squat...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• squat...

mede fitnessfanaten,

sinds ik wat kracht heb gewonnen bij het squatten begin ik meer en vaker pijn te hebben in mijn onderrug tijdens en vooral meteen na het squatten. ik doe de squat aan het smith machine, en zet mn voeten iets meer naar voor, en dan doe ik zoals ik op de meeste filmpjes heb gezien, zakken + mn kont naar achter en duwen maar.

weet iemand hier iets op?
    mss n riem?

mvg
    powerliftcompetitie PR's SQ: 145 --- BP : 112,5 --- DL: 190

Originally posted by jjj7797 View Post
    weet iemand hier iets op?
    Niet in de smith squatten maar vrij?

En als je dat niet kan in je gym dan kan je maar beter een andere zoeken
    Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105

Comment

Originally posted by Triple Aces View Post
      Niet in de smith squatten maar vrij?

En als je dat niet kan in je gym dan kan je maar beter een andere zoeken
      Wat is dit nou weer voor k*tadvies..

Ik kan niet los squatten ivm met mijn rug daarom is mij de smith machine voorgesteld en werkt prima!
      Je moet je benen ook onder je lichaam zetten NIET naar voren. Je tenen moet je kunnen blijven zien als je naar beneden gaat. Doordat je je benen niet onder je lichaam hebt krijgt je rug ook veel meer te verduren. Vandaar de rugklachten.

Comment

De bar moet boven het middelpunt blijven van je lichaam. Dat kan dus best eens mis gaan in de smith. Het ligt er ook aan waar je de bar legt, hoog of laag, hoe je het beste kunt gaan staan. Ik zou niet aan een riem beginnen, eerder een spiegel. Of iemand die kijkt naar je houding.

Comment

Nee hoor... De rugklachten zijn afkomstig van in een smith te squatten

en over kutadvies gesproken:

Je tenen moet je kunnen blijven zien als je naar beneden gaat.
          zou echt niet gaan proberen naar je tenen te kijken tijdens een squat als ik jou was

Comment

squat

Originally posted by Remi1979 View Post

Ik kan niet los squatten ivm met mijn rug daarom is mij de smith machine voorgesteld en werkt prima!
            Je moet je benen ook onder je lichaam zetten NIET naar voren. Je tenen moet je kunnen blijven zien als je naar beneden gaat. Doordat je je benen niet onder je lichaam hebt krijgt je rug ook veel meer te verduren. Vandaar de rugklachten.

Das geen k"t advies, bij trainen met een losse halter kun je je houding corrigeren, met 'normale' smith machine kun je dit tijdens het heffen niet, maar ja..., heb je al eens sumo squat geprobeerd ??

Comment

Originally posted by Remi1979 View Post

Als jij zo door gaat met squatten in dat Smith toestel dan hou je geen rug meer over. Je klinkt nogal betweterig.
              I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
              - Dave Tate

Comment

Even mijn persoonlijke ervaring wat betreft de smith machine en daarin te squatten. Nooit klachten gehad door mijn voeten iets verder te plaatsen dan recht onder de stang, hoewel dit achteraf gedacht dom is geweest.

Alles ging prima tot ik bij de 140kg uit kwam qua gewichten en toen begon ik last te krijgen van mijn onderrug en toen kreeg ik het later al bij de 80-100kg in de smith, dus het ligt toch echt aan het squatten in de smith als je zwaar gaat trainen.

Ik squat dus ook nooit meer in de smith en nu squat ik weer eens af en toe los en dan is er niks aan de hand.
                "Straight outta gym"

Comment

Ik zie niet zo snel waarom je bij problemen met je rug bij een squat voordeel zou hebben bij squaten in de Smith?
                  Kun je dit toelichten?

Comment

Bij mijn oude gym was geen squatrek, dus squatte ik in de smith-machine. Ik kreeg daar altijd een raar drukkend gevoel in mijn onderrug. Nu ik bij een andere gym train met een squatrek heb ik dat drukkende gevoel niet meer tijdens het squatten. Het kan in mijn ogen best zo zijn dat de rugklachten worden veroorzaakt door het squatten in de smith.

Comment

ik kan inderdaad niet lossquatten in mn fitness, buiten dit is het wel egt n top fitness, we hebben egt de beste toestellen en dumbells tot 40kg en 2 benche
                      + incilne bench + military
                      dus veranderen van gym ga ik niet meteen doen, ook omdat er in de geburen geen fitnessen zijn met squat rek.
                      maar jullie advies is dus wel best los squatten.
                      en als ik het toch in de smith doe, dan mn voeten niet te veel naar voor.
                      ik heb dit namelijk gdn omdat n ervaren jongen me had gezegd dat in profiel mn knie niet over mn voet mag komen (als jullie me begrijpen)
                      ng iem n advies?

Comment

sumo deadlift doe ik niet, gewone wel.
                        met een beter gewicht vergeleken met mn squat gewicht
                        dl: 110
                        sq: 90 à 100

Comment

Originally posted by jjj7797 View Post
                          ik kan inderdaad niet lossquatten in mn fitness, buiten dit is het wel egt n top fitness, we hebben egt de beste toestellen en dumbells tot 40kg en 2 benche
                          + incilne bench + military
                          dus veranderen van gym ga ik niet meteen doen, ook omdat er in de geburen geen fitnessen zijn met squat rek.
                          maar jullie advies is dus wel best los squatten.
                          en als ik het toch in de smith doe, dan mn voeten niet te veel naar voor.
                          ik heb dit namelijk gdn omdat n ervaren jongen me had gezegd dat in profiel mn knie niet over mn voet mag komen (als jullie me begrijpen)
                          ng iem n advies?
                          Met een machine word je gedwongen om een gefixeerde beweging te maken vanwege het mechanisme en dat is geen natuurlijke beweging. Dat is een minpunt, want op die manier vindt de belasting telkens op hetzelfde punt plaats terwijl je ook nog eens in een onnatuurlijke houding een oefening uitvoert. Dat werkt blessures in de hand. Met vrije gewichten is daar geen sprake van.

Als er geen squat rack aanwezig is, dan is het een waardeloze sportschool. Zeg je lidmaatschap maar op en zoek nog eens naar een betere. Het feit dat er allemaal glimmenda mooje machines in de zaal staan wil helemaal niet zeggen dat het een geweldige sportschool is. Dat is wellicht leuk om naar te kijken voor het publiek, maar daar is ook alles mee gezegd.
                          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                          - Dave Tate

Comment

in belgie zijn er weinig squatrekken. maar ik heb deze namiddag gesproken met 1 van de trainers, en hij ging het er met de baas over hebben.
                            maar idd een squatrek is wel essentiel
                            ik train nu in fanatics (mortsel)
                            mss weeet iem van jullie een betere fitness in antwerpen?

Comment

in antwerpen zijn er zeker en vast genoeg gyms met squatrack en/of powerrack/cage

bijvoorbeeld
                              Fotogalerie New Planet Fitness

en geloof dat er in antwerpen ook wel een justfit is,
                              in de vestiging in mijn buurt hebben ze allesinds meer als genoeg goed materiaal, dus wellicht in de vestiging in antwerpen ook wel

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X