volgend schema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• volgend schema

Omdat ik elke 4-6 weken een beetje variatie in mijn schema wil is dit de opzet voor volgend schema UB/LB. de of of mogelijkheid komt door varierende werktijden op dinsdag en woensdag. vandaar dat ik altijd even moet kijken waar er tijd ligt. betreft vrijdag of zaterdag. soms ben ik op vrijdag na een lange werkdag te moe. en word het dus zaterdag ochtend

4x8
    Maandag + donderdag LB + buik
    Losse squat
    Calf raises
    Deadlift
    Lunges
    Leg curl

Crunches op bal
    “elite” sit ups
    Rotatie buik

Dinsdag of woendag + vrijdag of zaterdagUB
    Bench press
    Flys
    Incline DB press
    Borst aparaat

Lat pull down
    DB roeien
    Lowerback extension
    Rowing torso

Tricep pushdown
    Shouder press + bicep curl
    Lying Tricep extension
    side raise
    BB curl

Ben nog niet super goed in schema's maar dit is mijn opzet wat ik wil gaan doen. suggesties mogen natuurlijk altijd

Originally posted by Posseltje View Post
    Omdat ik elke 4-6 weken een beetje variatie in mijn schema wil is dit de opzet voor volgend schema UB/LB. de of of mogelijkheid komt door varierende werktijden op dinsdag en woensdag. vandaar dat ik altijd even moet kijken waar er tijd ligt. betreft vrijdag of zaterdag. soms ben ik op vrijdag na een lange werkdag te moe. en word het dus zaterdag ochtend

4x8
    Maandag + donderdag LB + buik
    Losse squat (is full neem ik aan?)
    Deadlift
    Lunges
    Leg curl
    Calf raises

Crunches/Reverse Crunches

Dinsdag of woendag + vrijdag of zaterdagUB
    Bench press
    Flys

Lat pull down/Pull-ups/Chin-ups
    DB Row/Barbell Row
    (meer hoef je in principe niet voor rug te doen, aangezien je op lb dagen ook de deadlift doet)

Shouder press
    Side Laterals

Pushdowns
    BB curl

Ben nog niet super goed in schema's maar dit is mijn opzet wat ik wil gaan doen. suggesties mogen natuurlijk altijd
    Ik zou als ik jou was 2 verschillende ub en lb dagen maken, voor variatie.

Comment

goed aangevuld up rising

heb dit schema net afgerond, vandaag nieuwe gedaan, maar zou bij rug wel 1 oefening meer doen, heb het zelf niet gedaan maar ja, anders doe je net zoveel voor rug als voor borst.

zou een cable row toeveoegn

mss shoulder press vervangen door miltary press, en ook regelmatig bent over raise doen

succes posseltje
      160kg squat
      225kg deadlift
      130kg benchpress

Comment

Bedankt voor de reacties weinig reacties betekent opzich dat het een goed schema is (A) :P ik hou het toch bij 1 dag en geen variatie omdat ik om de 4-6 weken mijn schema omgooi omdat ik van variatie houd.

Het schema is uiteindelijk geworden met ook deze volgorde, heel mss een kleine aanpassing in de rug training. maar voorlopig staat er dit voor (om iemand moet me van gedachte willen veranderen):

4x8
        LB + buik
        Losse squat
        Deadlift
        Lunges
        Leg curl
        Calf raises

Crunches op bal
        “elite” sit ups
        Rotatie buik

UB
        Bench press
        Flys
        Incline DB press

Lowerback extension
        Pullover

Lat pull down
        DB roeien
        Rowing torso

BB curl
        Lying Tricep extension
        Shoulder press + bicep curl
        side raise
        Tricep pushdown

Nogmaals bedankt

Comment

Haha, eigenwijs stuk vreten
          Ik vind dat je bij ub een vreemde volgorde hebt tegen het eind van de trainen. Eerst een biceps oefening, dan een triceps oefening, dan een schouder-biceps superset, dan nog een schouder oefeningetje en vervolgens weer een triceps oefening? Beetje vreemd..
          Vooralsnog, volume van buik = hoog.
          Waarom lowerback extensions en pull-overs er zo tussen?
          Rowing torso, wasda?
          Ik zou persoonlijk wat dingen wijzigen, maar dat had je waarschijnlijk al vernomen
          succes in ieder geval!

Comment

lower back extension gebruik ik als warming up voor de onder rug, vervolgens en geef ik de borst even rust voor de pull over, die een combi is voor rug en borst. wil ze niet afwisselend doen, gewoon even kijken hoe dit gaat. side raise en tricep pushdown draai ik mss nog om. maargoed

bedankt

Comment

Púllover voor borst en rúg? Wat voor lichaamsbouw heb jij als je rug op de plaats van voorkant schouders zit?!
              Heb alle varianten bekeken die ik kon vinden: allemaal borst en schouders.

Edit @ Uprising:Rowing Torso is een machine
              Last edited by erikv; 18-06-2008, 07:55.
              Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

erik op dat apparaat staat echt dat het voor borst en rug is, en voel het ook

http://www.drdarden.com/img/photos/R...263-photo2.jpg

dit idee. moet nu ff naar duits. brb

Comment

Originally posted by erikv View Post
                  Púllover voor borst en rúg? Wat voor lichaamsbouw heb jij als je rug op de plaats van voorkant schouders zit?!
                  Heb alle varianten bekeken die ik kon vinden: allemaal borst en schouders.

Edit @ Uprising:Rowing Torso is een machine
                  Pul over is ook voor je lats.
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Je traint er zelfs je buik deels mee.
                    Om massa te kweken vind ik dit geen goede oefening. Je kunt beter je energie steken in het benchen voor je borst en bentover barbell rows voor je rug.

grts

Comment

oke, eruit halen, een borst oef toevoegen? of is 3 genoeg?

Comment

Ik zou die pullover eruit laten. 3 bortsoefeningen is meer als genoeg. Als je die met een goede intensiteit doet heb je niet meer oefeningen nodig. Met 2 oefeningen zou je het ook wel afkunnen.

grts

Comment

oke top nou dan laat ik het ij de 3 oef, even aanpassen, en zaterdag weer lekker knallen ermee

\nogmaals bedankt

Comment

Die pullover kan je volgens mij veel beter met een Dumbell doen dan met zo'n soort apparaat.
                            "Nothing great was ever achieved without enthusiasm."

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                              Pul over is ook voor je lats.
                              Ok, zelf de oefening wel eens gedaan, maar om nou te zeggen dat ik de lats voelde..naja maakt nie uit. Core geloof ik idd wel.
                              Ik merk dat ik oefeningen toch soms op een iets andere manier bekijk..Maar we zijn hier dan ook om te leren
                              Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X