Poging tot schema.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Poging tot schema.

Oke.. als er iets is, waarin ik te weinig interesse heb, dan is het schema's. En daardoor blijf ik ze ook moeilijk vinden.
    Ik zou me ervoor moeten schamen, maar ik laat mn schema nog altijd door de sportschool maken, en dan pas ik wat dingen aan.
    Nadat bij mijn laatste schema er geen bench, squat en dl in zat (geloof dat ze gewoon niet willen dat ik dat daar doe), werd het toch een beetje te gek Om maar te zwijgen van dat er meer tricep oefeningen dan rug oefeningen in zaten.

Mijn (boven)benen lopen nogal voor, krijg daar zelfs commentaar over van anderen. Mijn bovenrug loopt achter. Daarom heb ik denk ik ook een beetje rare indeling.

Ik kom niet veel verder dan het volgende. Graag lekker veel commentaar.

1)Borst schouders triceps

DB press
    Incline db press
    Flyes

overhead dumbbell press
    Side raises

triceps cable pressdowns
    Dumbell tricep extension

2) Benen rug biceps
    Squat

Bent barbell rows
    Deadlift
    Extension
    Behind The Neck Pulldowns

Bb curl
    standing calf raise

Waarom ga je niet met een fullbody schema aan de gang?
    Is beter als waar je nu mee bezig bent.

En er zijn er genoeg van te vinden hier.
    ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Lijkt alsof je push pull wil doen en de benen bij de verkeerde dag hebt toegevoegd. Even een vlug idee is dan het volgende...

Maandag Push. Borst en quadriceps
      -Squat
      -Lunges
      -DB Press
      -Incline DB Press
      -DB Shoulder Press
      -2 tricep oefeningen
      -nog wat kuit werk

Dinsdag Pull. Rug en hamstrings
      -Chin Ups/Pull Ups of Lat Pull Downs
      -Bent over Row
      -DB Row
      -Smalle grip seated Row
      -Leg Curl
      -Glute Ham Raise
      -Hammer Curl

Donderdag Push. Borst en quadriceps
      -Bench Press
      -Incline Press
      -Militairy Press
      -Leg Press
      -Leg Extention
      -2 tricep oefeningen

Vrijdag Pull. Rug en hamstrings
      -Deadlift
      -Stiff Legged Deadlift
      -Bent over Row
      -Shrugs
      -Extentions
      -2 bicep oefeningen

Comment

Bedankt!

Originally posted by Ashley View Post
        Waarom ga je niet met een fullbody schema aan de gang?
        Is beter als waar je nu mee bezig bent.

En er zijn er genoeg van te vinden hier.
        Omdat ik haast nooit op woensdag kan. Meestal is het ma-di en dan do-vrij.

Wat is er beter aan een push en pull dan?
        En hoe minder ik quadriceps kan pakken, hoe beter eigenlijk. Teminste, ik vind dat een erg leuke spiergroep, maar dan krijg ik nooit dat verschil weg lijkt me?

Comment

Push Pull zorgt er voor dat je geen spiergroep 2x pakt zonder een echte rustdag er tussen. In dit schema doe je al vrij weinig quadriceps werk. Als je nog minder wilt kun je altijd 1 oefening per quadriceps dag weg laten en vervangen door een Side Raise voor de schouders aan het eind van de work-out. Of je doet een core oefeningen zoals Plank Holds op het eind. Maar op zich zou de huidige hoeveelheid al weinig genoeg moeten zijn vergeleken met de wat je doet voor borst, rug en hamstrings.

Als je een quad oefening weg laat...doe dan Lunges en Leg Extention. Laat de Squat en Leg Press er in staan.

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
            Bedankt!

Omdat ik haast nooit op woensdag kan. Meestal is het ma-di en dan do-vrij.

Wat is er beter aan een push en pull dan?
            En hoe minder ik quadriceps kan pakken, hoe beter eigenlijk. Teminste, ik vind dat een erg leuke spiergroep, maar dan krijg ik nooit dat verschil weg lijkt me?

Als je 2 dagen achter elkaar gaat trainen dan word een fullbody wel lastig ja.
            Je kan niet in het weekend een uur vrijmaken voor je training?

Ik denk dat Falstyr een goeie opzet voor je heeft gemaakt.
            ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
              Push Pull zorgt er voor dat je geen spiergroep 2x pakt zonder een echte rustdag er tussen. In dit schema doe je al vrij weinig quadriceps werk. Als je nog minder wilt kun je altijd 1 oefening per quadriceps dag weg laten en vervangen door een Side Raise voor de schouders aan het eind van de work-out. Of je doet een core oefeningen zoals Plank Holds op het eind. Maar op zich zou de huidige hoeveelheid al weinig genoeg moeten zijn vergeleken met de wat je doet voor borst, rug en hamstrings.

Als je een quad oefening weg laat...doe dan Lunges en Leg Extention. Laat de Squat en Leg Press er in staan.
              Maar, zorgen dat je geen spiergroep 2x pakt, kan je toch ook met een gewone indeling per spiergroep doen? Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik hiervan moet denken, omdat ik het standaard gebeuren niet eens fatsoenlijk ken. Vind het er heel erg leuk uitzien hoor, maar weet dan gewoon veel te weinig waar ik mee bezig ben.

Originally posted by Ashley View Post
              Als je 2 dagen achter elkaar gaat trainen dan word een fullbody wel lastig ja.
              Je kan niet in het weekend een uur vrijmaken voor je training?

Ik denk dat Falstyr een goeie opzet voor je heeft gemaakt.
              Zondag zijn ze dicht, zaterdag werk ik.
              Last edited by Patricia86; 05-10-2009, 09:51.

Comment

Je verdeelt in het lichaam in een verticaal bewegings vlak. Voor- en achterkant wat er voor zorgt dat je de ene dag trek oefeningen doet en een andere dag duw oefeningen. Je kan ook het bewegingsvlak horizontaal verdelen en dan doe je de ene dag het onderlichaam en de andere dag het bovenlichaam. Wat jij prettig vind.

Zou zeggen probeer me opzet een paar keer en beslis dan wat je wilt ;P

Comment

Is goed, probeer het een weekje.
                  Dankjewel!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X