Na 6 weken lang te zijn doodgegaan op een fullbody schema (3x12), wordt het weer tijd voor een lekker split schemaatje
ik heb wel een paar dingen hiervan geleerd. Ten eerste dat fullbody voor mij VEEL zwaarder is dan een split en dan ik fb schema's tot nu toe zwaar heb onderschat in effectiviteit.
Ik wil graag iets in de trand van het volgende schema gaan hanteren:
Dag 1: Rug + Biceps
Deadlifts
Chin ups onderhandse greep
Bent over barbell row bovenhandse greep
single handed bent over dumbell row neutrale greep
Ik zit nog te twijfelen of ik 2 roei oefeningen doe en 1 chin oefening, of 1 roei oefening en 1 chin oefening. Ik wil graag wat meer nadruk leggen op achterkant schouders/schouderbladen omdat mn schouders nog wel iets verder naar achteren kunnen staan in ontspannen houding.
Gironda perfect curl z-bar
2 single handed cable curl elbows out
Dag 2: Borst + Triceps + onderarmen
Flat bench press
Incline dumbell press
Incline cable fly
Ook hier twijfel ik nog: decline bench press + flat dumbell press of flat bench press + incline dumbell press.
Dippen (echt een heerlijke oefening vind ik!)
Laying skull crushers (even kijken hoe mn schouders dit trekken)
Dag 3: rust
Dag 4: Benen
Deadlifts
Squats
Leg extension
Standing leg curl
Seated leg curl
Dag 5: schouders + kuiten + onderarmen
Dumbell shoulder press
Side raises dumbell
Reverse cable flyes
Standing calve raise
Dag 6 en 7 (weekend) neem ik rust.
Over de onderarmen het volgende: ik ben van plan de techniek van Chad Waterbury toe te passen (death grip artikel op t-nation). Ik zal dan 3 verschillende oefeningen op 3 verschillende methodes (te weten max effort, dynamic effort en repeated effort) doen, in cycles van 3. 1 cycle is dus 1 oefening max effort, paar dagen later 1 andere oefening dynamic effort en nog een paar dagen later weer een andere oefening dynamic effort. 3x deze cycle en dan schuif ik de oefeningen door, tot ik alles op alle methodes heb gedaan en dan zal ik andere oefeningen gaan implementeren.
Dit schema ga ik voor onderarmen hanteren:
dag 1 (dinsdag): Finger band extensions (elastiek om vingers en extenden)
dag 2 (vrijdag): 7,5 cm fat grip deadlift (max effort)
dag 3 (dinsdag): Alligator smash (iets zachts tussen vingers en duim en dan in elkaar drukken)
Ik moet even kijken of ik die van dag 1 of 3 dynamic effort / repeated effort doe.
wat vinden jullie hiervan?
ik heb wel een paar dingen hiervan geleerd. Ten eerste dat fullbody voor mij VEEL zwaarder is dan een split en dan ik fb schema's tot nu toe zwaar heb onderschat in effectiviteit.
Ik wil graag iets in de trand van het volgende schema gaan hanteren:
Dag 1: Rug + Biceps
Deadlifts
Chin ups onderhandse greep
Bent over barbell row bovenhandse greep
single handed bent over dumbell row neutrale greep
Ik zit nog te twijfelen of ik 2 roei oefeningen doe en 1 chin oefening, of 1 roei oefening en 1 chin oefening. Ik wil graag wat meer nadruk leggen op achterkant schouders/schouderbladen omdat mn schouders nog wel iets verder naar achteren kunnen staan in ontspannen houding.
Gironda perfect curl z-bar
2 single handed cable curl elbows out
Dag 2: Borst + Triceps + onderarmen
Flat bench press
Incline dumbell press
Incline cable fly
Ook hier twijfel ik nog: decline bench press + flat dumbell press of flat bench press + incline dumbell press.
Dippen (echt een heerlijke oefening vind ik!)
Laying skull crushers (even kijken hoe mn schouders dit trekken)
Dag 3: rust
Dag 4: Benen
Deadlifts
Squats
Leg extension
Standing leg curl
Seated leg curl
Dag 5: schouders + kuiten + onderarmen
Dumbell shoulder press
Side raises dumbell
Reverse cable flyes
Standing calve raise
Dag 6 en 7 (weekend) neem ik rust.
Over de onderarmen het volgende: ik ben van plan de techniek van Chad Waterbury toe te passen (death grip artikel op t-nation). Ik zal dan 3 verschillende oefeningen op 3 verschillende methodes (te weten max effort, dynamic effort en repeated effort) doen, in cycles van 3. 1 cycle is dus 1 oefening max effort, paar dagen later 1 andere oefening dynamic effort en nog een paar dagen later weer een andere oefening dynamic effort. 3x deze cycle en dan schuif ik de oefeningen door, tot ik alles op alle methodes heb gedaan en dan zal ik andere oefeningen gaan implementeren.
Dit schema ga ik voor onderarmen hanteren:
dag 1 (dinsdag): Finger band extensions (elastiek om vingers en extenden)
dag 2 (vrijdag): 7,5 cm fat grip deadlift (max effort)
dag 3 (dinsdag): Alligator smash (iets zachts tussen vingers en duim en dan in elkaar drukken)
Ik moet even kijken of ik die van dag 1 of 3 dynamic effort / repeated effort doe.
wat vinden jullie hiervan?
Comment