hoeveel rust tussen trainen zelfde spiergroep

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Was geen persoonlijke aanval breakmore, geef alleen voorbeeld uit de praktijk. Had je posts bekeken en al je trainingen zijn veel teveel en te vaak voor het volume

Dag 4. Rug, biceps.
    Deadlift: 12,12,12,12
    Leg extension: 12,12,12
    LEg Curls: 12,12,12
    Staands kuitspier: 12,12,12
    Lat pulldown: 12,12,12,12
    Omgekeerd lat pulldown: 12,12,12
    Row: 12,12,12,30
    Concentration curl: 12,12,12
    Dumbell curl: 12,12,12,30
    Dumbell zijwaarts buigen:30,30,30
    Rotary torso: 20,20,20,20
    Gewoon even als voorbeeld van je vorige schema

Sessie 2
    Borst, armen.
    Bankdrukken 10,10,10,10
    Incline Db press 12,12,12
    Chest press 10,10,10
    Pec deck 12,12,12
    Fly´s 12,12,12
    Db Curl 10,10,10
    Barbell curl 12,12,12
    Hoge pulley curl 10,10,10
    Tricep pushdown 10,10,10
    1 arm Tricep extension 12,12,12
    Van je nieuwe schema, ik ga er maar vanuit dat de getallen werksetjes zijn en dit draai je op 5-6 dagen per week....

Tevens wissel ik om de 8-10 weken totaal van schema, dus vind je een beetje te vroeg met je aannames, dat ik me overtrain, iedereen is anders.
    Ben bang dat je later toch inziet dat je teveel doet, zal misschien nog even duren, maar uiteindelijk merk je het wel. Plus het klopt toch met mijn voorbeeld, je bent nog beginner en zit laag in gewichten (zag ergens 6x60kg BP, zelfs als je daar linear wat opgooit sinds die posts valt nogsteeds mee) die je gebruikt, dus kans dat je jezelf verrot traint is nog niet echt aanwezig. Lees mijn post nog maar een keer als je 100kg benched voor reps 2x per week na 2x schouders dezelfde week (als je daar komt met dit soort schema's zonder blessures heb je echt bulletproof shoulders en dan heb je geluk )

Zou ook geen DL's doen op UB dag, let's face it DL's zijn onderrug, hammers, quads en glutes. Bovenrug krijgt de stimulus van het gewicht wat eraan rukt en je lats krijgen aardige opdonder, maar die oefening hoor niet echt in een UB dag thuis (op aparte rugdag weer wel). DL is prima oefening, rack pulls ook, maar heel erg belastend. Als je UB dag erbij zou doen zo ik een soort DC indeling volgen

DB press variant
    MP/UR
    CGBP
    Lats/Chins focus lats
    T-bars/wide grip BOR focus upperback

Zoiets, eventueel biceps maar dat zou wel snor moeten zitten 1x per week en indirect op vrijdag

Of heel basic

Bench, (fly)
    MP, (side raises)
    BOR, (chins)

Eventueel armen

De rackpull die je aangaf zou je dan op rug/biceps dag doen. Deadliften met maar 1 rustdag voor benen is verre van optimaal dus dat lijkt me niet echt relaxt
    The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Ontzettend bedankt voor de uitgebreide uitleg. Ga dit schema volgende week in actie zetten.
      > vetpercentage : 19 %, > Gewicht : 114,5 kg, > Leeftijd : 22, > Lengte : 187 cm
      BP: 1x120 kg, SQ: 6x160 kg, DL: 1x190 kg, Still bulking

Comment

Originally posted by Yawgmoth View Post
        Was geen persoonlijke aanval breakmore, geef alleen voorbeeld uit de praktijk.
        Zo vatte ik het ook niet op, en ik dank je voor je advies.

Ik ben inderdaad nog een beginner, maar het gaat tot nu toe perfect.

En zoals ik al zei als het te zwaar voelt ontzie ik het.

Schouder zijn wel mijn sterkste punt.

Zo kan ik bv db bench press voor de borst maar met max zo'n 18-20kg dumbell in elke hand.

En zit ik met een diepe shoulder press toch wel al op 24-26kg per hand.(4e werkset)

Mijn borst is echt een slecht punt.

Die schema's die je postte doe ik trouwens al niet meer, heb gecut in de oefeningen.

Maar ja zolang ik nog progressie boek ben ik blij.

Comment

Je weet dat je teveel op bodynet zit als je posts post zoals die van Yawg.
          The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Ik kan ivm tijd, maar 3 dagen in de week trainen, zal ik dan volgens jullie 2 dagen in de week zegmaar alle spiergroepen moeten trainen, in 1 training.
            En ja, ik heb de sticky's gelezen.

Comment

Originally posted by sch00m View Post
              Je weet dat je teveel op bodynet zit als je posts post zoals die van Yawg.
              Doe niet aan welkomsposts dus dan heb je aardig wat tijd over

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Originally posted by Tepper View Post
                Ik kan ivm tijd, maar 3 dagen in de week trainen, zal ik dan volgens jullie 2 dagen in de week zegmaar alle spiergroepen moeten trainen, in 1 training.

mss 3 maal fullbody, ma - woe - vrij
                > vetpercentage : 19 %, > Gewicht : 114,5 kg, > Leeftijd : 22, > Lengte : 187 cm
                BP: 1x120 kg, SQ: 6x160 kg, DL: 1x190 kg, Still bulking

Comment

Als je echt jezelf dood kunt trainen en je hebt wat ervaring, DC een optie?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X