Twijfels over trainingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Twijfels over trainingsschema

Ik train nu ongeveer 3 weken bij een sportschool en heb twee weken terug een trainingsschema laten opstellen, met als doelen om vet te verliezen en meer definitie aan mijn lichaam te geven. De instructeur heeft toen het volgende schema voor mij gemaakt:

Cardio:
    15 min. loopband als warming up
    15 min op crosstrainer met min. RPM van 80

Krachttraining:
    Chest press 3x15
    Leg press 3x15 - 70kg
    Pull-down 3x15
    Abdominal Crunch - 4x20 - 20kg
    Lower back - 3x15 - 40kg
    Vertical traction - 3x15
    Arm curl 3x15 - 15kg
    Toren (triceps) 3x15 - 12,5 kg
    Pectoral machine 3x15

Cooling down naar keuze op een cardioapparaat

(ik weet niet van elk apparaat de gewichten uit mijn hoofd, schema ligt bij sportschool. Ik ga overigens 3x per week)

Ik weet niet of dit eigenlijk nu wel een goed schema is, als ik hier toch wat stickies en berichten zo doorlees. Mijn schema bestaat namelijk 100% uit apparaten, niet uit losse gewichten. Verder lees ik dat je aandacht moet besteden aan je hele lichaam, en ik weet eigenlijk niet goed of dat met dit schema ook gebeurd. Verder twijfel ik ook over de cardio, want volgens mij is de algemene consensus dat intervaltraining effectiever is.

Is het mijn gezond verstand en is dit niet echt een goed schema, of heb ik het mis en is dit een goede start?
    Last edited by -RBN-; 29-01-2010, 23:31.

Is een flut schema als je het mij vraagt.
    Owner of the Iron Playground.

Comment

Je wil afvallen, dus cardio sowieso eruit en bewaren voor het moment dat je door een plateau moet breken.

Ik vind het niet echt een goed schema. Alleen maar apparaten en te veel herhalingen. Gooi er squats in, deadlifts. Ga bijvoorbeeld barbell curl doen voor je biceps en niet een apparaat gebruiken.

Dit bewijst weer eens, dat instructeurs gewoon kant en klare bullshit maken. Waarschijnlijk niet eens zelf gemaakt, maar van de computer afgeplukt.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
      X