reps

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• reps

Ik heb nu na 2 maand serieus trainen steeds 4x8 setjes gedaan. ging allemaal leuk en aardig maar wil mijn lichaam nieuwe prikkel geven.

is het verstandig en aan te raden om een tijdje 3x6 te proberen?

ik train een jaar, 2 maand serieus nu.
    sq 150- dl 2x180- be paused 110 - pp - 92.5

Het is goed om het om de 6 a 8 weken af te wisselen, maar eerst 8 reps en dan 6 zorgt niet echt voor een schrikreactie.
    Doe eens een week of 6 - 20 herhalingen en ga daarna voor een week of 6 op 6 herhalingen zitten.
    Dat prikkelt de boel lekker.

Comment

Originally posted by Nikos View Post
      Het is goed om het om de 6 a 8 weken af te wisselen, maar eerst 8 reps en dan 6 zorgt niet echt voor een schrikreactie.
      Doe eens een week of 6 - 20 herhalingen en ga daarna voor een week of 6 op 6 herhalingen zitten.
      Dat prikkelt de boel lekker.
      jij houdt wel van prikkelen he.. maar dit advies kun je mijns inziens wel vergeten.. niet blindstaren op het aantal reps.
      sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

1 maand geleden toen ik met de bulk begon deed ik 1x10, 1x8, 2x6 groeide ik wel hard mee ( natuurlijk wel een goed voedingschema) nu ben ik bezig met 4x8 en andere oefeningen maar ik vind de 1x10, 1x8, 2x6 het lekkerst maar daar moet je gewoon zelf even uitvinden
        Make it happen, shock everyone!

Comment

Originally posted by kojak View Post
          jij houdt wel van prikkelen he.. maar dit advies kun je mijns inziens wel vergeten.. niet blindstaren op het aantal reps.
          Waarom dan?

Comment

Omdat het bij iedereen anders aanvoelt.. het is niet zo dat 4x10 beter is dan 4x8. Als je maar aan het einde je spieren hebt aangepakt
            sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Klopt, maar om de 6 weken afwisselen is geen slecht idee lijkt mij?
              En daarnaast moet je het ook met mij eens zijn dat 6 of 8 reps niet een hele grote afwisseling is?

Vrijdagavond - en wij zijn lekker aan het debatteren over het aantal reps...

Comment

Reps is overrated. Lekker varieren met intensiteit/volume/frequentie en oefeningen. Ene keer kan je wat zwaarder gaan (8 rm gewicht ofzo) en de andere keer een 12 rm oid, of een mix (3rm en setjes erna een 12 rm).
                22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

3x6 ipv 4x8 zorgt er wel voor dat je meer weight kan pakken maar als jullie zeggen dat niet zoveel uitmaakt...

wat hanteren jullie nu bijvoorbeeld?

Comment

10,8,8,6 voor aantal weekjes, dan 4x12 weekje dan 3x10, zit gewoon altijd in de 4-12 rep range.

Geen probleem, en ga er goed op.

En na een week of 8-10 wissel ik van oefeningen en schema.

Comment

Eens met Leo. Niet te veel bezig zijn met reps. Gewoon lekker knallen. Belangrijkste is dat je spieren het zwaar te verduren krijgen. Dat kan zowel met 3 als soms zelfs 20 reps.
                      Owner of the Iron Playground.

Comment

Originally posted by Breakmore View Post
                        10,8,8,6 voor aantal weekjes, dan 4x12 weekje dan 3x10, zit gewoon altijd in de 4-12 rep range.

Geen probleem, en ga er goed op.

En na een week of 8-10 wissel ik van oefeningen en schema.
                        Hoe doe je dat dan godsnaam? Die 10-8-8-6. Eerst bijv 100 kg, dan 105 kg, 107,5 kg en dan 110 ofzo? Toch compleet waardeloos die kleine kutstapjes.

Zelfde met 4x8/4x12. Begin je dan met 100 kg en dan elke set 2,5-5 kg eraf?
                        22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

ik ga nu om de 2 weken zon 2.5kg op herhaling 4x8 dus vooruit met bankdrukken en wil dat graag zo houden. dus om nu nog hoger in reps te gaan lijkt me niet zo.

Comment

ik ga nu pitten iig, zus is opgehouden met gitaar spelen godzijdank!

Comment

Originally posted by wzoet View Post
                              ik ga nu om de 2 weken zon 2.5kg op herhaling 4x8 dus vooruit met bankdrukken en wil dat graag zo houden. dus om nu nog hoger in reps te gaan lijkt me niet zo.
                              Train je al lang?

Ook niet echt een daverende progressie, 2,5 kg op reps in 2 weken

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X