juist schema ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by tinybite View Post
    plaats dat niet in mijn topic als ik om iets vraag.
    Pardon? Zo bedoelde ik het niet hoor.. Ik zag geen buikspieren in je schema staan, vandaar dat ik ernaar vroeg. Niet om iets te hebben om over te zeiken ofzo, maar wanneer je op jouw leeftijd (16) de erector spinae traint zonder de rectus abdominis te trainen komt er meer druk op de rug te staan en gaan je bekken uiteindelijk een scheef groeien en krijg je allerlei klachten.

Dus ik deed het niet uit eigen belang, wilde het gewoon zeker weten om toekomstige fysieke problemen te voorkomen. Zoveel mensen om me heen die zich er niet aan hielden en nu constant klachten hebben... Misschien/waarschijnlijk trainde je de rectus allang, maar goed dat kan ik ook niet inschatten.
    Dumbells build a bigger chest
    Barbells build a bigger ego

Comment

Originally posted by Roy- View Post
      Pardon? Zo bedoelde ik het niet hoor.. Ik zag geen buikspieren in je schema staan, vandaar dat ik ernaar vroeg. Niet om iets te hebben om over te zeiken ofzo, maar wanneer je op jouw leeftijd (16) de erector spinae traint zonder de rectus abdominis te trainen komt er meer druk op de rug te staan en gaan je bekken uiteindelijk een scheef groeien en krijg je allerlei klachten.

Dus ik deed het niet uit eigen belang, wilde het gewoon zeker weten om toekomstige fysieke problemen te voorkomen. Zoveel mensen om me heen die zich er niet aan hielden en nu constant klachten hebben... Misschien/waarschijnlijk trainde je de rectus allang, maar goed dat kan ik ook niet inschatten.
      Bij het squatten en deadlift pak je je buikspieren (core) al goed aan.
      Welke klachten hebben die mensen om je heen dan wel?

Comment

Inderdaad, maar die zie ik ook niet tussen zijn oefeningen staan vandaar.

Bij een vriend van me zijn daardoor zijn bekken scheef gaan staan. Met als gevolg een scheve wervelkolom en uiteindelijk zelfs heupslijtage.

Verder weet ik nog wel een paar mensen die er problemen mee hebben gekregen, o.a. m'n vader, die tegenwoordig bij elke beweging z'n rug voelt.. Dat heeft hij pas sinds hij ging fitnessen (en ook de rectus niet trainde).

Maargoed, deadlifts + squats moeten inderdaad voldoende zijn om zoiets te voorkomen.

Comment

Inderdaad, maar die zie ik ook niet tussen zijn oefeningen staan vandaar.

Bij een vriend van me zijn daardoor zijn bekken scheef gaan staan. Met als gevolg een scheve wervelkolom en uiteindelijk zelfs heupslijtage.

Verder weet ik nog wel een paar mensen die er problemen mee hebben gekregen, o.a. m'n vader, die tegenwoordig bij elke beweging z'n rug voelt.. Dat heeft hij pas sinds hij ging fitnessen (en ook de rectus niet trainde).

Maargoed, deadlifts + squats moeten inderdaad voldoende zijn om zoiets te voorkomen.
          Ben het met je eens dat je een goed ontwikkelde core moet hebben.
          TS zou daarvoor inderdaad moeten squatten en deadliften.
          Scheve wervelkolom heb ik ook hoor, is bij mij aangeboren, misschien bij die vriend van je ook? Dan kan met niet goed uitvoeren van bepaalde oefeningen de last wel heviger worden.

Comment

Ik heb hem ff gebeld om het te vragen, hij zegt zelf van tevoren nooit ergens last van te hebben gehad. Heb zo vaak met hem getraind, de oefeningen werden zeker weten correct uitgevoerd . Maar ja, core trainen had hij nooit zin in, en kreeg hem helaas niet overgehaald.

Comment

Ik heb hem ff gebeld om het te vragen, hij zegt zelf van tevoren nooit ergens last van te hebben gehad. Heb zo vaak met hem getraind, de oefeningen werden zeker weten correct uitgevoerd . Maar ja, core trainen had hij nooit zin in, en kreeg hem helaas niet overgehaald.
              Jij hebt hem echt gebeld om het te vragen???
              Nou ja, als ie last heeft heeft ie last. Kan daar verder ook niets tegen inbrengen.

Comment

Tuurlijk, moet er wat voor over hebben he die gast heeft toch niks beters te doen.

Comment

Met losse gewichten pak je bijna altijd rechte buikspieren (rectus abdominals) dus lijkt me sterk dat je daardoor een te grote holling in je rug (lordose) dat daardoor je bekken gaan kantelen en echt klachten van krijgt.
                  denk eerder dat hij al een kronkel(skoliose) of een vergrote holling in de wervelkollom had.
                  Weet zelf niet hoeveel oefeningen hij deed voor zijn rug en welke maar met veel oefeningen pak je namelijk al de abdominals aan, en ken geen 1 iemand die zijn buik niet traint.

maarja dit topic escaleert zich nu een beetje.
                  als er nog vragen zijn merken we het wle van de TS
                  Calisthenics / Street workout

Comment

oh dan had ik het verkeerd begrepen excuses.
                    ik train buikspieren 3x verdeeld over de week en ik train gewoon elke buikspier onderste, schuine etc.
                    miss rare vraag maar wat is core ?

Comment

ik train buikspieren 3x verdeeld over de week en ik train gewoon elke buikspier onderste, schuine etc.
                      miss rare vraag maar wat is core ?
                      Je lichaamskern, dat gedeelte rond en boven je bekken.
                      Train niet te veel je buikspieren hé, die hebben ook rust nodig om te herstellen.

Comment

weet ik maar me trainer zij dat 3x wel genoeg was
                        op dinsdag , donderdag en zaterdag bv

Comment

Ik train mijn buikspieren niet en ze zijn hard als staal, nou niet om te stoefen maar ik pak die spieren al goed mee met squat en dergelijke. Persoonlijk zou ik ze niet meer trainen als enige andere spier, ze moeten ook rusten en niet overtrained geraken hé.

Comment

opzich hebben buikspieren minder rust nodig dan andere spieren toch ?
                            zn 48 uur
                            dus als ik er steeds dagje rust houd en dan train en 1x 2 dagen rust lijkt toch voldoende om zich goed te trainen

Comment

Is niet erg , en oke dan is het goed ^^ wilde het zeker weten.

Buikspieren hebben net zoveel rust nodig als elke andere spier. Maar inderdaad, 3x per week buikspieren kan zeker, ik doe het zelf ook . En als je eens een keer enorme spierpijn hebt wanneer je eigenlijk weer buikspieren zou moeten/willen doen, sla ze dan gewoon een keertje over, zodat die volledig kunnen herstellen .

Comment

ja precies, hoelang train je ongeveer buikspieren per keer dan ?
                                en hoeveel herhalingen moet voldoende zijn ongeveer ?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X