10, 8, 6, 6 of 4x10?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 10, 8, 6, 6 of 4x10?

Hallo allemaal,

ik had een vraagje met betrekking tot het trainen met bepaalde setjes.
    ikzelf train al meer dan 3jaar met de setjes 10x, 8x, 6x en 6x, met een oplopend gewicht. dus hoe minder keer, hoe zwaarder het bepaalde gewicht.
    nu ben ik de laatste tijd naar een ander typen setjes gesprongen, namelijk 4 setjes van 10. Ook door heel langzaam te trainen ervaar ik meer pump.
    maar welk van de 2 type setjes is nu het beste? of is het juist goed om verschillende variaties uit te voeren?

alvast bedankt.

Je zou er ook eens goed aan doen eens wat andere schema's te proberen zoals bijvoorbeeld Rippetoe of Bill Star. Er zijn nog veel meer trainingschema's te vinden. Kijk maar eens in wat verschillende logjes van de leden. Voorbeelden genoeg.
    Geniet, en drink met maten!

Comment

je vraagt je af wat het beste is. Maar je geeft niet aan wat je doel is. dan kan natuurlijk niemand zeggen wat het beste voor jou is.

los daarvan ben ik het eens met DSO dat er nog tientallen andere mogelijkheden zijn qua trainen. Het kiezen van de juiste oefeningen (zware compounds als deadlift en squat), is natuurlijk veel belangrijker als iets als reps en sets.
      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Misschien moet iemand een keer een sticky maken over de reps en de overratedness ervan. 99% van de keren hoor ik dat mensen iets in de trand van 10-8-8-6 doen met een gewichtskeuze van bijv 100 kg - 102,5 kg - 102,5 kg - 105 kg. En waarom in godsnaam?? Dat hele principe van 10-8-8-6, 12-10-8-6, 10-9-8-7 etc is gebaseerd op een statisch gewicht, waarbij je elke set all out gaat met een statisch gewicht. Elk opvolgend setje kan je dan 0-2 reps or so minder. Verhogen/verlagen met stappen van 2,5% is useless
        22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Los van het feit dat het bepalen van je doel het ALLERBELANGRIJKSTE is, dien je idd er voor te zorgen dat je de juiste oefeningen (compounds) kiest en daarmee je lichaam zo hard mogenlijk uit daagt. Het gaat er om dat je bij iedere training zo intensief mogenlijk traint en het uiterste van je lichaam eist. Welk trainingschema je daarbij volgt is helemaal je eigen keus, maar zorg wel dat je niet te lang hetzelfde blijft doen. Pas na 2 maanden je schema eens aan.

Comment

bedankt voor de snelle reacties allemaal!
            stom van me dat ik erbij ben vergeten te vertellen dat ik massa wil aanmaken. ben al droog getraint. het komt er dus op neer dat het niet echt uitmaakt welk soort setje ik doe, zolang ik maar alles eruit haal wat erin zit, en variant te werk ga. nou, dan zit ik op het goede spoor!

thanksss!

Comment

Originally posted by jeffd View Post
              bedankt voor de snelle reacties allemaal!
              stom van me dat ik erbij ben vergeten te vertellen dat ik massa wil aanmaken. ben al droog getraint. het komt er dus op neer dat het niet echt uitmaakt welk soort setje ik doe, zolang ik maar alles eruit haal wat erin zit, en variant te werk ga. nou, dan zit ik op het goede spoor!

thanksss!
              Massa bouwen is voornamelijk een kwestie van je voeding aanpassen. Meer kcal eten en niet TEVEEL cardio doen zodat je je lichaam ook echt de kans geeft te groeien. Als je dat in je achterhoofd houd en toe gaat passen zul je veel verder komen dan met reps en sets te gaan klooien.

Comment

klopt helemaal! ik om eerlijk te zijn.. ik vreet me al echt helemaal de klere in! elke dag 2 grote bakke magere kwark, minstends 12 eieren in de week, veel melk en kalkoen. qua eiwitten moet ik goed zitten.. maar de ene groeit natuurlijk sneller dan de ander. misschien heb ik in dat opzicht gewoon ouderwetse pech! Ook al verschillende weightgainers gehad, creatines, en noem maar op. het werk allemaal wel, alleen niet zo snel als de meeste het ervaren..

Comment

klopt helemaal! ik om eerlijk te zijn.. ik vreet me al echt helemaal de klere in! elke dag 2 grote bakke magere kwark, minstends 12 eieren in de week, veel melk en kalkoen. qua eiwitten moet ik goed zitten.. maar de ene groeit natuurlijk sneller dan de ander. misschien heb ik in dat opzicht gewoon ouderwetse pech! Ook al verschillende weightgainers gehad, creatines, en noem maar op. het werk allemaal wel, alleen niet zo snel als de meeste het ervaren..
                  ik cardio eigenlijk helelmaal niet. ik ben wedstrijdkickboxer geweest, dus nogmaals erg droog...

Comment

12 eieren per week? Ik eet er 7 per dag.
                    Ik eet daarnaast 2 bakken kwark, 240 gram kipfilet verdeeld over de dag, 200 gram biefstuk, 2 wheyshakes en een blikje tonijn per dag. Daarnaast drink ik ook dagelijks een glas Trappisten bier als weightgainer. Bomvol kcal en anti-oxidanten. Ideaal.

Comment

Goed gezegd Leo.
                      Dumbells build a bigger chest
                      Barbells build a bigger ego

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                        12 eieren per week? Ik eet er 7 per dag.
                        Ik eet daarnaast 2 bakken kwark, 240 gram kipfilet verdeeld over de dag, 200 gram biefstuk, 2 wheyshakes en een blikje tonijn per dag. Daarnaast drink ik ook dagelijks een glas Trappisten bier als weightgainer. Bomvol kcal en anti-oxidanten. Ideaal.
                        ja oke.. baas boven baas? maar 7 eieren per dag is qua cholesterol ook wat minder denk ik... maar sowieso respect hoor. Dus ik moet (nog) meer eiwitten naar binnen smijten? ongeveer je lichaams gewicht x 2.2 tog?

Comment

maar 7 eieren per dag is qua cholesterol ook wat minder denk ik...
                          Valt wel mee, is allang achterhaald.
                          Dumbells build a bigger chest
                          Barbells build a bigger ego

Comment

eieren
                            eet er dus ook geen een... heel soms 1tje op zondag
                            fuck reps doe wat goed voelt en afhankelijk beetje van je doel

weighganers helpen niet als je voeding bagger is.
                            stel een voedingschema op en post hem ene keer. (lees wel eerst de stickies ff)
                            suc7

Comment

Originally posted by Posseltje View Post
                              eieren
                              eet er dus ook geen een... heel soms 1tje op zondag
                              fuck reps doe wat goed voelt en afhankelijk beetje van je doel

weighganers helpen niet als je voeding bagger is.
                              stel een voedingschema op en post hem ene keer. (lees wel eerst de stickies ff)
                              suc7
                              klopt helemaal P. vele zien weightgainer als voeding, maar het is een toevoeging. Ook denken vele dat alleen trainen groeien bevorderd, maar rust is net zo belangrijk. vandaag weer lekker rustdaggie!
                              heb al echt veel info gevonden op dit forum. wie weet binnenkort een winnykuurtje pakken. maar moet nog een goed nakuurtje vinden.. wil nog wat meer massa pakken. voor prikken ben ik niet bang. k train al lang genoeg om die stap te zetten.
                              bedankt allemaal voor de snelle reacties.

greetz..

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X