Goedemiddag iedereen,
Ik heb een tijd flink wat topics doorgelezen hier op het forum en ben langs flink wat trainingsschema's gekomen. Meest recent die van karel650 http://forum.bodynet.nl/trainingssch...day-split.html.
Ik ben net 3 maanden begonnen met fitnessen, en heb 3 maanden fullbody gedaan. Nu wil ik splitschema gaan doen omdat ik andere sporten doe op woensdag/vrijdag/zaterdag en dan vind ik het relaxt als mn benen niet helemaal kapot zijn als ik die sporten ga doen. Op mn sportschool willen ze me geen splitschema geven omdat ik 17 ben (regel daar: voor je 18e geen losse gewichten, toestellen minimaal 20 herhalingen. Daar heb ik wel een uitzondering voor gekregen, dus doe wel al bankdrukken squats etc).
Om een lang verhaal kort te maken, hier mn schema:
p { margin-bottom: 0.21cm; } Maandag, benen + schouders + buik:
Woensdag, rug + biceps:
Vrijdag, borst + triceps + buik:
Hoop dat het duidelijk is en een beetje goed. Sets en reps staan er nog niet bij, maar dat weet ik wel na wat ik gelezen heb op t forum etc (meeste oefeningen doe ik 3x 12, 3x10, 2x 15. Bankdrukken als enige uitzondering 12-10-10-8)
Wat betreft mn voeding: Omdat het nu vakantie is ben ik nog een beetje aan het zondigen wat betreft drank en eten, maar vanaf volgende week begin ik weer zoals ik geëindigd was voordat de vakantie begon:
S'ochtends: Brinta of 2 volkoren boterhammen met kipfilet of gebakken ei'tje (variatie vind ik wel fijn)
rond 11 uur: 2 volkoren boterhammen (op school)
rond 2 uur: 2 volkoren boterhammen (op school)
rond 4 uur: stuk fruit, yoghurt met muesli, etc
Avond eten
Na avond eten: stuk fruit en/of kwark. Als ik nog honger heb een boterham of 2.
Alvast bedankt!
-edit-: bij mn benen/schouders doe ik de squats/dumbell shoulder press als superset.
Ik heb een tijd flink wat topics doorgelezen hier op het forum en ben langs flink wat trainingsschema's gekomen. Meest recent die van karel650 http://forum.bodynet.nl/trainingssch...day-split.html.
Ik ben net 3 maanden begonnen met fitnessen, en heb 3 maanden fullbody gedaan. Nu wil ik splitschema gaan doen omdat ik andere sporten doe op woensdag/vrijdag/zaterdag en dan vind ik het relaxt als mn benen niet helemaal kapot zijn als ik die sporten ga doen. Op mn sportschool willen ze me geen splitschema geven omdat ik 17 ben (regel daar: voor je 18e geen losse gewichten, toestellen minimaal 20 herhalingen. Daar heb ik wel een uitzondering voor gekregen, dus doe wel al bankdrukken squats etc).
Om een lang verhaal kort te maken, hier mn schema:
p { margin-bottom: 0.21cm; } Maandag, benen + schouders + buik:
- Squats
- Dumbell Shoulder Press / Arnold Press (variatie)
- Leg Press
- Front Raise
- Leg Extension
- Side Raise/cable side raise
- Leg Curl
- Buik: Rotary Torso
- Calf Raises
- Buik: Leg Raises
Woensdag, rug + biceps:
- Pulldown behind the neck
- Long pull (Cable Row)
- Dumbell Row (dubbel of enkel, wat beter aanvoelt)/ Barbell Row
- Front Pulldown / Straight Arm Pulldown (variatie)
- Hyper extension Back
- Supersets: Upright row – Shrugs
- Pull ups om het af te maken
- Dumbell Curl
- Hammer
- Barbell Curl (Ez-stang) / Reverse Curl (afwisselen)
Vrijdag, borst + triceps + buik:
- Benchpress
- Buik: Leg raises
- Incline Dumbell Press
- Fly's
- Buik: “Roeien”
- Pull Over
- Buik: Leg raises
- Close Grip Benchpress
- Buik: “Roeien”
- Dips
- Triceps Kickback
- SkullChrushers
- Triceps Pulldown (Stang/Touw)
Hoop dat het duidelijk is en een beetje goed. Sets en reps staan er nog niet bij, maar dat weet ik wel na wat ik gelezen heb op t forum etc (meeste oefeningen doe ik 3x 12, 3x10, 2x 15. Bankdrukken als enige uitzondering 12-10-10-8)
Wat betreft mn voeding: Omdat het nu vakantie is ben ik nog een beetje aan het zondigen wat betreft drank en eten, maar vanaf volgende week begin ik weer zoals ik geëindigd was voordat de vakantie begon:
S'ochtends: Brinta of 2 volkoren boterhammen met kipfilet of gebakken ei'tje (variatie vind ik wel fijn)
rond 11 uur: 2 volkoren boterhammen (op school)
rond 2 uur: 2 volkoren boterhammen (op school)
rond 4 uur: stuk fruit, yoghurt met muesli, etc
Avond eten
Na avond eten: stuk fruit en/of kwark. Als ik nog honger heb een boterham of 2.
Alvast bedankt!
-edit-: bij mn benen/schouders doe ik de squats/dumbell shoulder press als superset.
Comment