Duizeligheid na low rep deadlift 3x5

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

- De stang ligt op de grond met gewichten, ik kom in mijn startpositie onderin.
    - Ik neem een hap adem, zet mijn core thight en hou mijn adem vast totdat ik bijna bij de lockout ben en blaas dan een beetje lucht uit.
    -Hou de rest vast op de weg naar beneden, eenmaal beneden blaas ik de rest uit.
    -Neem weer een hap adem hou het vast, core thight en doe de volgende rep.
    Dit schreef je al in je 1e post en Iron Mind reageerde daar ook al op:

Ik doe het ook zoals jij het doet qua ademen. Het is normaal. Dat heeft met het inkakken van je bloeddruk te maken. Tijdens zware inspanning stijgt je bloeddruk enorm. Zeker bij een tamelijk statische sport zoals krachttraining (een deadlift bijv.).

Zoals ik al eerder gezegd heb:twijfel minder en probeer het gewoon.

DIVIDE ET IMPERA

Comment

Je moet wat meer grommen gedurende je lift!
      I'm not special, but not the same as you.
      Because I do things you will never do.
      SQ 1x170 - BP 1x107.5 - DL 1x200 (bw: 84.5 kg)

Comment

Jup, genoeg keuze voor iedereen.

There Will Be Grunts - YouTube

Ik ben soms de shotgun en heel af en toe de beer. What's your grunt?
        "Straight outta gym"

Comment

Goedemorgen, bedankt weer voor de reacties en het meedenken.

Ik ben er wel wat obsessief mee bezig maar goed ....
          Ik hoop straks lekker te kunnen Deadliften zonder er teveel mee bezig te zijn.

Ik heb even op StartingStrength forum gekeken en uit een willekeurig topic kwam ik het volgende tegen: deadlift: resting between reps?
          You're putting the bar back down too slow. Probably most of your problem right there.

Het gaat erover dat als je de bar te langzaam terug legt, duizeligheid in de hand werpt.
          Ik doe het nog te "voorzichtig" met het terugbrengen van de bar, 100% zeker weten weet ik het niet.

Ik neem denk ik net zoveel tijd met rustig terughalen van de barbell als met de oefeningen zoals Bench,Overheadpress, op een gecontroleerde manier.

Ik ga er in ieder geval op letten.
          Het laten vallen kan niet denk ik, zal mijn gym niet blij mee zijn.
          Last edited by justme1234; 19-10-2014, 10:22.

Comment

In de bear, de douche one soms (voordeel van je eigen gym als je alleen met vrienden traint) en heb ooit wel eens het wenerig lawaai gemaakt bij 1 of andere forced biceps setjes van vroeger haha
            I'm not special, but not the same as you.
            Because I do things you will never do.
            SQ 1x170 - BP 1x107.5 - DL 1x200 (bw: 84.5 kg)

Comment

Een keer wat duizelig zijn vind ik prima, maar elke week, na elke set.
              Maar jullie hebben het ook altijd na afloop van een set Deadliften?

Anders moet ik mij erbij neerleggen, dat ik iets probeer te verbeteren of te voorkomen wat gewoon niet mogelijk is. Als het duizelig zijn er gewoon iets is wat erbij hoor en het "normaal is".

Ik vind het wel een zeer onprettig gevoel en hoop niet dat als ik nog hoger ga in gewichten ik een Youtube sensatie word. Aangezien ik nu nog maar op 85kg zit.

Als ik met mijn warmingup op 60kg zit voel ik na een set helemaal geen duizeligheid.
              Dan neem ik ook niet zo`n grote hap adem als met mijn werkgewicht.
              Last edited by justme1234; 19-10-2014, 10:35.

Comment

Minder word het denk ik niet. Eraan wennen denk ik wel. De "paniek" van wat gebeurd er. Wat jij nu hebt maakt het ook weer iets erger. Dit word straks ook minder en zul je er beter mee omgaan.

https://www.youtube.com/watch?v=-O5U0HNdygg
                Mind is everything.

Comment

Dit is ook zo'n testosterone overload.

Benedikt Magnusson -1015 Deadlift - Ronnie Coleman Classic - RAW - YouTube
                  "Straight outta gym"

Comment

Ik heb even op StartingStrength forum gekeken en uit een willekeurig topic kwam ik het volgende tegen.

deadlift: resting between reps?
                    Steve Hill Steve Hill is offline Starting Strength Coach

You're putting the bar back down too slow. Probably most of your problem right there.
                    En nog een willekeurig topic waar Mark Rippetoe in replyet:
                    Blacking out

Mark Rippetoe Mark Rippetoe is offline

Blacking out is not a normal feature of training.
                    It happens most commonly when a bar is racked against the throat and the carotids are occluded, but I have never experienced this either myself or with a trainee during a deadlift.
                    You must be doing something strange with your valsalva, and I can't help you from here.
                    Mark Rippetoe Mark Rippetoe is offline
                    It's possible to overdo anything. Try playing with the amount of air and see what happens.
                    Zo normaal is het dus niet zoals sommigen beweren, het schijnt dus toch iets met techniek te zijn. Ik neem denk ik net zoveel tijd met rustig terughalen van de barbell als met de oefeningen zoals Bench,Overheadpress, op een gecontroleerde manier.

Een te grote hap adem alvorens de lift schijnt dus averechts te werken en duizeligheid in de hand te werpen.

Comment

Originally posted by Iron Mind View Post
                      Jup, genoeg keuze voor iedereen.

There Will Be Grunts - YouTube

Ik ben soms de shotgun en heel af en toe de beer. What's your grunt?

Hahaha fack, slappe lach hier door het einde....

Jupp, shotgun en Bear!
                      In between obsessed periods

Comment

Dit is ook zo'n testosterone overload.
                        Mooi he, Bijna rennen naar de barbel en rollend liften. Beest!
                        Mind is everything.

Comment

Originally posted by resike View Post
                          Mooi he, Bijna rennen naar de barbel en rollend liften. Beest!
                          Echt he, die kerel gaat beastmode vanaf 0.16. Ik kan dat blijven kijken. Zo leip om te zien hoe ijselijk sterk die kerel is.
                          "Straight outta gym"

Comment

Klassieker

http://m.youtube.com/watch?v=oFmW_TUWK40
                            Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

Comment

Originally posted by justme1234 View Post
                              Wat een vragen vuur, is al die informatie allemaal nodig?

Vraagje, jij gaf zelf aan dat je er ook na elke set last van had.
                              Dus je gaat met mij er naar kijken, terwijl jij het zelf ook nog hebt?

Ik zal proberen meer te eten in mn onbijt, misschien nog een banaan erbij.
                              Ik probeer je te helpen, daar heb je immers het topic voor geopend? Je eet als een wijf, het is niet gek dat je dan duizelig word. Ik word ook duizelig als ik weinig heb gegeten voor een zware compound maar ik ga er niet over zeuren.. en het is een zware oefening..dan kan je duizelig worden daar het veel van je vraagt. Maar zoek het verder maar uit.
                              Last edited by generation_iron; 20-10-2014, 14:55.

Comment

Voeding kan te maken hebben met dit soort dingen, maar hoeft zeker niet.

Ik heb dit soms ook gewoon als ik op 2000kcal zit, maar ook als ik op 5000kcal zat. Het is gewoon een verdomd zware oefening en vergt veel van je lijf als je tegen je max aan gaat werken.

Grote kans dat er dus niks aan de hand is, maar naar je voeding kijken kan nooit kwaad natuurlijk. Los van je duizeligheid probleem, wat eigenlijk geen probleem is. Zolang je niet knock-out gaat en je bewust bent van wat je doet.
                                + 1 dit is wat ik dus continue zeg

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X