hulp met een eetschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• hulp met een eetschema

goede dagg

ik ben nu al 3 jaar goed aan het train ben 20 jaar weeg 95 kilo en heb 13%vet
    ik train 4 5 dagen in de week en wil graag groter worden en hoop een goed eet schema in elkaar te zeten maar je ziet zo veel verschillende dingen dat ik eigenlijk ff niet meer snap dus graag tips ik eet nu

07:00 kwark
    10:00 2 bruinbrood met kip of rund
    12:30 4 bruinbrood met kip of rund 1 banaan
    16:00 blikje tonijn in olie
    18:00 avond eten (moeder kookt)
    22:00 why shake

Ziet eruit als bijzonder weinig. Lees de zomersticky (i.p.v. - x aantal kcal doe je + x aantal kcal bij je behoefte).

En stel een schema op waar wat meer info in staat, zoals de hoeveelheden eiwit, vet, kh, kcal en dat in vergelijking met wat je nodig hebt.
    "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

waar kan ik zomersticky vinden ?

Comment

Forum lees dit eerst !

Comment

Whey en kwark moet omgedraaid. Tenmisnte ik heb altijd begrepen dat whey voor snelle opname van eiwitten is (dus sochtends als je lang niks op hebt), en kwark voor langzame (dus voor het slapen zodat je heel de nacht erover doet).

Comment

Ja kwark en whey beter wisselen. Je schema is helemaal niet af: lees http://forum.bodynet.nl/lees-eerst/3...tml#post550279
            En je topic staat in het verkeerde forumdeel.
            Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Tussen je avond eten en je why(?) shake zit een gat van 4uur,....denk dat daar nog wat tussen kan.

De kwark kan wel bij ontbijt, maar neem dan een half uurtje voor je ontbijt een whey shake.
              Verder kan kwark zeer goed bij je ontbijt. Dan heb je gedurende de dag ook eiwit toevoer.

Jij hebt ongeveer 3000cal per dag nodig als basis.(liever iets meer om goed te groeien)
              1e Masters Superbody YBF 2011!
              Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

oke ik heb ff ziten rekenen en ik kom hier op neer

ik heb nodig:
                285 gram eiwitten = 1140kcal
                80 gram onverzadigte vetten = 720 kcal
                345 gram koolhydraten = 1381 kcal
                in totaal heb ik dan 3241 kcal per dag
                klinkt dit een beetje redelijk

Comment

Originally posted by giancarlo View Post
                  oke ik heb ff ziten rekenen en ik kom hier op neer

ik heb nodig:
                  285 gram eiwitten = 1140kcal
                  80 gram onverzadigte vetten = 720 kcal
                  345 gram koolhydraten = 1381 kcal
                  in totaal heb ik dan 3241 kcal per dag
                  klinkt dit een beetje redelijk
                  Dit is een redelijke basis voor jouw trainingsfrequentie en leeftijd.
                  Zelf zit ik liever wat lager met de KH en iets hoger in E, maar als basis om te beginnen kan het wel zo.

Doe dit in ieder geval een maand lang, dan ga je goed kijken naar jezelf, kom ik meer spiermassa aan dan vet of andersom.
                  Zakt mijn bf ietsje en wordt mijn VVM beter en meer(dan zit je goed en kan je na enkele maanden iets meer eten)
                  Als je gewicht snel daalt is het niet goed, dan train je op zijn Sonja Bakkers, voor Jan L dus. Dat is iets wat je nooit wil.
                  Als je bf snel daalt en je gewicht zakt ook, dan is het niet goed, dan moet je iets meer eten.
                  Daalt je bf langzaam maar je spieren groeien en je gewicht loopt langzaam omhoog dan zit je redelijk goed.
                  Als je vet aanzet dan eet je teveel cal of je traint niet hard genoeg. Zo simpel is het.
                  Je hoeft niet vet te worden om te groeien is nergens goed voor.

Zodra je op ca. 12% bf zit dan mag je iets meer gaan eten en iets intensiever gaan trainen. Je moet dan een tijdje op dat percentage blijven maar je moet wel zwaarder worden. Dus je zet dan alleen droge spiermassa aan.
                  Als je dan droger wil worden dan zak je 60gr/240cal in KH en het zal vrij vlot gaan.
                  Nooit met meer dan dat tegelijk zakken in je voeding en nooit onder je onderhoud eten tenzij dat echt nodig is. Onder je onderhoud gaan zitten betekent gewoon dat je lange tijd voor niks hebt getraind. Ookal komt het wel terug die spiermassa, het slaat gewoon nergens op.

succes.
                  1e Masters Superbody YBF 2011!
                  Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Zou de koolhydraten wat naar beneden schroeven zodat je wat kcal vrij speelt om de vetten wat te verhogen. verder is een goede basis.

Comment

oke bedankt voor de reacties ik ga even uitoeken wat en hoeveel ik moet eten dan al ik hem er wel opzetten om tebekijken en reacties maar dit word na het weekend

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X