trainingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• trainingsschema

hallo.. Ik ben nu een tijdje serieus aan het trainen.. vanaf oktober ongeveer. En ik was wel benieuwd wat jullie vinden van mijn trainingsschema:

Dinsdag: Rug, schouders, biceps
    Woensdag: Borst, Triceps
    Donderdag: Buik, Benen
    Vrijdag: Schouders, biceps
    Zaterdag: Borst, triceps

Wel moet ik erbij zeggen dat ik woensdag thuis train.. gwoon wat opdrukken en meer oefeningen op triceps gericht.

Ik heb verder niet een speciaal voedinggschema.. Wel gebruik ik scohtends voor het eten een whey shake.. en savonds na de training en voor het slapen gaan nog een bak van die vieze kwark haha. Verder let ik er wel een beetje op wat ik binnenkrijg. en verder nog bij het ontbijt creatine en na de training ook.

al het commentaar en tips is welkom

kzal binnenkort nog even alle oefeningen erbij zetten..

grtzz

ps: Hoe zijn jullie ervaringen verder qua 2x per week de spiergroep pakken? of pakken jullie meestal 1x per week echt hard aan. ben ik wel benieuwd naar.

hey

Juist ja. Edit Pin.
    Last edited by Pinada; 12-03-2009, 18:53.

Comment

Originally posted by kizzy View Post

Juist ja. Edit Pin.
      wtf...?

OT: Je pakt maar 1 keer per week rug en benen en heel vaak armen en borst, das niet zo goed. Bovendien zou ik nooit borst en triceps op dezelfde dag doen aangezien je met veel borstoefeningen je triceps ook belast. Borst - Biceps is beter.

Maar nogmaals, ik zou veel minder armen en veel meer rug en benen doen.
      Last edited by Pinada; 12-03-2009, 18:54.
      "Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe" - Albert Einstein

Comment

WTF Kizzy echt ....

OT; je schema trekt op niks, schouders voor borst is echt nono, helemaal 2x in de week. Teveel armen teweinig rug en benen in verhouding.

Train op moment alles 1x in de week met 4 daagse split
        The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Originally posted by Yawgmoth View Post
          WTF Kizzy echt ....

OT; je schema trekt op niks, schouders voor borst is echt nono, helemaal 2x in de week. Teveel armen teweinig rug en benen in verhouding.

Train op moment alles 1x in de week met 4 daagse split

oke.. maar alles 1x in de week? hoe ziet jou schema er verder er precies uit dan? Boek je daar wat goed resultaat mee?

Verder ben ik nog maar net begonnen om vrijdags schouders erbij te pakken.. en ik vond het idd niet echt ideaal om de dag daarna borst triceps te pakken. daarom skrap ik waarschijnlijk die dag en ga op die dag zwemmen of ik pak nog even een andere spiergroep.. verder nog suggesties?

Comment

Originally posted by JSW22 View Post
            hallo.. Ik ben nu een tijdje serieus aan het trainen.. vanaf oktober ongeveer. En ik was wel benieuwd wat jullie vinden van mijn trainingsschema:

Dinsdag: Rug, schouders, biceps
            Woensdag: Borst, Triceps
            Donderdag: Buik, Benen
            Vrijdag: Schouders, biceps
            Zaterdag: Borst, triceps

Wel moet ik erbij zeggen dat ik woensdag thuis train.. gwoon wat opdrukken en meer oefeningen op triceps gericht.

Ik heb verder niet een speciaal voedinggschema.. Wel gebruik ik scohtends voor het eten een whey shake.. en savonds na de training en voor het slapen gaan nog een bak van die vieze kwark haha. Verder let ik er wel een beetje op wat ik binnenkrijg. en verder nog bij het ontbijt creatine en na de training ook.

al het commentaar en tips is welkom

kzal binnenkort nog even alle oefeningen erbij zetten..

grtzz

ps: Hoe zijn jullie ervaringen verder qua 2x per week de spiergroep pakken? of pakken jullie meestal 1x per week echt hard aan. ben ik wel benieuwd naar.
            Je belast 4x in de week je triceps, 2x je biceps, 4x (voorkant)schouders, 2x borst, 1x rug?!.

Kies fullbody of split en als je voor split kies belast de spieren dan ook een beetje in een logische verhouding. Dit is vragen om (met name) rugklachten. Weet dat iedereen grote armen wil, maar mensen die alles in verhouding trainen eindigen toch wel met het mooiste lichaam. (En dan bedoel ik niet alleen mooie verhouding, als jij je benen/rug traint zie je dat in heel je lichaam terug!)

Mijn advies, lees de stickies (nog) eens en je weet dat creatine misschien 0,001% het effect heeft van een doordacht voedingschema, zou ik me geld niet aan op maken.

Hoop dat je er wat mee kan kerel.

Groetjes Svalin
            Last edited by Svalin; 12-03-2009, 23:36.

Comment

Je groeit niet door alleen maar te trainen, trainen, trainen, trainen.. rust en goede voeding is ook erg belangrijk.

Doe zelf meestal:
              Ma: Borst, tricep
              Wo: Benen, schouders
              Vr: Rug, biceps

Elke keer een grote en een kleine(re) groep. Buik doe ik normaal wanneer het me uitkomt..

Of gewoon 3x per week full body.. voor elke spiergroep Ă©Ă©n oefening.

Comment

Originally posted by Svalin View Post
                Je belast 4x in de week je triceps, 2x je biceps, 4x (voorkant)schouders, 2x borst, 1x rug?!.

Kies fullbody of split en als je voor split kies belast de spieren dan ook een beetje in een logische verhouding. Dit is vragen om (met name) rugklachten. Weet dat iedereen grote armen wil, maar mensen die alles in verhouding trainen eindigen toch wel met het mooiste lichaam. (En dan bedoel ik niet alleen mooie verhouding, als jij je benen/rug traint zie je dat in heel je lichaam terug!)

Mijn advies, lees de stickies (nog) eens en je weet dat creatine misschien 0,001% het effect heeft van een doordacht voedingschema, zou ik me geld niet aan op maken.

Hoop dat je er wat mee kan kerel.

Groetjes Svalin
                oke bedankt.. ik zal even goed om me heen kijken voor een goed split schema dan.. wat is volgens jou een goeie logische verhouding dan?.. btw die vrijdag heb ik al geskrapt omdat dat toch niet zo lekker gaat de voglende dag.. ik merk dat ik meer rust nodig heb dan. kzal die split schemas us checken..

grtz

Comment

Originally posted by tums View Post
                  Je groeit niet door alleen maar te trainen, trainen, trainen, trainen.. rust en goede voeding is ook erg belangrijk.

Doe zelf meestal:
                  Ma: Borst, tricep
                  Wo: Benen, schouders
                  Vr: Rug, biceps

Elke keer een grote en een kleine(re) groep. Buik doe ik normaal wanneer het me uitkomt..

Of gewoon 3x per week full body.. voor elke spiergroep Ă©Ă©n oefening.
                  Dit is idd ook niet gek.. maar ik wil graag 4x trainen.. wat zou je me daarvoor aanraden dan? ik train op dinsdag,donderdag vrijdag en zaterdag.. misschien zo dan:

Di : Rug biceps
                  Do: Benen Schouders
                  Vrij: ??
                  Za: Borst triceps ??

alleen die vrijdag is dan beetje lastig invullen..

grtzz
                  Last edited by JSW22; 12-03-2009, 23:49.

Comment

Di : Rug biceps
                    Do: Benen/schouders
                    Vrij: ??
                    Za: Borst triceps ??

grtzz
                    Lijkt er al meer op
                    Schouders en benen kunnen best apart, dus bijvoorbeeld 1 dag schouders+buik en 1 dag benen.

Dus misschien benen naar vrijdag en buik erbij op donderdag?
                    Heb je Rug en Biceps op maandag, di&wo rust, donderdag je shouders&buik, vrijdag je benen en za je borst&triceps?

Zeg niet dat dat hét schema is, maar dat is de aanpassing die ik zou maken als je uit wilt gaan van het schema dat je gaf.

Comment

Originally posted by Svalin View Post
                      Lijkt er al meer op
                      Schouders en benen kunnen best apart, dus bijvoorbeeld 1 dag schouders+buik en 1 dag benen.

Dus misschien benen naar vrijdag en buik erbij op donderdag?
                      Heb je Rug en Biceps op maandag, di&wo rust, donderdag je shouders&buik, vrijdag je benen en za je borst&triceps?

Zeg niet dat dat hét schema is, maar dat is de aanpassing die ik zou maken als je uit wilt gaan van het schema dat je gaf.
                      oke.. dan hou ik me eerst daar aan.. alleen kan ik op maandags niet trainen dus dat wordt dus dinsdag: dan hou ik gwoon eerst aan : dinsdag rug, biceps
                      donderdag buik,schouders, vrijdag benen.. en zaterdag borst triceps..

bedankt voor de reacties ik hou eerst dit schema dan even aan.. en zal even goed verder zoeken op het forum voor meer tips en schema's

Comment

Het is niet omdat je een goeie indeling hebt dat je ook een goed schema hebt Weet je al welke oefeningen je gaat doen?
                        The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

Met een goede indeling ben je echter al wel een stap in de goede richting!

Comment

idd.. maar ik weet niet hoe al die oefeningen heten:P ik zal dat ff opzoeken en dan post ik het ff

grtz

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X