kracht schema..

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• kracht schema..

ik zal me eerst even voorstellen, ik heet sjoerd ben 20 jaar en woon omg eindhoven, ben nu ongeveer een jaar serieus bezig en wil graag nog wat kilootjes erbij trainen.

ik heb een schema gekregen van een collega voor optimaal toename kracht en massa, alleen dacht ik altijd dat het niet goed was om 2 grote spiergroepen te trainen bijvoorbeeld rug + schouders maar goed... ik zou graag jullie mening horen hierover omdat ik gewend ben 5 dagen in de week te trainen en dit schema maar voor 3 dagen krachttraining heeft...

maandag:
    3 x borst
    2 x biceps
    2 x triceps

dinsdag:
    ongeveer 30 a 40 minuten hardlopen

woensdag
    3 x rug
    3 x schouders

donderdag:
    ongeveer 30 a 40 minuten hardlopen

vrijdag:
    3 x benen
    3 x buik

alle oefeningen begin ik met 10, 8, 6 (na iedere set gewicht erbij) en ongeveer een minuut pauze tussen de setjes in
    Last edited by matje82kg; 28-01-2008, 17:33.

Ja rust is juist het moment waarop je groeit

Ik zou je borst - triceps bij elkaar doen
    rug - biceps
    schouders - benen

Als je 3 dagne zou doen.
    Buik kan er op alle dagen wel bij, ligt eraan wat je zelf wilt

En je mag best meer sets doen hoor.
    Gewoon wat je fijn vind.

Zorg wel dat je eerst compound oefeningen doet voor de isolaties

Comment

Zou schouders bij borst zetten. Heb het ook een tijdje bij benen gedaan, daar niet van, maar een borstdag wordt toch wel schamel met alleen triceps en borst. 4 Oefeningen in totaal. Daar kunnen je schouders nog perfect bij, zijn al lekker opgewarmd, terwijl je na een goede beentraining al zowat buik niet meer moet kunnen doen.

Zouden wat oefeningen bij de spiergroepen wel helpen om een schema te beoordelen.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

oke bedankt voor jullie advies.. ik denk dat ik de training 3 dagen achter elkaar doe en dan een dag rust pak.

Comment

Best telkens 1 dag rust tussendoen. 3 dagen na elkaar is veel!
          Van sommige mensen kan ik niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest

Comment

Zou zeggen test het allebei uit. Enige manier om te weten te komen hoe jouw lichaam reageert en wat het aankan is te proberen.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X