Dag iedereen.
Hier mijn zonet zelfgemaakte schema.. alle tips, hints, opmerkingen,... ALLES is welkom, want het is belangrijk voor mij. Danku.
SCHEMA::: SPLIT
LEEFTIJD: Bijna 17
LENGTE:1,75m
Gewicht: 66kg
ERVARING: Geen, wel vorige zomer en 2 jaar geleden even gepompt en biceps getraind met halters zonder echt te beseffen hoe of wat, ik wilde gewoon meer spieren. Ondanks het pompen en zo heb ik toch wel redelijk wat spieren en ben van nature niet fijn gebouwd ook .
DOEL: MASSA+KRACHT, atletischer gebouwd zijn(het iedeale lichaam ^^),v-vorm,spieren die goed uitkomen(droog zijn), en vooral: ik wil nog groeien in de lengte(niet dat dit er veel mee te maken heeft maar toch..),… Dit alles ZONDER snelheid te verliezen(in gelijk welke spier) voor mijn voetbal. Dus misschien ook op explosiviteit trainen of niet?.
POGING tot schema .
MAANDAG
Benen-Buik-Triceps
-Leg press 3x12
-Leg extension 3x12
-Crunches 3x25
-Side crunches 3x25(elke kant)
-Lever seated crunch (chest pad) ..x.. -> Is dit een goeie?
-… kan iemand nog een ontbrekende oefening aanvullen?(buikspieren)
-Assisted triceps dip 3x12
-Push ups (hands close) 3x12
-Cable pushdown of Andere? 3x12
DINSDAG
-Voetbal
WOENSDAG
Borst-Schouders
-Lever bench press 3x12
-Lever incline bench press 3x12 of andere goede oefening puur op bovenste borstspieren?
-…Nog 1 of 2 oefeningen? (misschien fly,..) Maar ik wil gewoon dat alle verschillende spieren in de borst aangesproken worden, zowel onderste, bovenste, middelste, linkse, rechtse.. als die laatste 3 wel echt bestaan =).
-Cable front raise 3x12(elke kant)
-Cable lateral raise 3x12
-Cable one arm upright row 3x12(elke kant)
DONDERDAG
-Voetbal
VRIJDAG
Rug-Biceps
-Cable one arm bent-over row 3x12 (elke kant)
-Cable rear pulldown 3x12
-Lever shrug 3x12
-chin-up 3x5
-Lever curl 3x12
-Cable one arm curl 3x12
ZATERDAG
-Voetbal(soms)OF soms naar de fitness..(misschien cardio??)
ZONDAG
-Rust
FEITEN:-Mijn fitness heeft geen barbells of dumbells, enkel thuis beschik ik over dumbells.. en bij mijn vriend kan ik ook gebruik maken van een barbell en bench en eventueel dips doen tussen 2 stoelen.
VRAGEN:-F Body of Split schema?
-met welke hoeveelheid gewicht moet ik trainen?
-Welk tempo van de reps moet ik gebruiken?(Zie DOEL)
-Ik weet ook niet of mijn idee van sets en reps (3x12) juist is bij sommige oefeningen.
-Voedingstips?Schema?
-Wil 'massa' eigenlijk zeggen : je spieren groter maken en eigenlijk een groter volume geven?
Ook nog heel wat vragen in mijn schema zelf..
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Gr.
Hier mijn zonet zelfgemaakte schema.. alle tips, hints, opmerkingen,... ALLES is welkom, want het is belangrijk voor mij. Danku.
SCHEMA::: SPLIT
LEEFTIJD: Bijna 17
LENGTE:1,75m
Gewicht: 66kg
ERVARING: Geen, wel vorige zomer en 2 jaar geleden even gepompt en biceps getraind met halters zonder echt te beseffen hoe of wat, ik wilde gewoon meer spieren. Ondanks het pompen en zo heb ik toch wel redelijk wat spieren en ben van nature niet fijn gebouwd ook .
DOEL: MASSA+KRACHT, atletischer gebouwd zijn(het iedeale lichaam ^^),v-vorm,spieren die goed uitkomen(droog zijn), en vooral: ik wil nog groeien in de lengte(niet dat dit er veel mee te maken heeft maar toch..),… Dit alles ZONDER snelheid te verliezen(in gelijk welke spier) voor mijn voetbal. Dus misschien ook op explosiviteit trainen of niet?.
POGING tot schema .
MAANDAG
Benen-Buik-Triceps
-Leg press 3x12
-Leg extension 3x12
-Crunches 3x25
-Side crunches 3x25(elke kant)
-Lever seated crunch (chest pad) ..x.. -> Is dit een goeie?
-… kan iemand nog een ontbrekende oefening aanvullen?(buikspieren)
-Assisted triceps dip 3x12
-Push ups (hands close) 3x12
-Cable pushdown of Andere? 3x12
DINSDAG
-Voetbal
WOENSDAG
Borst-Schouders
-Lever bench press 3x12
-Lever incline bench press 3x12 of andere goede oefening puur op bovenste borstspieren?
-…Nog 1 of 2 oefeningen? (misschien fly,..) Maar ik wil gewoon dat alle verschillende spieren in de borst aangesproken worden, zowel onderste, bovenste, middelste, linkse, rechtse.. als die laatste 3 wel echt bestaan =).
-Cable front raise 3x12(elke kant)
-Cable lateral raise 3x12
-Cable one arm upright row 3x12(elke kant)
DONDERDAG
-Voetbal
VRIJDAG
Rug-Biceps
-Cable one arm bent-over row 3x12 (elke kant)
-Cable rear pulldown 3x12
-Lever shrug 3x12
-chin-up 3x5
-Lever curl 3x12
-Cable one arm curl 3x12
ZATERDAG
-Voetbal(soms)OF soms naar de fitness..(misschien cardio??)
ZONDAG
-Rust
FEITEN:-Mijn fitness heeft geen barbells of dumbells, enkel thuis beschik ik over dumbells.. en bij mijn vriend kan ik ook gebruik maken van een barbell en bench en eventueel dips doen tussen 2 stoelen.
VRAGEN:-F Body of Split schema?
-met welke hoeveelheid gewicht moet ik trainen?
-Welk tempo van de reps moet ik gebruiken?(Zie DOEL)
-Ik weet ook niet of mijn idee van sets en reps (3x12) juist is bij sommige oefeningen.
-Voedingstips?Schema?
-Wil 'massa' eigenlijk zeggen : je spieren groter maken en eigenlijk een groter volume geven?
Ook nog heel wat vragen in mijn schema zelf..
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Gr.
Comment