Trainingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by [b
    Citaat[/b] (Murat @ Nov. 09 2004,23:53)]zou iemand mij dan eens een schema kunnen geven van hoe jullie bijvoorbeeld trainen en hoe vaak?
    Ja hoor, staan er denk ik inmiddels een paar honderd hier op de site...  
    Zoals ik al eerder zei, even wat topics lezen en de schema's en tips vliegen je om de oren.

Je bent niet erg duidelijk in je doelstelling, voor massa en kracht werken normaal gesproken de volgende dingen het best:
    - iedere spiergroep 1x per week (groeien gebeurt tijdens rust)
    - kort en zwaar trainen, tot je max.
    - grote spiergroepen 4 oefeningen, kleine 3.
    - 6-10 reps, eventueel tot 12
    - combineer bij voorkeur een grote en kleine spiergroep in een training.
    - pas op voor schouders, die raken makkelijk overbelast doordat ze bij veel oefeningen meedoen.

In jouw schema staan borst, rug en schouders. Biceps, triceps, benen, kuiten en buik ontbreken. Er mist dus veel meer dan er in staat, dan is het logisch dat zo'n schema niet met gejuich begroet wordt lijkt me...
    Ik weet niet wat voor knieblessure je hebt maar weet je zeker dat je helemaal geen beenoefeningen kunt doen? Zijn namelijk hartstikke belangrijk dus als je ook maar iets kan zou ik het zeker doen.

Verder is het natuurlijk zoals Curiosio al zei, als jij er happy mee bent zoals je het doet vooral blijven doen.
    Neem wel aan dat je je schema niet voor niets post, je hebt al gezged behoorlijk koppig te zijn maar op ieder commentaar reageren dat je toch je eigen manier het beste vindt schiet niet erg op lijkt me.
    In ieder geval succes verder wat je ook doet, ik raad je wel aan op z'n minst wat dingen uit te proberen.  

Comment

ik ben nu ook namelijk bezig met het combineren.
      Ik gooi mn hele schema nu om (qua volgorde).

Ik bedoel dus eigenlijk alleen dat dit de beste manier van trainen is, dat heb ik me laten vertellen door een ex-marinier.
      Maar ik train dus nu al zon 2 jaar zo en de progressie is er wel alleen is het bij mi jzo dat i kaltijd meer wil en dat is soms best klote.

Vandaar dat ik vraag of er mischien luitjes zijn die betere manieren hebben.

Bye the way...biceps en triceps en buik train ik wel alleen mn benen ff niet door een blessure.
      Ik kan ze op geen enkele manier nu trainen, ik wil eerst ff weten hoe ik van deze rotblessure afkom dan train ik mn benen weer.

Ik loop nu ook rond bij een sma arts dus eerst ff dat probreempje verhelpen.

Comment

[QUOTE=[b]Citaat[/b] (Shannasse @ Nov. 10 2004,09:53)]
        Originally posted by Murat,Nov. 09 2004,23:53
        zou iemand mij dan eens Je bent niet erg duidelijk in je doelstelling, voor massa en kracht werken normaal gesproken de volgende dingen het best:
        - iedere spiergroep 1x per week (groeien gebeurt tijdens rust)
        - kort en zwaar trainen, tot je max.
        - grote spiergroepen 4 oefeningen, kleine 3.
        - 6-10 reps, eventueel tot 12
        - combineer bij voorkeur een grote en kleine spiergroep in een training.
        - pas op voor schouders, die raken makkelijk overbelast doordat ze bij veel oefeningen meedoen.
        kijk hier heb ik wat aan!

(welke zijn nou de grote en welke de kleine spiergroepen raak helemaal door de war) reps is x? hoeveel x je een oefeningen moet doen?

wat zijn beste combinaties grote en kleine spiergroepen>?

"Was iedereen maar zoals ik zou moeten zijn." ! "Als je begrepen wilt worden, zeg dan precies wat je bedoelt." ! "Luister, leer en reageer. Niemand weet alles. We weten allemaal iets." ! "Wees niet bang dat de wereld vandaag vergaat. Het is in Australië al morgen." ! " Wie wil, zoekt een mogelijkheid. Wie niet wil, zoekt een reden."

Comment

Originally posted by [b
          Citaat[/b] (Haagschemarco @ Nov. 11 2004,19:15)]kijk hier heb ik wat aan!

(welke zijn nou de grote en welke de kleine spiergroepen raak helemaal door de war) reps is x? hoeveel x je een oefeningen moet doen?

Een rep is één herhaling, dus het volledig uitvoeren van een oefening vanaf de beginstand terug tot die stand.
          Een set is een bepaald aantal herhalingen die je achter elkaar door uitvoert.
          Dus bijvoorbeeld 10 herhalingen (reps) vormen samen een set.
          Per oefening doe je meerdere sets, bijvoorbeeld 3 sets van 10 reps waarbij je rust neemt tussen de sets.

Eigenlijk zijn alleen rug en benen grote spiergroepen, voor alle anderen kun je meestal volstaan met 3 oefeningen.

Goede en veel gebruikte combinatie's zijn:
          Rug / Biceps
          Borst / Triceps
          Schouders / Buik
          Benen

Voor een driedaagse split kun je ook denken aan bijvoorbeeld:
          Rug / Achterkant schouders / Biceps
          Borst / Voorkant + zijkant schouders / triceps
          Benen
          Buik kun je waar dan ook bij doen.

Uiteraard zijn er talloze combinatie's mogelijk maar dit zijn beproefde combi's die de meeste mensen goed bevallen.

Geloof dat ik zo je vragen wel heb beantwoord!  

Comment

Originally posted by [b
            Citaat[/b] (Shannasse @ Nov. 12 2004,16:48)]
            Originally posted by [b
            Citaat[/b] (Haagschemarco @ Nov. 11 2004,19:15)]kijk hier heb ik wat aan!

Een rep is één herhaling, dus het volledig uitvoeren van een oefening vanaf de beginstand terug tot die stand.
            Een set is een bepaald aantal herhalingen die je achter elkaar door uitvoert.
            Dus bijvoorbeeld 10 herhalingen (reps) vormen samen een set.
            Per oefening doe je meerdere sets, bijvoorbeeld 3 sets van 10 reps waarbij je rust neemt tussen de sets.

Eigenlijk zijn alleen rug en benen grote spiergroepen, voor alle anderen kun je meestal volstaan met 3 oefeningen.

Goede en veel gebruikte combinatie's zijn:
            Rug / Biceps
            Borst / Triceps
            Schouders / Buik
            Benen

Voor een driedaagse split kun je ook denken aan bijvoorbeeld:
            Rug / Achterkant schouders / Biceps
            Borst / Voorkant + zijkant schouders / triceps
            Benen
            Buik kun je waar dan ook bij doen.

Uiteraard zijn er talloze combinatie's mogelijk maar dit zijn beproefde combi's die de meeste mensen goed bevallen.

Geloof dat ik zo je vragen wel heb beantwoord!
            En de meinne.. over dat combo geval..

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X