Helppp!!!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Helppp!!!

Hallo iedereen,

Ik zit nu al ongeveer een half jaar op fitness maar ik zie bijna geen verschil
    ik ben dus van onbeperkt sporten naar een keer in de week gegaan en heb 2 verstelbare dumbells van 15kg aangeschaft omdat ik de sportschool wel duur vond voor geen resultaat!

Ik snap eerlijk gezegd helemaal niks van al die kracht/eetshema's ik zit ook nog op school en heb er dus ook niet genoeg tijd voor om het helemaal uit te gaan zoeken.

De vraag is kunnen jullie mij een paar oefeningen geven wat ik met die 2 dumbells kan doen? ik wil gewoon gaag een breed boven lichaam brede armen+borst en vooral wel verschil zien na ongeveer 6 maanden!

ook het eetshema vind ik maar raar allemaal:P ik snap wel dat veel eiwitten goed voor je zijn enzo en dat je niet te veel vet binnen moet krijgen!
    zon streng schema kan ik toch nooit helemaal volgen omdat ik 16 ben woon nog bij mn ouders mn moeder doet de boodschappen enzo!
    dus als jullie een beetje uit kunnen leggen waar veel eiwiten inzitten en waneer en hoelaat ik het moet eten en een beetje die kracht oefeningen uit kunnen leggen en hoeveel reps ik moet doen ben ik al blij zat!!

ik ben 1,85m lang weeg rond de 80 kilo mn vetpercentage zit op de 15%

Alvast bedankt!

Originally posted by Kingston16 View Post
    Hallo iedereen,

Ik zit nu al ongeveer een half jaar op fitness maar ik zie bijna geen verschil
    Dat vind ik niet gek als ik de rest van je post lees.

ik ben dus van onbeperkt sporten naar een keer in de week gegaan en heb 2 verstelbare dumbells van 15kg aangeschaft omdat ik de sportschool wel duur vond voor geen resultaat!
    Met 1x per week zul je inderdaad niet veel resultaat zien. Overigens gaan die dumbbells dat niet voor je oplossen.

Ik snap eerlijk gezegd helemaal niks van al die kracht/eetshema's ik zit ook nog op school en heb er dus ook niet genoeg tijd voor om het helemaal uit te gaan zoeken.
    Er zitten hier zat mensen die nog naar school gaan of die baan hebben waar ze veel tijd aan kwijt zijn en hen lukt het ook. Waarom zou het jou niet lukken?

De vraag is kunnen jullie mij een paar oefeningen geven wat ik met die 2 dumbells kan doen? ik wil gewoon gaag een breed boven lichaam brede armen+borst en vooral wel verschil zien na ongeveer 6 maanden!
    Met die twee dumbbells zal je niet ver komen. Als je het per se daarbij wil houden zijn er genoeg websites met een shitload aan oefeningen. Gebruik Google eens.

ook het eetshema vind ik maar raar allemaal:P ik snap wel dat veel eiwitten goed voor je zijn enzo en dat je niet te veel vet binnen moet krijgen!
    zon streng schema kan ik toch nooit helemaal volgen omdat ik 16 ben woon nog bij mn ouders mn moeder doet de boodschappen enzo!
    Ja, echt raar allemaal. Ik snap ook niet waarom iedereen een voedingsschema heeft. Ow wacht... Ik heb wel eens gehoord dat het grootste gedeelte van je vooruitgang bepaald wordt door voeding.

En nogmaals, er zijn hier genoeg leden die nog thuis wonen en hen lukt het wel fatsoenlijk te eten. Waarom zou het jou niet lukken?

dus als jullie een beetje uit kunnen leggen waar veel eiwiten inzitten en waneer en hoelaat ik het moet eten en een beetje die kracht oefeningen uit kunnen leggen en hoeveel reps ik moet doen ben ik al blij zat!!
    Silver platter coming up... Ow nee toch niet. Je mag zelf ook best een beetje moeite doen en wat rondlezen. Je hebt ook tijd om met je dumbbells te spelen, kun je vast ook wat tijd vrij maken om je eens in te lezen in bijvoorbeeld de stickies.

Welkom trouwens.
    "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Welkom!
      Zomersticky lezen zou ik zeggen (inplaats van min 500 plus 500), alleen fitness zorgt er nog niet voor dat je breed wordt. In de stickies staat alle informatie, die hoeven we jou dus niet uit te leggen, en als je vorderingen wilt maken zou ik je toch aanraden om 3 a 4 keer in de week te gaan, een goed schema te maken (alles trainen, inclusief benen), genoeg rust nemen en veel compounds doen.
      Hoe heb je hiervoor getraind als ik vragen mag, ook veel compounds gedaan, een goed schema gevolgd en genoeg gerust?

Nu nog wat tips voor je voeding schema:
      veel eieren eten, kwark, noten (vet is niet perse slecht, waarschijnlijk moet je meer vet eten zelfs) en chocomel na het trainen.

Comment

Nou Pinada, die dumbells helpen wel, als de rest maar in orde is, Voeding/training/rust/uitvoer van oefiningen

Comment

Originally posted by Fitness-maniak View Post
          Nou Pinada, die dumbells helpen wel, als de rest maar in orde is, Voeding/training/rust/uitvoer van oefiningen

15 kg dumbbells... Woopdiefuckingdoo... Voor je het weet zijn ze veel te licht om er nog iets mee te bereiken.
          "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Huh 2 dumbells van 15 kg genoeg? Leg eens uit.

Comment

ik heb ook zo'n set, maar ik kan uitbreiden tot 50kg, 15kg is eigenlijk veel en veel te weinig

EDIT: Kingston, een voedingsschema kun je ook zelf opstellen, als je moeder boodschappen doet, kan jij tog van een baantje wat extra dingen kopen.
              tis bij mij net zo, als je wat wilt moet je er voor werken.
              Last edited by Fitness-maniak; 21-03-2010, 16:54.

Comment

ik heb ook zo'n set, maar ik kan uitbreiden tot 50kg, 15kg is eigenlijk veel en veel te weinig
                Nee ok, dan zou je op zich wel ver genoeg kunnen komen als de rest in orde is.

Comment

Ja sorry ik ben ook eigenlijk zo wel beetje lui bezig!
                  die tijd dat ik ging heb ik ook niet via schema getraind en al helemaal niet op mn voeding gelet! dus het is eigenlijk ook wel mijn eigen schuld!

Maar de oefeningen die ik graag wil gaan doen met de dumbells zijn:Dumbell press ongeveer 3x10 reps met 15kilo per arm,Dumbell Row zo zwaar mogelijk dus ook 15kilo met dezelfde reps,Dubel Curl beginnen met 10kilo per arm en dan 3x8 (ja ik ben nog niet zo sterk..),Dumbell Side Raise voor schouders ongeveer 10 kilo per arm en dan wat minder reps,Dumbell Kick Back,Dumbell Pullover, en dan nog beetje crunshes(of hoe ze ook heten) en dan die ene keer in de sportschool full body+benen!

Dit kan ik dus het beste gewoon verdelen over de week en dan heb ik een krachtshema?

(IK BEN EEN BEGINNER)

Comment

EDIT: Kingston, een voedingsschema kun je ook zelf opstellen, als je moeder boodschappen doet, kan jij tog van een baantje wat extra dingen kopen.

Je edit klopt

Comment

kzou inde sportschool ook nog deadliften voor de onderrug, want als jij buik doet en geen onderrug kun je er op langere termijn problemen mee krijgen

Comment

Dat vind ik een hele goede, zelf ervoor werken, dan laat je ook aan je ouders zien dat je er iets voor over hebt.

Comment

kzou inde sportschool ook nog deadliften voor de onderrug, want als jij buik doet en geen onderrug kun je er op langere termijn problemen mee krijgen

Ja heb je gelijk in! er staan trouwens ook wel paar apparaten die onderrug isoleren weet zo niet hoe die heet

Comment

Je kunt ook een Barbell (olympische staaf 2meter) van een bank jatten, en ermee gaan deadliften, kijk maar op youtube hoe je ermee moet deadliften

Comment

Je kunt ook een Barbell (olympische staaf 2meter) van een bank jatten, en ermee gaan deadliften, kijk maar op youtube hoe je ermee moet deadliften
                              Ja ik ken hem al rug hol gezicht rechvooruit en optillen, alles over de rug ken ik al wel wat je wel en niet moet doen, dat heb ik dus wel geleerd in die tijd:P

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X