reps

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Leo1988 View Post
    Hoe doe je dat dan godsnaam? Die 10-8-8-6. Eerst bijv 100 kg, dan 105 kg, 107,5 kg en dan 110 ofzo? Toch compleet waardeloos die kleine kutstapjes.

Zelfde met 4x8/4x12. Begin je dan met 100 kg en dan elke set 2,5-5 kg eraf?
    Gewoon bvb, 4x8 dbshoulderpress, 8x18,8x20,8x22,8x24(faal)
    En 10-8-8-6 ook opbouwen alleen dan grotere stappen omhoog.

En bij incline dbpress 3x12, doe ik bv 12x16kg en dan 3 sets, en dan probeer ik een aantal weken later te kijken of ik met dat gewicht vooruit kan gaan dat ik nog net de 3e set op 12 herhalingen kan doen.

Als het werkt voor mij, waarom niet.

Comment

Waarom zo verschrikkelijk veel energie verneuken met zoveel sub maximale sets?

Als je gewoon goed opwarmt en meteen een gewicht pakt, kom je waarschijnlijk op de 10x26 kg
      22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Waarom zo verschrikkelijk veel energie verneuken met zoveel sub maximale sets?

Als je gewoon goed opwarmt en meteen een gewicht pakt, kom je waarschijnlijk op de 10x26 kg
        Ok, maar hoe stel jij dan voor om op te bouwen?, of bedoel je dat ik gewoon minder sets moet doen.

Comment

Ohw nee aantal sets kan je gewoon zelf invullen. Ik warm meestal zo op:

Werkset met een oefening met een 1 RM van 100 kg

2 x 3 x 40 kg
          2 x 3 x 55 kg

en dan afhankelijk van hoe ik me voel 1-2 x 1-3 reps

En dan vlammen
          22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Train je al lang?

Ook niet echt een daverende progressie, 2,5 kg op reps in 2 weken
            1 jaar ontzettend aangekloot en nu 2 maand serieus.

ik bedoel totaal 5kg
            sq 150- dl 2x180- be paused 110 - pp - 92.5

Comment

Reps is overrated. Lekker varieren met intensiteit/volume/frequentie en oefeningen. Ene keer kan je wat zwaarder gaan (8 rm gewicht ofzo) en de andere keer een 12 rm oid, of een mix (3rm en setjes erna een 12 rm).

Overrated.
              De beste man vraagt er naar. Zijn topic is zelfs zo genoemd.

Maar varieren met intensiteit? Soms een intensere training en dan weer eens wat minder intens?

Varieren met volume? Bedoel je dan het aantal sets? Of gewicht? In het laatste geval is je gewicht bij 20 reps niet hetzelfde als bij 6 reps. Of je doet ergens iets verkeerd.

Varieren met frequentie? Wat bedoel je hier nu weer mee? De ene week 2 keer per week een bepaalde spiergroep, dan weer eens 1 keer en dan weer eens een week niet?

Begrijp me niet verkeerd, ik ben het net zo met jou eens dat je niet te veel aan reps moet ophangen. Dat was mijn commentaar ook, dat je niet moet gaan zitten nadenken over 6 of juist 8 reps. Maar als je een tijd lang (met hoge intensiteit, jawel) 6 a 8 reps hebt gedaan, is het een goed idee om eens een tijdje 20 reps (met net zo hoge intensiteit te doen). Zonder daar een al te hoge rating aan te geven, hoor....
              Last edited by Nikos; 03-04-2010, 10:52.

Comment

Begrijp me niet verkeerd, ik ben het net zo met jou eens dat je niet te veel aan reps moet ophangen. Dat was mijn commentaar ook, dat je niet moet gaan zitten nadenken over 6 of juist 8 reps. Maar als je een tijd lang (met hoge intensiteit, jawel) 6 a 8 reps hebt gedaan, is het een goed idee om eens een tijdje 20 reps (met net zo hoge intensiteit te doen)
                Niet echt, met uitzondering van widowmakers op SQ's
                Last edited by Yawgmoth; 03-04-2010, 11:30.
                The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Wat bedoel je?
                  Maak het toch allemaal niet ingewikkelder dan het is.
                  Bovendien, wil je het over de uitzondering hebben of over de regel?

Comment

Widowmakers zijn een uitzondering daarom is er zelfs een speciale naam voor

Verder is setjes met 20 reppers doen nagenoeg kansloos en durf bijna te zeggen dat je er zelfs massa door zult verliezen als je gewend bent nuttig te trainen, misschien lekker om het een keer in een deload week te doen om je gewrichten wat te ontzien, maar verder niet.

Als je aan de 20 reps komt kun je toch gewoon nogmaals verhogen tot je weer in de 6-12 range beland

Conclusie van het verhaal is meer dat statische gewichten voor beginners prima werkt, maar voor veel mensen enorm snel stagneerd wanneer je wat progressie hebt geboekt en al een tijdje bezig bent. Dingen als 4x8, 3x10 en alles is leuk als leiddraad, maar voor lineaire progressie niet echt de beste oplossing. Kijk maar naar starting strenght, werkt prima voor beginners maar na een tijdje zit iedereen vast op de MP, dan BP, SQ en DL kun je stuk langer doortrekken, maar als je erachter komt dat je stagneert lijkt me goed moment om in te zien dat je beter kunt switchen naar iets wat lange termijn progressie wel in de hand werkt.
                    Last edited by Yawgmoth; 03-04-2010, 15:10.
                    The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Originally posted by Nikos View Post
                      Overrated.
                      De beste man vraagt er naar. Zijn topic is zelfs zo genoemd. So? Reps is gewoon overrated en hoef je je niet zo aan vast te klampen.

Maar varieren met intensiteit? Soms een intensere training en dan weer eens wat minder intens? Denk dat je intensiteit verward met hard trainen. Intensiteit op spierniveau wordt ermee bedoeld. Dus hoe hard put je je spier uit per set en wat voor intensity techniques gebruik je.

Varieren met volume? Bedoel je dan het aantal sets? Of gewicht? In het laatste geval is je gewicht bij 20 reps niet hetzelfde als bij 6 reps. Of je doet ergens iets verkeerd. Volume is het aantal sets per spiergroep

Varieren met frequentie? Wat bedoel je hier nu weer mee? De ene week 2 keer per week een bepaalde spiergroep, dan weer eens 1 keer en dan weer eens een week niet? Frequentie is het aantal keer per week dat je die spiergroep pakt inderdaad.

Volume - frequentie - intensiteit moeten met elkaar in balans zijn. Hoger volume? -> lagere intensiteit/frequentie etc.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben het net zo met jou eens dat je niet te veel aan reps moet ophangen. Dat was mijn commentaar ook, dat je niet moet gaan zitten nadenken over 6 of juist 8 reps. Maar als je een tijd lang (met hoge intensiteit, jawel) 6 a 8 reps hebt gedaan, is het een goed idee om eens een tijdje 20 reps (met net zo hoge intensiteit te doen). Zonder daar een al te hoge rating aan te geven, hoor....20 reps is dan weer te licht om hypertrofische groei te stimuleren. Sarcoplastatische groei wordt dan wel weer gestimuleerd, maar daar heb je ook geen ruk aan
                      .....

Comment

Beste Leo,

Ik begrijp uit je woorden dat je het toch allemaal behoorlijk overrated vindt.
                        Laten we het daar dan maar niet meer over hebben.
                        Maar wel.

1. Dus hoe hard put je je spier uit per set en wat voor intensity techniques gebruik je. Kan je mij het verschil uitleggen tussen hard trainen en je spieren uitputten. Mij hoor je niet zeggen dat ik iedere set tot het absolute gaatje ga, maar dit is op zijn minst wel het doel. Beter gezegd, iedere zet moet bijdragen aan het 'pomp gevoel'. Vertel anders ook even iets over 'intensity techniques'. Volgens mij is intensiteit bij je training gewoon belangrijk, of je er nu 20 of 6 doet, supersets, maakt niet uit.

Volume is het aantal sets per spiergroep. Als ik setjes van 20 reps doe, dan doe ik 2 en hoogstens 3 setjes per oefening. Bij bijvoorbeeld 8 reps, zit ik al snel aan 4 a 5 sets.

Frequentie is het aantal keer per week dat je die spiergroep pakt inderdaad. Interesssante theorie, ik zal er eens over nadenken.

Hypertrofische & Sarcoplastatische. Geen idee waar je het over hebt. Maar dat zal dan wel aan mij liggen. Het is lijkt mij inderdaad licht, maar dat compenseer je dus gewoon weer door er 20 te doen ipv 6 0f 8.

Je zou trouwens haast denken dat we het met elkaar oneens zijn. Dat ik een een of andere 20 reps guru ben. Het enige wat ik gezegd heb, is dat je dit af en toe moet doen. En varieren met vulume doe je o.a. ook door het aantal reps aan te passen. (5 sets van 8 reps of 2 a 3 sets met 20 reps). De keer daarop dat je bijvoorbeeld weer een week of 6 '8 reps' doet, schrikken je spieren extra, ze hebben immers net 6 weken '20 reps' gedaan. Maar er zijn natuurlijk ook andere variaties mogelijk. Supersets. Of trappetjes, 5 reps, 10 reps, 15 reps, 20 reps, allemaal in dezelfde workout.

Om af te sluiten nog twee leuke videos
                        De eerste is de praktijk
                        De tweede is de uitleg
                        YouTube - LevroneReport.com ? Transformation #2, Chest, Shoulders & Tris Supersets#
                        YouTube - LevroneReport.com ? Transformation #2, Q&A

Conclusie is dus nogmaals dat je er niet te ingewikkeld over moet doen. Wat goed voelt, voelt goed.
                        Last edited by Nikos; 04-04-2010, 09:21.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X