te lang spierpijn

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• te lang spierpijn

Ik doe krachttraining bijkomend bij gevechtssport (shootfighting). Het is niet mijn bedoeling om nog sterker te worden of zwaarder maar gewoon op mijn gewicht te blijven, kracht te behouden zoals ze nu is.

Eerst deed ik drie dagen per week krachttraining:
    - borst-triceps
    - rug-biceps
    - benen-buik

maar dit in combinatie met zwaar werk en gevechtssport zorgde ervoor dat ik niet op tijd herstelde dus deed ik hetzelfde maar dan 3 dagen trainen per 10 dagen. op die manier zit er dus telkens 10 dagen tussen het trainen van dezelfde spiergroep.
    (ik train "high intensity" dus met negatieve reps en zo en echt alles eruit krijgen wat er in zit)

Mijn probleem is eigenlijk dat ik veel te lang met spierpijn rondloop, en gevechtssport doen met spierpijn is kut. Ik ben nu van plan om het volgende te doen:

za: rug+biceps+quads
    zo: borst+triceps+hamstrings+kuiten
    (dit wekelijks en iets minder intensief, beetje aanvoelen zodanig dat ik binnen de week herstelt ben)

ik weet dat dit een kut-verdeling is voor bodybuilders maar zoals ik zei is het mijn bedoeling om mijn fysiek nu gwn te behouden en zodanig dat ik tijdens de week met zo weinig mogelijk spierpijn kan mijn gevechtstrainingen doen.

iemand tips of ervaring hiermee? misschien dat die negatieve reps ook voor een groot deel die langdurige spierpijn veroorzaken ( toch 3-4 dagen)

alvast bedankt

Hoe zit je dieet eruit? Sinds ik een fatsoenlijke hoeveelheid eiwitten binnen krijg is spierpijn amper nog een probleem bij mij tenzij ik een bepaalde spiergroep een tijdje niet getraind heb..

Ik kwam voorheen ook vaak niet uit met achtereenvolgende trainingen en de spierpijn die daarbij hoorde.. nu heb ik nergens last meer van. max 2 dagen spierpijn en nee ik ben niet minder hard gaan trainen.. sterker nog iik haal nu veel meer uit mijn trainingen..

Goede warmingup voor en extreme stretching na de trainingen helpt ook.
    "The only thing worse than failing is not trying."

Comment

Als je HIT traint, of wil trainen, lees je dan even in over hoe en wat.
      HIT en fanatiek vechtsporten is niet goed samen te doen. Je zal een andere kachttraing methode moeten pakken.
      1e Masters Superbody YBF 2011!
      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

vergeet je schouders niet mee te trainen

Comment

Je haaly BB en KT door elkaaar en daardoor sla je de plank mis. Wat jij doet is dus geen KT.
          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
          - Dave Tate

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X