3-daags split schema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 3-daags split schema

Goedenavond,

Ik heb de afgelopen tijd veelvuldig in de rondte gekeken alhier en heb uiteindelijk een schemaatje in elkaar weten te draaien.

Voor zover ik kan zien is het een vrij standaard schemaatje maar ik ben benieuwd of het de goedkeuring van de geleerden kan wegdragen en of er alsnog een aantal zaken tussen staan die niet goed zijn.

Wat extra informatie :

Leeftijd : 27
    Gewicht : 115
    Lengte : 2.01m
    Doel : "buikje" wegwerken en overall wat strakker worden
    Extra : na het trainen gaan we gemiddeld 1 uur squashen

We trainen dus 3x in de week en ik wil volgens dit schema gaan trainen :

Dag 1 (Rug – Biceps)

Rug
    -Deadlift-
    -Wide-grip chin-ups
    -Seated Cable rows
    - Bent Over Row
    - Lat pulldown

* is de volgorde hierin logisch en zijn het voldoende oefeningen? *

Biceps
    -Dumbell Curl
    -Hammer Curl

Dag 2 (Borst – Triceps)
    Borst
    -Bench Press
    -Incline Dumbell Press
    - Dumbell Flyes

Triceps
    -Skullcrushers
    -Dips

Dag 3 (Benen – Schouders)
    Benen
    -Squat
    -Leg Extension
    -Seated Leg Curl
    -Standing / Seated Calf Raise
    -Leg Press

Schouders
    -Standing Military Press
    - Dumbell Side Raise
    - Dumbell Lateral Raise
    - Shrugs
    * ik vind zelf dat het nogal veel oefeningen voor schouders zijn. Allicht verstandig er hier i.i.g. 1 uit te halen , of toch niet ? *

Ik hoop dat het schema een beetje logisch qua opzet is. Mochten er nu nog vragen danwel ontbrekende gegevens zijn hoor ik dat graag.

Alvast bedankt voor de genomen tijd en moeite.

Met vriendelijke groet,

Persoonlijk zou ik twee oefeningen van rug afhalen, en een van schouders, maar dat is mijn mening.

Comment

En welke van de oefeningen zou je in deze schrappen dan ?

Comment

Hoe lang train je al? Als je net begint, kun je het schema uit de stickies nemen (FB).
        "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Het is af en aan... Op zichzelf heb ik al vrij vaak getraind. Alleen nu moet ik het eens langer dan 6 -7 maanden aaneengesloten volhouden.

Deze ronde ben ik eind Mei begonnen.

Comment

Dumbell Side Raise en Dumbell Lateral Raise is dezelfde oefening.
            "We must all suffer from one of two pains: the pain of discipline or the pain of regret."

Comment

Qua oefeningkeuze ziet het er wel goed uit. Wel even opletten op welke manier je vooruit gaat, elke week dezelfde setjes met hetzelfde gewicht gaat niet werken.. Hou een bepaalde opbouw aan per week, of voeg elke week bij de zware basisoefeningen (kan je bij jou de oefening nemen die je als eerste pakt die dag) 2 setjes toe, met een bepaald aantal herhalingen, met een bepaalde rusttijd ertussen. Zodra het niet meer gaat begin je dan weer met minder herhalingen en meer gewicht als voorheen.
              In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X