handle pressure and close matches successfully. Ability to decide under pressure. Strategies, and...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 65kg 6x
- 65kg 7x
Safety bar back extension:
- 35kg 5x
- 21kg 15x...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Spierbouwers.nldoor NancyfrankSex dolls have come a long way since their inception. What started out as simple inanimate objects designed for sexual pleasure have evolved into highly...
-
Kanaal: Links
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment