Trainingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Trainingsschema

Hallo,

Ik begin a.s maandag weer met krachttraining. Ga dit 2x in de week doen.
    Nou zoek ik een goed trainingsschema.

Ik dacht iets van:

Dag 1: Borst, Schouders, Triceps, Hardlopen op band

Dag 2: Rug, Biceps, Hardlopen op band

Iemand advies over hoeveel reps en setjes ik moet doen, wat de beste volgorde is, hoelang ik na de training kan werken aan mijn conditie, of anders tips/opmerkingen.

Alvast bedankt,

Greetz Thijs

Allereerst ff welkom van mij

Maar dan..beachboy alert..? Waar zijn de benen en de buik gebleven ..?

Verder even zoeken op andere schema's wat jou het makkelijkst voor jou lijkt..

Grtz
    Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Originally posted by erikv View Post
      Allereerst ff welkom van mij

Maar dan..beachboy alert..? Waar zijn de benen en de buik gebleven ..?

Verder even zoeken op andere schema's wat jou het makkelijkst voor jou lijkt..

Grtz

Worden de benen niet getraint als je hardloopt op een band? Zo niet kan ik benen dat plaats bij Dag 2? Kan de buik ook getraint worden op dag 1 en 2?

Comment

Is meer conditie lijkt mij..voor massa zul je denk ik toch echt iets anders moeten doen dan hardlopen op een band

Verder zou ik als je dan benen en buik erbij gaat doen een ub/lb schema nemen..lijkt me logischer dan..
        Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Originally posted by erikv View Post
          Is meer conditie lijkt mij..voor massa zul je denk ik toch echt iets anders moeten doen dan hardlopen op een band

Verder zou ik als je dan benen en buik erbij gaat doen een ub/lb schema nemen..lijkt me logischer dan..
          Oke, zou je mij misschien kunnen helpen met het opstellen van een ub/lb schema? Ik heb even gezocht in het forum maar niets gevonden . Mijn bedoeling is dus:

2 dagen in de week trainen. Dag 1 bijvoorbeeld dan het UB gedeelte en Dag 2 het LB gedeelte. En dan ook dag 1 noch dag 2 contitie training te doen. Dus bijvoorbeeld ik ben 2 uurtjes bezig geweest met mijn ub en vervolgens een uurtje ofzo te gaan hardlopen is dat mogelijk? Dag 2 is dan bijvoorbeeld 2 uurjes LB en vervolgens weer een uurtje hardlopen.

Comment

Originally posted by TThijs18 View Post
            Oke, zou je mij misschien kunnen helpen met het opstellen van een ub/lb schema? Ik heb even gezocht in het forum maar niets gevonden . Mijn bedoeling is dus:

2 dagen in de week trainen. Dag 1 bijvoorbeeld dan het UB gedeelte en Dag 2 het LB gedeelte. En dan ook dag 1 noch dag 2 contitie training te doen. Dus bijvoorbeeld ik ben 2 uurtjes bezig geweest met mijn ub en vervolgens een uurtje ofzo te gaan hardlopen is dat mogelijk? Dag 2 is dan bijvoorbeeld 2 uurjes LB en vervolgens weer een uurtje hardlopen.
            Ik denk dat als je goed LB getraint hebt, niet meer aan een uur hardlopen komt Dat ga je niet redden!

grtz.
            Shut Up And Squat!!! Status: Cutten

Comment

Weet niet waar je denkt dat je mee bezig bent, maar 2 uur ub training is gelul van een dronken aardbei. Daarnaast is het inderdaad onmogelijk om na een leuke lb training een uurtje te gaan hardlopen. Wellicht kun je wandelen voor een halfuurtje, maar dan houdt het echt op.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                Weet niet waar je denkt dat je mee bezig bent, maar 2 uur ub training is gelul van een dronken aardbei. Daarnaast is het inderdaad onmogelijk om na een leuke lb training een uurtje te gaan hardlopen. Wellicht kun je wandelen voor een halfuurtje, maar dan houdt het echt op.
                Het waren ook maar voorbeelden Kan 1 van jullie mij misschien helpen met het maken van een schematje? ub/lb en daar in verwerkt conditie. Als ik het goed begrijp kan ik dus alleen na ub training hard gaan lopen om mijn conditie te verbeteren?

Comment

Voor een ub/lb schema moet je eens zoeken bij Farmboy. Die heeft aardig lang zo getraind, en heeft daar ook een hele dikke log van.
                  Verder kun je het beste hardlopen op niet trainingsdagen, en dan nog liever HIIT of tabata's dan duurlopen.
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                    Voor een ub/lb schema moet je eens zoeken bij Farmboy. Die heeft aardig lang zo getraind, en heeft daar ook een hele dikke log van.
                    Verder kun je het beste hardlopen op niet trainingsdagen, en dan nog liever HIIT of tabata's dan duurlopen.
                    Waarom is het beter om op niet trainings dagen te gaan hardlopen? En ik doe maar 2x in de week. Kan ik dan niet beter full body doen? Dag 1: Fullbody schema Dag 2 Conditie schema?

Comment

Als je vooruitgang wilt ontkom je niet aan minimaal 2x per week trainen. Geloof niet in 1x per week trainen of zelfs minder. Op niet trainingsdagen hardlopen is beter, omdat je dan weer lekker fris bent, je kunt weer knallen, en je begint weer zonder een al te hoge cortisolspiegel.
                      Je doet overkomen alsof je maar 2x naar de sportschool kunt. Kan best. Train die twee dagen ofwel fullbody ofwel ub/lb en dan loop je buiten maar hard. Buiten hard lopen is zoiezo beter voor je, maar dat daargelaten.

sigpic

Comment

Waarom is het beter om op niet trainings dagen te gaan hardlopen? En ik doe maar 2x in de week. Kan ik dan niet beter full body doen? Dag 1: Fullbody schema Dag 2 Conditie schema?

Omdat je grote kans hebt dat je cortisol te hoog wordt, en dat zorgt er dus voor dat je spieren weer worden afgebroken.

JE kan hoogstens een beetje cardio doen op een gematigde hartslag, maar echt op conditie trainen kun je beter op niet trainingsdagen doen.

Zodat je cortisol spiegel laag is, en je spieren goed volzitten met glycogeen etc

Comment

Oke oke.. Ik heb dus toch besloten om maar onbeperkt te gaan trainen. Iemand een goed schema hoe ik het beste (snel & goed) mijn conditie omhoog kan krijgen en vooral op het niveau dat iemand van 18 hoort te hebben :P En wil verder massa bij trainen.

alvast bedankt

Comment

Je kunt beide doen, maar houdt er rekening mee dat de doelen elkaar wel tot op zekere hoogte in de weg zitten. Beste manier om je conditie op peil te brengen is HIIT of tabata's.

sigpic

Comment

Oke oke.. Ik heb dus toch besloten om maar onbeperkt te gaan trainen. Iemand een goed schema hoe ik het beste (snel & goed) mijn conditie omhoog kan krijgen en vooral op het niveau dat iemand van 18 hoort te hebben :P En wil verder massa bij trainen.

alvast bedankt
                              Google en kijk rond, je komt in deze sport alleen maar verder als je je verdiept in de stof.

Veel leeswerk, en veel optimaliseren, wat voor de een werkt werkt niet goed voor de ander

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X