Volgend trainingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Voor doggcrap ben je niet te jong maar wel te onervaren, ik heb doggcrapp gedaan en geloof me als je het correct doet is het geen twee maanden vol te houden. Als hier je voeding wat achter loopt ben je gezien en meer aan het afbreken dan opbouwen.

Wat betreft opwarmen, valt te zien wat je hiermee bedoelt, bedoel je cardiovasculair of met een licht gewicht x aantal hh maken van de oefening dat je gaat doen. Ik opteer voor het tweede, cardiovasculair is ook goed voor de bloedstroming, zeker niet gaan strechten ofzo.

Nu de training, fuck bro een 6 dagen split, lijkt me niet gezond om 6 dagen in de gym te zitten, tenslotte groei je in u rust en niet in de gym. Het beste schema lijkt me , heel intensief en weinig trainen, 2x per week 3 dagen split,zou ik nooit doen, waar haal je het eigenlijk.
    Het andere schema dat je voorstelt met eerst zware gewichten en dan lichte gewichten is ook niet echt bevorderend voor de spiergroei.
    Waarom niet een simpel schema , 3x per week full body zo zwaar mogelijk en zoveel mogelijk herhalingen (als je zwaar gaat dan gaat het max. 6-8 hh zijn), enkel compound oefeningen, misschien een iso erbij maar zou elke training een andere doen, dit 6 weken dan eens op pure kracht voor 6 weken dan eens op onderhoud en dan terug hypertrofie.

Grtz
    stil growing

Comment

Die 6 dagen split was een normale 5 dagen split, waarbij ik nog een keer buik en cardio had losgehaald van mijn rugtraining. Dit vond ik te zwaar en te lang worden. Bij mijn split zat ik standaard onder de 50 minuten, dus niet overdreven. Het schema had ik ook voordat ik eraan begon hier voorgelegd en het was goedgekeurd, dus ik vrees dat u hiermee een beetje achterloopt.
      Die 3dagen split die ik voorstelde is 1x per week, geen twee keer.
      Wat ik vervelend vind aan full body is dat als je begint met je rug je nooit meer vol gas kunt bankdrukken of omgekeerd, daarvoor pak je veel te zwaar. Anders zou je lichter moeten gaan trainen en dan gaat je spiergroei weer trager. Wellicht zit ik hier verkeerd, maar bij hst wordt er gesproken van een minimale intensiteit voor microtrauma en als je hier licht gaat pakken (lichter dan nu) zal ik dat niet hebben, ergo geen extra spiergroei.
      Nog even over DC, hoewel ik de training nog even bewaar, ga ik waarschijnlijk wel alle stretches invoegen. Stretchen kan nooit kwaad.
      Alle commentaar is welkom, en bedankt voor je post.
      Last edited by GeneralIx; 18-10-2007, 20:53.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

re: snipke

,fuck bro een 6 dagen split, lijkt me niet gezond om 6 dagen in de gym te zitten, tenslotte groei je in u rust en niet in de gym. Het beste

Grtz[/quote]

heey ga me der ook even mee bemoeien
        ik vind juist wel dat die 6 dagen split goed voor je is..
        wat ik geleerd krijg, want ik doe opleiding der voor. is dat na 4 dagen heeft de spier weer een nieuwe inpuls nodig anders blijft ie staan of in iede geval weinig vooruit gang. dus kom ik toch echt bij zes dagen

en dus op die supercompensatie moet je een nieuwe impuls geven om de cyclus op nieuw te beginnen.. en dat is bijna bij alle mensen zo de nieuwe supercompensatie komt na 4 dagen rust..

niet mee eens graag commetaar ..
        kus roy.

Comment

Hahaha, nu wordt het boeiend. Ik ben benieuwd welke nu beter is. Maar als je om de vier dagen die spieren weer wilt pakken, kun je toch beter ub/lb maandag en dinsdag en vrijdag en zaterdag en doorschuiven? Dan lijkt split me juist minder goed, bij split pak je elke spiergroep maar een keer in de zeven dagen?
          Graag replys.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

volgens mij kom je niet aan je rust met 6 dagen trainen je spieren krijgen wel genoeg rust maar ook je cardiovasculair stelsel(als ik het goed zeg) moet rusten en aan alleen een zondag heeft het niet genoeg.

Comment

als je je spiergroepen 2x behoorlijk wilt trainen per week, zou ik voor 2x ub/lb gaan.
              Je hebt dan net iets meer rust als met dat 2x3dagen split.
              Trainingslog Farmboy:

Comment

Ik zei al dat ik die 3dagen split maar 1x per week zou doen. Verder zit ik ub/lb nu ook te bekijken.
                @quibus:
                Ik denk dat je het cns bedoelt, je cardiovasculair stelsel is hart en bloedvaten.

sigpic

Comment

ik denk dat het voor iedereen anders is ik vindt toch echt 2x 3 daags split gewoon zwaar! in de week het beste met dan wel een dag rust daarna erbij zoals ik het heb in me logje
                  maarja je moet maar kijken wat je gaat doen kerel

Comment

Ja ik had het in de gaten. Maar ik denk ook wel dat het goed is om nu even wat rustiger te trainen om daarna te knallen met hst (daar ben ik echt benieuwd naar). Vandaar het 1x 3daags split per week. Het ub/lb wordt het dus toch niet, dat is meer in de richting van wat ik met hst ga doen en ik wil wel zorgen dat m'n lichaam er niet aan went, dat zou zonde zijn van de eventuele resultaten.

sigpic

Comment

Sorry voor het ontopic: Maar train jij bij cardo in Veldhoven? Volgens mij heb ik je daar een keer gezien (en die kleedkamer ziet er ook bekend uit).

Maar succes met het kiezen/maken van een mooi trainingsschema!

Comment

Hehehe, ik train inderdaad bij cardo ja. Jij dus ook, maar wie ben je dan? (beschrijving?/foto?). Ben nu wel benieuwd.
                        Edit: Volgens mij weet ik het al. Zwart haar, dikke armen, bruine ogen (volgens mij) en ik ben je ook wel eens tegengekomen op stratum in de today?
                        Last edited by GeneralIx; 20-10-2007, 10:04.

sigpic

Comment

Nope that's not me. Ik heb maar twee maandjes tijdens de vakantie periode bij cardo getraind. Ik was net twee maanden aan de gang maar omdat ik in de vakantie door wilde gaan met fitness (achteraf toch niet echt fanatiek) ben ik bij cardo gaan sporten.

Nu sport ook gewoon weer op de uvt in Tilburg. Ik heb blond haar haar, ben vrij lang en dun (1.90, 80 kg). Bij cardo ben ik aan de gang geweest met een schema door hun gemaakt.

Comment

Hm... Er gaat niet echt een belletje rinkelen, sorry. Maar wel grappig dat je me herkent van cardo.

sigpic

Comment

je had ub/lb ook als keuze moeten doen in je topic.. train zelf ook op die manier.. en bij werkt het uitstekend...

Comment

Omdat dat ub/lb is wat ik ga doen met het schema na deze. Dat ga ik doen volgens de HST principes, en omdat ik mijn lichaam niet alvast wil laten wennen.

sigpic

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X