Trainingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Trainingsschema

Wat vinden jullie van mijn trainingsschema?

minimaal 4x en max 6 x in de week trainen

Borst/Schouders dag 1
    Rug/Biceps dag 2
    Benen/Triceps dag 3
    tussendoor 2 tot 3 sets buik met 10 reps

dit 2 maal per week

Voor alle spiergroepen: 2 sets zwaar met 12 reps dan gewicht minderen en heel langzaam proberen tot 20 reps te komen en dat 2 x, met langzaam dus dat je de spier isoleert.

Dit is aanbevolen door een bodybuilder.

Groet

Copper

als ik me goed herinner ben je pas bezig met trainen, dit schema gaat je overtraining bezorgen, zou het zeker geen tweemaal per week doen , als je massa op wilt bouwen zou ik 6-8 herhalingen doen en niet gaan tot 12.

Grtz
    stil growing

Comment

Je traint naturel neem ik aan?
      In dat geval loop je al heel snel een enorm risico op overtraining...

Je kunt het uiteraard proberen als je wilt maar zou het persoonlijk echt niet doen. Denk dat je veel beter af bent met gewoon iedere spiergroep 1x per week trainen. De verdeling iets anders, met iig benen op een aparte dag. 4 trainingen per week is prima en voldoende.
      Hoe lang duurt een training eigenlijk in jouw geval?

Comment

zou ook gewoon voor 1x per week een spiergroep gaan.
        4-5 x per week zeker geen 6x.

Grtz.
        Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.

Comment

Originally posted by [b
          Citaat[/b] ]Je traint naturel neem ik aan?
          In dat geval loop je al heel snel een enorm risico op overtraining...

Je kunt het uiteraard proberen als je wilt maar zou het persoonlijk echt niet doen. Denk dat je veel beter af bent met gewoon iedere spiergroep 1x per week trainen. De verdeling iets anders, met iig benen op een aparte dag. 4 trainingen per week is prima en voldoende.
          Hoe lang duurt een training eigenlijk in jouw geval?
          Ja ik train naturel, train nu ongeveer 3 jaar, en 15 jaar vechtsport maar 3 jaar bodybuilding en de laatste jaar serieus bodybuilding.
          Ik train per dag niet langer dan 45 minuten.
          Voel mijn spieren wel beter met dit schema, meer spierpijn

Het probleem is dat ik een erg snelle stofwisseling heb dus train me gek maar komt echt bijna niets bij, moet nu maar eens met meer supplementen beginnen.

Groet

Comment

Met een snelle stofwisseling is aankomen inderdaad moeilijker maar dat los je juist niet op door je 'gek te trainen' hoor.
            Groeien doe je tijdens je RUST, niet tijdens het trainen!

Om te groeien moet je in de eerste plaats eten en in de tweede en derde plaats trouwens ook.  
            Qua trainen is het beste advies kort en zwaar, iedere spiergroep 1x per week.
            De duur van je trainingen is goed, ga wel bij iedere oefening zo diep als je kunt. Je hebt hiervoor voldoende basis.

Spierpijn is op zich lekker natuurlijk omdat je merkt dat je echt wat hebt gedaan. Het is echter niet zaligmakend, de hoeveelheid spierpijn is geen graadmeter voor de groei.
            Dat je niet goed vooruit gaat kan heel goed door overtraining komen, door zoveel te trainen krijgen de spieren nooit de rust die ze nodig hebben. Na een intensieve training hebben spieren eerst tijd en rust nodig om te herstellen, dáárna begint het groeien pas. Jij gaat nu een spiergroep alweer trainen voordat de groei heeft kunnen plaatsvinden...

Supplementen is uiteraard een optie maar hoop wel dat je ook echt sups bedoelt.
            Zou zeker je voedingsschema plaatsen, dat is eigenlijk nog belangrijker en valt vast wel wat aan te sleutelen.  

Comment

daar sluit ik me volledig bij aan

je overtraind met dit schema echt wel.

mazzl
              Who's the Chef

Comment

Originally posted by [b
                Citaat[/b] ]Met een snelle stofwisseling is aankomen inderdaad moeilijker maar dat los je juist niet op door je 'gek te trainen' hoor.
                Groeien doe je tijdens je RUST, niet tijdens het trainen!

Om te groeien moet je in de eerste plaats eten en in de tweede en derde plaats trouwens ook.
                Qua trainen is het beste advies kort en zwaar, iedere spiergroep 1x per week.
                De duur van je trainingen is goed, ga wel bij iedere oefening zo diep als je kunt. Je hebt hiervoor voldoende basis.

Spierpijn is op zich lekker natuurlijk omdat je merkt dat je echt wat hebt gedaan. Het is echter niet zaligmakend, de hoeveelheid spierpijn is geen graadmeter voor de groei.
                Dat je niet goed vooruit gaat kan heel goed door overtraining komen, door zoveel te trainen krijgen de spieren nooit de rust die ze nodig hebben. Na een intensieve training hebben spieren eerst tijd en rust nodig om te herstellen, dáárna begint het groeien pas. Jij gaat nu een spiergroep alweer trainen voordat de groei heeft kunnen plaatsvinden...

Supplementen is uiteraard een optie maar hoop wel dat je ook echt sups bedoelt.
                Zou zeker je voedingsschema plaatsen, dat is eigenlijk nog belangrijker en valt vast wel wat aan te sleutelen
                Ja ik bedoel echte sups, stort me niet op AS
                Maar heb een goed voedingsschema gehad van een bureau die dat voor me opstelde enkel ik werk onregelmatig, dus dan weer in de nacht en dan weer overdag en ik krijg dat schema niet in die werktijden en is niemand die me daar antwoord op kan geven, zou toch vast niet de enige zijn met zulke werktijden

In ieder geval bedankt voor jullie reacties.

Groet

Copper

Comment

Onregelmatige werktijden maken het beslist een stuk moeilijker maar toch niet meteen onmogelijk denk ik?

Greets...
                  Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

neem aan dat je niet elke dag andere tijden zal hebben zal toch wel per week zijn of zo iets?

en wat versta je onder onregelmatig?
                    de ene x om 6 uur beginnen en de andere x om 14uur??
                    Who's the Chef

Comment

Originally posted by [b
                      Citaat[/b] ]Gepost op Okt. 05 2004,09:23
                      --------------------------------------------------------------------------------
                      neem aan dat je niet elke dag andere tijden zal hebben zal toch wel per week zijn of zo iets?

en wat versta je onder onregelmatig?
                      de ene x om 6 uur beginnen en de andere x om 14uur??
                      Ja dat is het juist, ik heb wel elke dag andere werktijden, ik werk niet in een fabriek, ik ben politieagent van beroep en als naast het gewone werk zit ik ook in de Mobiele Eenheid.
                      Ik kan bv de ene dag in de nacht zitten terwijl ik de andere dag weer om 15.00 uur moet werken, regelmaat zit er absoluut niet in en dagen die ik met de ME weg ben duren soms wel 15 a 16 uur als het niet meer is.
                      Ik ben nu begonnen om maar om de 2,5 uur te eten en dat lukt wel goed.

Groet

Comment

zo zo
                        dan wordt je best nenaaid zeg
                        een beetje gerelmaat in je werk struktuur is belangrijk man.
                        anders gaat je lichaam echt achteruit hoor.
                        een maat van mij zat in de licht en geluid verhuur.
                        das super onregelmatig, hij was echt na 2 jaar der zo slecht aan toe dat ie bijna een half jaar totaal ontregeld was.

valt er nix te gerelen dan op je werk dat je een beetje regelmatiger kan werken??
                        een aantal gasten bij mij op de sport school zitten ook bij de politie maar die hebben aardige regelmatige tijden en zitten ook bij ME.

misschien licht het er aan in wel rajon je zit maar ik zou het gewoon proberen.

mazzl

Who's the Chef

Comment

Dat maakt het inderdaad wel heel erg lastig ben ik bang..
                          Duidelijk een verkeerde keuze gemaakt wat betreft carriere natuurlijk..

Probeer het eten zoals je nu doet vol te houden meer kun je niet doen denk ik.

Greets...
                          Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Originally posted by [b
                            Citaat[/b] (Curiosio @ Okt. 06 2004,13:26)]Dat maakt het inderdaad wel heel erg lastig ben ik bang..
                            Duidelijk een verkeerde keuze gemaakt wat betreft carriere natuurlijk..

Probeer het eten zoals je nu doet vol te houden meer kun je niet doen denk ik.

Greets...
                            haha das 1 ding dat duidelijk is
                            mr.c
                            Who's the Chef

Comment

Hey man,

Slechte werktijden is niet echt positief voor je lichaam. Dit heb ik ook meegemaakt toen ik veel in de horeca werkte. je lichaam snapt het dan niet meer. Als je spierpijn hebt betekend dat volgens mij dat je je spiercellen aan het scheuren bent. Het is dan wel van belang dat je spierherstellende supplementen gebruikt (bijvoorbeeld eiwitten) om ze snel te laten herstellen voor de volgende dag. met een stofwisseling zoals die van jou denk ik niet dat je het alleen red op normale voeding...

wel goed bezig in ieder geval, lekker fanatiek!
                              185 cm
                              100 kilo +/-
                              17 % bf

Favorite: Barbell Flat Bench Press
                              Bench Press:  105 kilo

If ya cant take the shame, dont play the game

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...