Schema en volgorde

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Schema en volgorde

Beste mensen,

Wie kan mij serieus helpen met het uitleggen van de varianten van training schema's.
    Ik train nu 2 jaar, en weet nu hoe ik alles goed moet doen, heb ook spiercontrole met oefeneningen.

Met varianten bedoel ik dan een splitschema etc.

ik wil graag groot en droog worden, wie heeft voor mij een gide-line.

Ben nu 1.85 ( was ik al natuurlijk ) 93 kilo en 17% vet.

Txs alvast toppers

Wat heb je nu voor schema?

Comment

Als ik jouw stats zo bekijk heb je al wel wat massa te pakken.

En zou ik gewoon lekker zwaar (6-8 reps trainen) en met je voeding onder onderhoud gaan zitten om zo eens lekker van 17% naar zo'n 10-12% te cutten en vanuit daar weer een leuke bulk oppikken..

Split moet je gewoon even kijken wat voor jou met je herstel het beste werkt.. das voor iedereen anders.. de 1 heeft met een bepaalde spiergroep soms meer hersteltijd nodig dan een ander en spreekt bij sommige oefeningen de ondersteunende spiergroepen meer of minder aan dan een ander..

Ik zou 3-4 dagen split doen en op elke dag 1 grote spiergroep en 1 kleine. En buik en cardio eroverheen verdelen.

Betreft de volgorde: Je begint met de grote zware compounds voor je grootste spiergroepen en eindigt met je kleinste en de isolatie oefeningen.

Dus bijvoorbeeld Borst en Biceps dag.. beginnen met Bankdrukken en eindigen met Concentration curls bijvoorbeeld..

Kijk anders ff op muscle&strength daar staan wel interessante schemaatjes op.
      "The only thing worse than failing is not trying."

Comment

Je hebt verschillende train methodes..

voor beginners is het meestal full body program om aan de gewichten te wennen en de verschillende oefeningen onder de knie te krijgen. of maar af en toe kunnen gaan fitnessen.

laterna komen er split schemas.. waar jij nu mee bezig bent.

je hebt 2 3 4 5 dagen split.. en als ik jou was had ik minimaal een 3 dage split schema gepakt als je groot wilt worden. daar gaat natuurlijk tijd in zitten!!

een voorbeeld van een 3 dage split schema is bijvoorbeeld:

Dag 1

10-8-6 Bench Press
        10-8-6 Incline Db flyes
        10-8-6 Dips
        10-8-6 Pullover

10-8-6 Ez barbell curl
        10-8-6 Concentrated Db curl
        10-8-6 Hammer curl

Dag 2

10-8-6 Deadlift
        10-8-6 Pullups
        10-8-6 Close grip cable rows
        10-8-6 One arm rows

10-8-6 Skullcrusers
        10-8-6 Pressdown
        10-8-6 single arm extension

Dag 3

10-8-6 Squat
        10-8-6 Leg extension
        10-8-6 Leg extension negative
        10-8-6 Calve raises

10-8-6 Military press
        10-8-6 Rear bench lateral raises
        10-8-6 Front raises

toevallig mijn schema maar je merkt de progressie wel ook is het verstandig om je voeding op peil te houden zodat je maximaal kunt gaan groeien.

Als je op massa wilt gaan trainen is het ook slim om in een piramide vorm te trainen setjes van 3 herhalingen van 10-8-6. en het gewicht natuurlijk ophogen.

hopelijk heb je hier wat aan!!
        Heavy Weight Build Muscle

http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/50042-plays-h-i-t.html

Comment

Originally posted by Play View Post
          Als je op massa wilt gaan trainen is het ook slim om in een piramide vorm te trainen setjes van 3 herhalingen van 10-8-6. en het gewicht natuurlijk ophogen.
          Dit is te weinig werkvolume voor goed massa bouwen. Dan kan je beter 10-8-6-8-10 pakken als je pyramide wil doen. Of 15-12-10-8 oid.
          Maar normaal is 5x8, 4x10, 5x10, of zelfs 5 x 12/15 als richtpunt goed voor flinke massa bouw.
          En in krachtfases pak je minder reps, bijvoorbeeld 5x6 of 6x5 oid.
          Of je mixt die reps in een training, paar oefeningen voor kracht en een paar voor volume en massa.
          1e Masters Superbody YBF 2011!
          Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
            Dit is te weinig werkvolume voor goed massa bouwen. Dan kan je beter 10-8-6-8-10 pakken als je pyramide wil doen. Of 15-12-10-8 oid.
            Maar normaal is 5x8, 4x10, 5x10, of zelfs 5 x 12/15 als richtpunt goed voor flinke massa bouw.
            En in krachtfases pak je minder reps, bijvoorbeeld 5x6 of 6x5 oid.
            Of je mixt die reps in een training, paar oefeningen voor kracht en een paar voor volume en massa.
            ik heb het idd na gekeken en je hebt gelijk maar ik dacht dat als je massa ging trainen dat het dan verstandig is om in een piramide vorm te trainen.. zie ook wel eens 10 8 6 6 ofzo.. maar wat is dan het verstandigste om te pakken voor massa bouw 5x 12? of just 5 x 8..
            Heavy Weight Build Muscle

http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/50042-plays-h-i-t.html

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X