Mijn (beginners>massa) schema.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mijn (beginners>massa) schema.

Ik ben nu 6 weken in de sportschool actief.
    Mijn doel is om massa te kweken.
    Hoewel ik ook mijn buikje wil laten verdwijnen (moelijke combo, maar goed)

Mijn stats op dit moment:
    27 jaar, 1.90, 78kg, vetpercentage 14,9% (was 4 weken terug nog 16,4%, gewicht hezelfde)

Mijn schema
    Op di-do-za of zon: hitt cardio op lege maag (30/30sec spring/jog gedurende 8 min) en crunches tot failure

Op de sportschool deze oefeningen op advies van de begeleider (eerste 4 weken 3x15 en iets lager gewicht).
    Nu doe ik alles 4x12 om massa te kweken. Ik merk dat ik meer gewicht aankan (behalve bij de biceps en benchpress), dus wil dit geleidelijk per dag (of per week?) opvoeren met 2,5kg.

Crosstrainer
    6,5 min, stand 7

Benen
    1. Leg Presses - 35kg
    2. Leg Extension - 15kg

Rug
    3. Wide Grip Rear Pulldowns 20kg

Borst
    4. Pec Deck Butterflys 20kg
    5. Barbell Bench Press 5kg
    6. Incline Barbell Bench Press 5kg

Schouders
    7. Delt machine 12,5kg

Biceps
    8. Barbell Curls With Wide Grip (6.25kg)
    (ook even gedaan, maar nu nog te zwaar Cable Preacher Curls op 10kg)

9. Cable Curls (22.5)
    ik weet niet hoe deze oefening heet. Maar in plaats van naar me toe te trekken zoals bij de Reverse, trek ik het naar beneden toe...iemand een naam hiervoor?

In totaal ben ik hier een dik uur meebezig.

Hebben jullie commentaar en tips om mijn trainingen zo optimaal en efficient mogelijk te maken?
    Last edited by vbezemer; 16-08-2008, 18:15.

als je massa wil kun je beter niet 3x15 doen...maar max 8reps...b.v. 4x8kun je ze namelijk zwaarder doen...en hoe zwaarder hoe eerder je massa gaat krijgen...
    ik train zelf altijd 4x6...ligt er natuurlijk aan of het 'n grote of kleine spiergroep is!
    als je 4 dagen of meer kan kun je beter
    dag 1 borst - triceps trainen
    dag 2 benen kuiten bil
    dag 3 rug - biceps
    dag 4 buikspieren - onder rug...
    zelf je rust dagen er tussen pakken...maar elke spier groep kun je het best 4 dagen rust geven voor m weer te trainen!
    is maar 'n simpel voorbeeld wat ik in het begin gebruikten (toen ik nog bijna alles met maschienes D )
    eiwit shake-je erbij ...zul je zien ga je al snel de goeie kant op!
    Zo monogaam als 'n golden reteaver!!!

16-09-11. 187cm 101kg 6.4% vet

Comment

Een split schema nemen en inderdaad 4x8 gaan doen.
      Van sommige mensen kan ik niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest

Comment

4x12 opbouwen tot je met gewichten maar 4x8-10 doet. Doe dan progressief laden. Elke set 5kg meer dan de vorige en weer 8 reps. Volgende training begin je met gewicht wat je de vorige training als 3e set hanteerde en ga je weer verder met elke keer 5kg er bij. Duw je zelf verder vooruit. En als beginner heb je in no time fatsoenlijk gewichten, want 35kg leg press is echt niks. Zelfs huis vrouwtjes die beginnen doen nog minimaal 50-60kg.

Tja qua oefeningen kan er ook aardig wat verbeterd worden, maar begin maar eens met progressief laden. Zelf zou ik overstappen op het volgende...

Maandag Benen-Buik
        Leg Press 2 sets niet meer. is meer warming-up
        Squat (in begin moet je toch de oefening leren en tot die tijd kun je prima de Leg Press er in houden)
        Leg Extention of Lunges
        Seated Leg Curl
        Good Mornings
        Kuit oefening
        Buik oefeningen.

Woensdag Rug - Triceps
        Chins/Pull-ups of anders Lat Pull Down voorlangs
        Bent over Row
        DB Row
        Upright Row
        Shrugs
        Tricep Cable Push Down
        Rope Pull Down

Vrijdag Borst - Biceps
        Benchpress
        Incline Bench Press
        Flye's
        Militairy Press
        Lateral Side Raise
        Barbel Curl
        Hammer Curl

Dat is nog niet optimaal, maar voor een beginner goed genoeg. Als je dat 6 weken doet over stappen op een schema met super sets.

Je kan kiezen om 30mins cardio na de krachttraining te doen. Dan ben je in totaal 90mins bezig. Maar beter is HIIT cardio op de 2 tussen liggende sportdagen te hanteren.

Comment

Schema is bagger. Zie sticky.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
            Schema is bagger. Zie sticky.
            idd

zelfs voor een beginner
            kan je meer knalle

Comment

Je zult toch echt moeten kiezen of je gaat cutten of bulken, als je er tussenin gaat zitten gaat het mega lang duren voor je iets bereikt hebt. Mijn voorstel zou dan zijn eerst cutten --> meer insulinegevoeligheid --> tijdens bulken meer schone massa en je kan langer doorbulken omdat je niet veel bf hebt.
              In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Hoi, wij hebben ongeveer dezelfde stats en dezelfde doelen. Ik zal je vorderingen in de gaten houden en vergelijken met de mijne. Ik heb ook een trainingsschema gepost, waarop iemand in 2 jaar zo'n 20 kg in gewicht toenam. John Christy's 52 weeks of training. John Christy is van de website  John Christy, Bodybuilding, Strength Training, Nutrition

Comment

Originally posted by JC52 View Post
                  Hoi, wij hebben ongeveer dezelfde stats en dezelfde doelen. Ik zal je vorderingen in de gaten houden en vergelijken met de mijne. Ik heb ook een trainingsschema gepost, waarop iemand in 2 jaar zo'n 20 kg in gewicht toenam. John Christy's 52 weeks of training. John Christy is van de website ****John Christy, Bodybuilding, Strength Training, Nutrition
                  is er dan es iemand uit de streek komt hem hier met zoiets af, damn...
                  hey zieje van brugge zet je vanachter

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X