squat...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

squat gewoon bij de mp rack?
    sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Voor mij is het echt verrot om los te squatten, ik moet op het bankdrukbankje gaan zitten, dan mijn traps onder de stang schuiven, opstaan, naar voren lopen en dan kan ik pas beginnen... dan wanneer ik klaar ben, achteruit lopen, gaan zitten, de stang een beetje naar beneden brengen en dan op de haken laten vallen. Erg omslachtig maar ik doe het wel terwijl ik het ook in de smikth zou kunnen doen..
      Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Originally posted by Wilcodemug View Post
        Voor mij is het echt verrot om los te squatten, ik moet op het bankdrukbankje gaan zitten, dan mijn traps onder de stang schuiven, opstaan, naar voren lopen en dan kan ik pas beginnen... dan wanneer ik klaar ben, achteruit lopen, gaan zitten, de stang een beetje naar beneden brengen en dan op de haken laten vallen. Erg omslachtig maar ik doe het wel terwijl ik het ook in de smikth zou kunnen doen..
        Snap wat je bedoeld, behelpen is nodig in zo'n situatie... hoop voor je dat je niet geblesseerd raakt door te struikelen of dat je naast de bench gaat zitten!

Is het niet een idee voor een wat low-budget sportschool om 2 haken in de muur te maken en dan achterwaarts met bar "in je nek" naar achter te lopen om de bar vervolgens neer te leggen op de haken? Kan niet duur zijn dacht ik zo
        189 94KG 12%, Goal: 100KG 10% || DL: 3X145 BP: 3X92.5 SQ:3X120
        Obsessie is niets meer dan een woord wat luilakken gebruiken voor mensen met toewijding.

Comment

ALs ik het zo hoor ben ik blij dat ik train in men homegym
          I'm not special, but not the same as you.
          Because I do things you will never do.
          SQ 1x170 - BP 1x107.5 - DL 1x200 (bw: 84.5 kg)

Comment

squat

Een squat rack of cage zou per definitie een basis moeten zijn in een sportschool, als eigenaar moet je weten dat met name de squat de compound oefening is.........!

Het is natuulijk leuk om een massief smith rack te hebben staan en geeft de indruk dat er zwaar getraind kan worden (het oog wil ook wat), daarbij zijn veel sportscholen ge-ent om fitness en cardio klanten binnen te krijgen, welke niet gaan komen als ze zien dat er een aantal grote jongens staan te kreunen, puur op het feit dat de meeste mensen zich niet op het gemak voelen tussen de bb'ers, zolang er meer klanten fitness/cardio/figuurcorrectie prefereren zullen deze klanten financieel aantrekkelijker zijn dan de bb'er.

Het is dan ook niet moeilijk om bij een bezoekje aan een sportschool te zien of deze met zware training om kan gaan, of te zien welke doelgroep de sportschool prefereerd.

Comment

Originally posted by Wilcodemug View Post
              Volgens mij kan je dan beter leren powercleanen en frontsquats doen ipv normale squats, de manier die je nu doet is echt te omslachtig en niet echt safe
              Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105

Comment

Originally posted by Triple Aces View Post
                Nee hoor... De rugklachten zijn afkomstig van in een smith te squatten

en over kutadvies gesproken:

zou echt niet gaan proberen naar je tenen te kijken tijdens een squat als ik jou was
                @ LOL TRUE Nee duh maar in het begin zul je daar echt op moeten letten. Rugklachten kunnen voort komen uit het verkeerd squatten idd, maar dat heeft geen betrekking op een machine of los squatten maar de houding die het persoon heeft tijdens het squatten.

Comment

dat is waar ja. maar als je in de smith machine sqaut kun je de stang niet bewegen en is de kans daarom veel groter dat je beweging niet goed is.

en daarbij komt ook nog dat los sqautten veel beter is voor spiergroei. dus ik snap niet waarom iedereen smith machine sqauts gaat goed proberen te sqautten

Comment

Originally posted by Oldtimer View Post
                    Een squat rack of cage zou per definitie een basis moeten zijn in een sportschool, als eigenaar moet je weten dat met name de squat de compound oefening is.........!

Het is natuulijk leuk om een massief smith rack te hebben staan en geeft de indruk dat er zwaar getraind kan worden (het oog wil ook wat), daarbij zijn veel sportscholen ge-ent om fitness en cardio klanten binnen te krijgen, welke niet gaan komen als ze zien dat er een aantal grote jongens staan te kreunen, puur op het feit dat de meeste mensen zich niet op het gemak voelen tussen de bb'ers, zolang er meer klanten fitness/cardio/figuurcorrectie prefereren zullen deze klanten financieel aantrekkelijker zijn dan de bb'er.

Het is dan ook niet moeilijk om bij een bezoekje aan een sportschool te zien of deze met zware training om kan gaan, of te zien welke doelgroep de sportschool prefereerd.
                    Zo true en ik vind het jammer! Iedereen komt er voor zijn EIGEN ding dus of je nu loopt te kreunen onder 200kg squat of op de crosstrainer omdat je depleted bent. who cares? Ik vind dat dit samen moeten kunnen maar goed veel mensen schrikken idd af van de grote jongens. Heb altijd respect gehad voor ze en van sommigen onder de bb's kun je zelfs nog wat nuttigs leren!

Comment

en in afwachting vn het squat rek, is macinal squat n optie?
                      hier n foto

dit hebben we dan weer wel
                      powerliftcompetitie PR's SQ: 145 --- BP : 112,5 --- DL: 190

Comment

heeft iemand hier ervaring mee?
                        powerliftcompetitie PR's SQ: 145 --- BP : 112,5 --- DL: 190

Comment

Originally posted by jjj7797 View Post
                          heeft iemand hier ervaring mee?
                          Nee, dat soort apparaten mijd ik als de pest.
                          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                          - Dave Tate

Comment

ik mijd die dingen ook.

maar waarom zou je op zo'n apparaat willen gaan als je met een losse sqaut ongeveer 4 keer zoveel resultaat boekt en de kans op blesurres ook nog kleiner is?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X