Trainen borstspieren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Trainen borstspieren

Hallo,

Ik heb wat vragen over bepaalde oefeningen.

Wat is het verschil tussen op een horizontale bank liggen met een halter en dan bankdrukken of als je in plaats van een halter 2 dumbels gebruikt? Omdat ik alleen train heb ik het gevoel dat ik met dumbels verder kan gaan dan met een halter. Als ik de halter loslaat valt hij op mijn borst en als ik de dumbels loslaat vallen ze op de grond.

Is het verstandig om bij bovenstaande oefening de dumbels naar elkaar toe te draaien als ik mijn armen heb gestrekt en waarom?

De incline variant op bovenstaand. Moet je nou met je hoofd omhoog of met je hoofd omlaag liggen. Het lijkt me niet gezond als je met je hoofd omlaag ligt.

Ik doe nu alleen de horizontale en de flys en ik voel het vooral in mijn biceps terwijl ik ook graag mijn borst wil (droog)trainen. Mijn voeding is al nagenoeg op orde.

Bedankt voor de reacties!

Wat je zegt ben je zelf!

Comment

@ cookiesmonster:

met dumbels gebruik je meer kleinere spiertjes die je met bankdrukken niet aanspreekt doordat je zelf je evenwicht moet corrigeren aangezien met bankdrukken eeen rechte stang is kan je dat zien als een geheel en dus heb je bij bankdrukken meer balans waardoor je die spiertjes minder aanspreekt het draaien van de dumbels bij gestrekte arm lijkt mij dat het om toch een stukje binnekant borst mee te pakken

correct me if im wrong lui

Comment

Originally posted by michaelabbema View Post
        @ cookiesmonster:

met dumbels gebruik je meer kleinere spiertjes die je met bankdrukken niet aanspreekt doordat je zelf je evenwicht moet corrigeren aangezien met bankdrukken eeen rechte stang is kan je dat zien als een geheel en dus heb je bij bankdrukken meer balans waardoor je die spiertjes minder aanspreekt het draaien van de dumbels bij gestrekte arm lijkt mij dat het om toch een stukje binnekant borst mee te pakken

correct me if im wrong lui
        Dit weet iedereen al, doe bankdrukken voor de beste gains in kracht en spieren Bij bankdrukken verbeter je niet alleen je borst maar ook andere spieren zoals schouders triceps. En wordt je een stuk sterker.

Comment

just tryna be nice honey

Comment

Originally posted by jowblob View Post
            Wat je zegt ben je zelf!
            Huh? Verklaar je nader.

Comment

Dit weet iedereen al, doe bankdrukken voor de beste gains in kracht en spieren Bij bankdrukken verbeter je niet alleen je borst maar ook andere spieren zoals schouders triceps. En wordt je een stuk sterker.
              Doe bankdrukken.. is dat met de halter of met dumbels?

Comment

en de incline omhoog of omlaag?

Comment

Originally posted by Cookiesmonster View Post
                  Doe bankdrukken.. is dat met de halter of met dumbels?
                  Ik zou zeggen, kracht verbetering - stang doe veel kilo's.
                  Dumbbels- spieren.

Ik persoonlijk vind bankdrukken met stang beter omdat ik dan niet alleen me borst train maar ook kracht verbeter en me schouders triceps.

Incline en plat.

Ik doe altijd 60 kg 10x4 plat
                  En 50kg 10x4 incline

Op bw 74kg

Comment

Originally posted by Cookiesmonster View Post
                    en de incline omhoog of omlaag?
                    als je incline of decline bedoeld...ligt eraan of je bove of onderkant borst wil traine
                    next goal: becoming baloe jwt

"velen voelen zich geroepen,maar weinigen zijn uitverkoren"

Comment

als ik jou was zou ik het boek downloaden anatomische benadering krachttraining daar staan heel veel oefeningen in en zo krijg je ook een beeld welke naam bij welke oefening hoort want ik heb het idee dat hier gemiscommuniceerd word

mvg

Comment

Kom niet zo biggy doen hier, als hij er een vraag over stelt dan weet hij dat blijkbaar niet.

Comment

Dumbbels is gewoon lekkerste pak je net zo goed je schouders mee en je triceps. Je kunt ook Dumbbel press doe en je handen NIET naar elkaar doen maar gewoon op dezelfde breedte uitduwen als je ze laat zakken. Dan boots je de stang methode na alleen met dumbbels, bovenin eventjes vasthouden en laten zakken . Die is naar mijn mening effectiever en train je netzogoed kracht mee als met stang. Het is in verhouding iets zwaarder zelfs! Voor ieder wil wat dacht ik zo. No pain, no Gain! Het is te overwegen als het je wat lijkt. Maargoed, ik ben wat dat betreft echt 'Pro Dumbbels.' In ieder geval succes met je training.

Train hard. Train safe people! Gr.
                          Last edited by kikkie1990; 22-10-2011, 16:13.
                          87,5KG - 188cm - 8,1%BF
                          DL:1x185 - SQ:1x175
                          BP:5x100 - Incline.DB-Press 2x46kg each arm

Comment

Originally posted by kikkie1990 View Post
                            Dumbbels is gewoon lekkerste pak je net zo goed je schouders mee en je triceps. Je kunt ook Dumbbel press doe en je handen NIET naar elkaar doen maar gewoon op dezelfde breedte uitduwen als je ze laat zakken. Dan boots je de stang methode na alleen met dumbbels, bovenin eventjes vasthouden en laten zakken . Die is naar mijn mening effectiever en train je netzogoed kracht mee als met stang. Het is in verhouding iets zwaarder zelfs! Voor ieder wil wat dacht ik zo. No pain, no Gain! Het is te overwegen als het je wat lijkt. Maargoed, ik ben wat dat betreft echt 'Pro Dumbbels.' In ieder geval succes met je training.

Train hard. Train safe people! Gr.
                            jJe hebt gelijk kikkie, dumbels beter als stang en minder blessures aan de schouder want bij bankdrukken druk je ook veel mee met de schouder en die zeggen dat dat niet waar is , is een zeveraar. Iedereen drukt bij bankdrukken met de schouder ook.

Comment

Ik doe ook alleen dumbbels,vind het fijner ,dat indraaien aan het einde doe ik nooit.Dat doet men om nog wat nadruk te leggen op de binnenkant borst,maar of het echt een extra geeft weet ik niet.Maar dat doe ik dus nooit.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X