ieps

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• ieps

kan het kwaad als je 5 maal de week gaat trainen, maar dan wel verdeeld over heel het lichaam of vertraagt dit de spiergroei ?
    bench: 100(15x) squad: 120+

Als je 2 spiergroepen per training neemt kom je toe met 3 dagen.
    Als je veel vrije tijd hebt kan je natuurlijk 4 of 5 dagen nemen.
    Kijk eens rond op de trainingschema's.
    Groeten
    Van sommige mensen kan ik niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest

Comment

ik heb een tijdje 6x per week getraind (4 dagen split en dan na de hele cyclus 1 dag rust en dan weer de cyclus opnieuw). Dit heeft me niet bepaald slecht gedaan

Er werd wel gezegd dat het meer een powerlift schema was, dus meer voor kracht en dat als je massa wilt beter 4x per week kan, wat ik nu ook doen, terwijl ik wel zeeen van vrije tijd heb.

Ik denk dat het een beetje ligt aan hoe hard je je spieren aanpakt. Als je bijvoorbeeld 4 of 5 dagen split doet dan heb je gemiddeld 1-2 spiergroepen per dag en als je dan een uur keihard die groepen aanpakt dan heb je echt wel meer dan 2 dagen rust nodig. Als je wat minder hard traint kan je wel vaker, maar harder en minder vaak is natuurlijk beter
      22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Als je alle groepen iig 1x in de week traint is er nix aan de hand
        Who's the Chef

Comment

In principe is elke spiergroep 1x per week stevig aanpakken genoeg. Of je dit nu verdeelt over 5, 4 of 3 dagen is een persoonlijke voorkeur.

Belangrijk hierbij is hoe je je rust gaat inplannen.

Spieren bouw je niet op in de gym, maar in je rustperiodes. Als je dat principe goed in acht neemt bij het indelen van je trainingsdagen komt alles goed. (en natuurlijk goed eten)
          Becoming a human juggernaut!!!

Comment

Heb zelf een tijdje een zesdagen split gedaan, vond het heerlijk, ben er iets sterker door geworden, iets strakker, maar geen massa. Ben nu bezig met 3x per week split, ik ga er volgens mij harder op. Voor mij is het dus wel bewezen dat je je rust echt moet nemen, anders groei je niet.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Als je verder naast je training niet lichamelijk actief bent zie ik geen enkel probleem. Actieve mensen kunnen beter 3 tot hooguit 4 keer per week trainen. Super actieve mensen kunnen beter een 2 dagen split hanteren.
              Geniet, en drink met maten!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X