Ik heb te horen gekregen dat cardio op KT dagen niet goed is, geldt dat ook voor de training? Want ik wil wat meer vet verbranden, maar wil niet dat dat ten koste gaat van mij KT dagen (al zou ik daarvoor een aparte dag in moeten lassen). Iemand tips? Of gewoon cardio (langdurige, dus veel verbranden) op een aparte dag?
Cardio en KT
Collapse
X
-
Hangt af van verschillende factoren. Als je cardio doet op een dag dat je kracht doet, zal dat altijd ten koste gaan van je (kracht)ontwikkeling. Verder hangt het ook af van hoe lang je cardio doet en hoe intens je cardio sessie is.
Ik persoonlijk raad aan, zeker als je hoofddoel afvallen is, om het volgende te doen:
Begin met je krachttraining, zoals je die 'altijd' doet. Vooral veel compound oefeningen (oefeningen waar je meerdere spiergroepen bij gebruikt).
Na afloop ga je op een rustig tempo minimaal 30 minuten en maximaal 45 minuten op een rustig tempo een cardio oefening doen. Waarbij de hartslag niet boven de 70% van je maximale hartslag komt en niet onder de 55%.
Verder zorgen voor voldoende eiwitten.
Succes!
-
Cardio is het beste na KT, doe ik ook gewoon, omdat je namelijk bij kracht training al je energie verbrand, en als je dus de cardio na de kt doet verbrand je voornamelijk vetIf the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist
Mijn log http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58191-ghosts-log.html
Comment
-
Originally posted by JustmeTM View PostHangt af van verschillende factoren. Als je cardio doet op een dag dat je kracht doet, zal dat altijd ten koste gaan van je (kracht)ontwikkeling. Verder hangt het ook af van hoe lang je cardio doet en hoe intens je cardio sessie is.
Ik persoonlijk raad aan, zeker als je hoofddoel afvallen is, om het volgende te doen:
Begin met je krachttraining, zoals je die 'altijd' doet. Vooral veel compound oefeningen (oefeningen waar je meerdere spiergroepen bij gebruikt).
Na afloop ga je op een rustig tempo minimaal 30 minuten en maximaal 45 minuten op een rustig tempo een cardio oefening doen. Waarbij de hartslag niet boven de 70% van je maximale hartslag komt en niet onder de 55%.
Verder zorgen voor voldoende eiwitten.
Succes!
Comment
-
Originally posted by InfineGhost View PostCardio is het beste na KT, doe ik ook gewoon, omdat je namelijk bij kracht training al je energie verbrand, en als je dus de cardio na de kt doet verbrand je voornamelijk vet
Beiden werken, en hebben hun eigen voor en nadelen. Belangrijkste is dat je het gewoon doet. Gr.More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
-
-
-
Originally posted by dynobet View PostDat is jouw mening. Ik ben van mening dat je beter op niet kt dagen cardio kunt doen. Op kt dagen eet je meestal meer kh als op rustdagen. Op rustdagen of niet kt dagen heb je dus standaard een hogere vetverbranding.
Beiden werken, en hebben hun eigen voor en nadelen. Belangrijkste is dat je het gewoon doet. Gr.If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist
Mijn log http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58191-ghosts-log.html
Comment
-
Originally posted by Basjee View PostMaar het is dus niet perse slecht om cardio te doen op KT dagen? Alleen dat je dan dus minder verbrandt. Want sommige mensen zeggen ook dat het slecht voor je spieren is om op KT dagen cardio te doen.
Wanneer je je cardio doet is afhankelijk van het totaalpakket: op welke dagen doe je krachttraining? Welke dagen zijn je rustdagen? Wat eet je op trainingsdagen en op rustdagen? Misschien kunnen we een beter advies geven als we die dingen van je weten.Vergeet niet je lachspieren te trainen.
Comment
-
Originally posted by Basjee View PostHoe lang doe je dan over 3/4 kilo, denk je?
Dat is niet te zeggen. Ligt totaal aan hoe vaak je traint en hoe "streng" je voor jezelf wilt/kunt zijn. Hoe lang je al traint.. oeveel je in het totaal moet afvallen. Eerlijk is eerlijk, als je veel vet hebt, gaat het er sneller in verhouding af. En Misschien kom je wel aan door juist de krachttraining. Want uiteindelijk wil je vet kwijt en niet zozeer spiermassa. Dat heeft namelijk ook gewicht.
Maar het probleem met afvallen(lees vet verbranden) is als het op een gezonde manier gaat, dan merk je zelf het niet zo snel. Gewoon doen en daarna zie je het wel.
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door AndrewGichols@@Sam Malone CBD Gummies Combining these blessings makes Sam Malone CBD Gummies an attractive preference for everyone looking to shed excess kilos accurately...
-
Kanaal: Algemeen
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Safety bar squat:
- 80.5kg 13x
One legged calf raise:
- BW + 30kg 10x
- BW + 30kg 5x
Superset...-
Kanaal: Trainingslogjes
2 dagen geleden -
-
door bufankaHow can buying members for Telegram be your secret to success in Europe?
In the world of instant messengers and social networks, Telegram has long...2 dagen geleden -
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTen eerste iedereen een erg gelukkig en hopelijk gezond nieuwjaar gewenst!
Training A
Safety bar squat:
- 111kg 2x...-
4 dagen geleden -
-
door enroutechnologiesIntegrate eco driving with GPS tracking software in fleet management system to reduce fuel use, cut emissions, and extend vehicle lifespan. This article...
-
Kanaal: Even voorstellen...
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 65kg 7x
Paused safety bar squat:
- 91kg 3x
Wide grip bent over...-
6 dagen geleden -
-
door bufankaSudoku Online Spelen Gratis: Jouw Nieuwe Verslaving?
Stel je voor: een regenachtige dag in de gezellige straten van Amsterdam. Je zit lekker...6 dagen geleden -
door sportsbyteThe IPL's best finisher is known for their ability to handle pressure and close matches successfully. Ability to decide under pressure. Strategies, and...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 65kg 6x
- 65kg 7x
Safety bar back extension:
- 35kg 5x
- 21kg 15x...-