Overtraint.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Overtraint.

Hallo,

Ik train nu ongeveer 2 maanden 40 min Crosstraining 30 min Fietsen waarvan de laatste 12 min Interval, dit doe ik 5 dagen in de week, op zaterdag en zondag mountainbike ik 15 KM.
    Ik ben na de Cross/Interval Training zo op, dit ging de eerste maand goed, de tweede maand kreeg ik spierpijn, en na zoon training kan ik gewoon geen trap meer op lopen, zo vermoeit en pijnlijk voelen mijn spieren aan.

Mja zo dom als ik ben heb ik dit 2 weken door gedaan, met als gevolg dat het steeds slechter word.

wat adviseren jullie?

Ik had het even na gevraagd bij ons in de sportschool, en die zeiden dat ik meer vitaminen moest slikken in de vorm van pillen, omdat ik die wat meer nodig heb omdat ik elke dag actief sport.

En ik moest zeker niet meer als het waren op 100% gaan trainen, ik moet voortaan maximaal 2x per week pieken, en de rest op 75% doen.

Is het nu ook slim, om 1 week rust te nemen, zodat mijn spieren kunnen herstellen, en dan weer rustig aan op te bouwen?
    Of kan ik gerust gewoon gaan fitnessen, maar dan op een lager pitje?

khoop dat jullie mij wat meer advies kunnen geven.

Groetjes Daffyeend

als je denkt dat jhe overrtraint ben zou ik als ik jou was mgewoon een week rust nemen. doe ik ook met krachttraining tijdje zwaar negatief trainen en dan een week rust dan groei je .
    bp 1x 150 kg dl 1 x 240 kg sq 1x 220 kg

Comment

Doe je geen krachttraining? Wat is je doel? Eet je voldoende voor spierherstel? Waarom doe je zoveel cardio?
      Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
      Go heavy or go home!

Comment

Originally posted by Shredmaster View Post
        Doe je geen krachttraining, wat is je doel?
        Als buik/rugspieren onder kracht training valt dan wel.
        Mijn doel is vet verbanden, en conditie opbouwen, en zo MIN mogelijk spiermassa aanmaken.

Comment

vet verbrand je met krachttraining
          als je alleen cardio doet val je spieren af geen vet
          dan kan je ook lichte krachttraining doen in de vorm van tabata;s

Comment

Originally posted by koenv91 View Post
            vet verbrand je met krachttraining
            als je alleen cardio doet val je spieren af geen vet
            dan kan je ook lichte krachttraining doen in de vorm van tabata;s
            Idd daar zat ik aan te denken 3x per week Cardio 2x per week Kracht training, en dan veel herhalingen maken, met een licht gewicht, ik dacht dat dit wel verstandig zou zijn is het niet?

Comment

nou of je moet veel herhalingen licht gewicht of zware gewicht weinig herhaling

Comment

Originally posted by koenv91 View Post
                nou of je moet veel herhalingen licht gewicht of zware gewicht weinig herhaling
                Idd, ik denk dat ik maar is een weekje rust neem, de vitamine pillen ga slikken, en is even een Schema'tje op stel om 2x per week uit te voeren.

maar verband ik met krachttraining net zovele kcal als met cardio?
                En welke vitamines kan ik dan het beste nemen?
                Last edited by Daffyeend; 28-01-2010, 22:20.

Comment

Ik zou Ă©Ă©n weekje rust nemen, en dan beginnen met je hele lichaam met krachttraining trainen.
                  Als je krachttraining doet word je echt snel niet gespierd, je zal alleen je spieren beter trainen waardoor je minder last krijgt met cardio.

Voeding is het belangrijkste als je wilt afvallen cardio hoeft helemaal niet. 3 keer per week fullbody trainen en aansluitend 20 minuten cardio is zat.
                  Last edited by Shredmaster; 28-01-2010, 22:30.
                  Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                  Go heavy or go home!

Comment

Ik zou ook efficienter en doelgericht trainen. Volgens mij doe je nu maar gewoon wat.

Neem een weekje rust, lees jezelf in etc. Vraag waar nodig hulp bij mensen die daar voor betaald krijgen bij jou sportschool.
                    Owner of the Iron Playground.

Comment

Originally posted by jordy View Post
                      Ik zou ook efficienter en doelgericht trainen. Volgens mij doe je nu maar gewoon wat.

Neem een weekje rust, lees jezelf in etc. Vraag waar nodig hulp bij mensen die daar voor betaald krijgen bij jou sportschool.
                      Dit doe ik, ik heb daar een schema gekregen en die volg ik.

Comment

Originally posted by Daffyeend View Post
                        Dit doe ik, ik heb daar een schema gekregen en die volg ik.
                        Je zegt al 2 maanden hetzelfde te doen en dat 5x per week, elke keer hetzelfde? Lijkt mij nou niet echt een geweldig schema..
                        Owner of the Iron Playground.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X