UP/LB schema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• UP/LB schema

Hey
    Ik ben hier nieuw maar zoals ik kan afleiden kan ik hier mijn fitnesschema posten en op commentaar hopen!
    Ik ben nu al 3-4 maanden bezig met krachttraining en heb al kleine evolutie doorgaan op zowel qua kennis als qua spierversterking(zoals velen begonnen met de raad van de fitnessinstructeur te volgen en alle machines af te gaan, dan iets opgevangen over losse gewichten en compound oefeningen, dan beginnen surfen en lezen, een beginnersschema op dit forum gevolgd en nu denk ik zelfs aan mijn eigen schema te willen samenstellen )
    Heb laatste twee maand het beginnersschema van op dit forum gevolgd en zou nu dus iets meer zelf mijn training willen gaan samenstellen.

Ik ben 18jaar oud, 1m87 groot en weeg 80 kilo. Vetpercentage nog nooit professioneel laten meten maar via eigen metingen zou het rond de 10% liggen.
    Ik zou graag voor massa gaan en kan 3 tot 4 maal trainen per week maar Volgend schema heb ik via 2 Day Split Workout: Upper Body / Lower Body

proberen samenstellen, hoop dat ik er bergen van kritiek op krijg!

Weekschema is: AXBXAXBX...

A
    Bench Press 3X10
    Bent Over Row 3X10
    Dumbbell Incline Bench Press 3X10
    Cable Front Pull Down/Chin Ups 3X10
    Military Press 3X10
    Upright Row 3X10
    Triceps Dip 3X10
    Barbell Curl 3X10
    Shrug 3X10

B
    Sqaut 3X10
    Deadlift 3X10
    Lunges 3X10
    Good Mornings 3X10
    Seated Calf Press 3X10
    Decline Crunch 3X10
    Bycicle Crunch 3X maximum aantal

Lunges met korte uitstap (anders verplaats je de focus naar glutes/hams) en de GM zou ik vervangen door een leg curl of glute/hamraise.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

De atletiek, ski en schaats trainers die ik ken zeggen allemaal lunges met lange uitstap is goed voor je gehele been partij en lunges met korte uitstap zijn voor blessures.

Ik doe dus alleen maar lange uitstap voor de zekerheid. Waarom zij je trouwens een good morning eruit halen en een leg curl erin doen?

Een barbell oefening eruit en dan een machine oefening erin vind ik bijna nooit zo een goed idee. Komt waarschijnlijk doordat ik iets heb tegen machines voor krachttraining.

Comment

ik doe ze ook altijd lang die lunges
        ik zou er de gm inhouden en er gewoon nog de legcurl bijdoen, maar das dan mijn mening

Comment

Je moet er bij lunges voor zorgen dat je knie niet voorbij je tenen komt,geeft teveel druk op je banden en zorgt voor slijtage.

Comment

Originally posted by levensgenieter View Post
            Je moet er bij lunges voor zorgen dat je knie niet voorbij je tenen komt,geeft teveel druk op je banden en zorgt voor slijtage.

Klopt inderdaad. Geld ook voor squats, niet te ver overhellen met de knieen.

Comment

Originally posted by el oso View Post
              De atletiek, ski en schaats trainers die ik ken zeggen allemaal lunges met lange uitstap is goed voor je gehele been partij en lunges met korte uitstap zijn voor blessures.

Ik doe dus alleen maar lange uitstap voor de zekerheid. Waarom zij je trouwens een good morning eruit halen en een leg curl erin doen?

Een barbell oefening eruit en dan een machine oefening erin vind ik bijna nooit zo een goed idee. Komt waarschijnlijk doordat ik iets heb tegen machines voor krachttraining.
              Komt omdat je met de GM en de rom dl beide dezelfde functie van de hamstrings traint (trunk extension) en niet leg retraction. Hierdoor verwaarloos je een functie. De leg curl traint die laatste functie, en zo behoud je een betere balans.

Lunges met korte uitstap zijn meer gericht op quadriceps, lange uitstap meer op hamstrings/glutes. Blessure of niet verhaal gaat dus volgens mij nergens over?

Originally posted by levensgenieter View Post
              Originally posted by el oso View Post
              Klopt inderdaad. Geld ook voor squats, niet te ver overhellen met de knieen.
              Is onderzoek naar gedaan. Het enige wat je doet is de druk verplaatsen. Of hij komt meer op je knieƫn, of meer op je heupen en onderrug. Lood om oud ijzer dus.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X