Beste BN'ers,
Onderstaand schema heb ik van mijn instructeur gekregen, hij heeft er voor gekozen om meer nadruk op buik/rug te leggen omdat dat mijn zwakste punt is. Bij bijvoorbeeld squatten voel ik mijn benen helemaal niet en rug/buik hebben het flink zwaar..
Ik doe het schema 3x in de week (ma/woe/vr), mijn doel is vooral strak/gespierd blijven, lekker bezig zijn en vind het prima om rond mijn huidige gewicht te blijven. Er mag ietsje vet% van af maar wil niet heel laag gaan uitkomen want dat vind ik niet mooi meer en voel me dan ook niet goed (moe/futloos).
Daarnaast wandel ik 1.5-2 uur per dag (honden) en ga straks weer 1x per week 40 minuutjes hardlopen.
Als ik na schema nog fut heb dan doe ik 20 minuten intervaltraining op de loopband (soort van HIIT) waarbij ik afwisselend 12km/h en 6km/h loop.
Qua voeding zit ik op onderhoud met 3gr eiwit per kg VVM, een kleine 30en% vet en de rest KH.
Ben 28 jaar, vrouw, 60kg, 1.68m, vetpercentage 15,5%.
Graag jullie feedback! Ook stap ik over 2 maanden weer over op een nieuw schema waarbij ik meer losse oefeningen wil doen en minder machines, als jullie hier geweldige oefeningen/ideeen voor hebben hoor ik dat ook graag!
Warming up op crosstrainer
Op machines
Leg press 2x20 a 82kg
Vertical press 2x20 a 23kg
Lat pulldown 2x20 a 36kg
Onderrug (weet naam niet helaas, is van technogym) 2x20 a 46kg
Seated cable row 2x20 a 36 kg
Rotary torso 3x20 links en 3x20 rechts
Calf raises op 1 been 3x20 per been
Squats (smith machine) 3x20 a 25kg
Barbell bent over row 3x20 a 20kg
Dumbbell bench press 3x20 a 6kg per dumbbell
3 setjes van
20 crunches
20 leg raise
20 oblique crunch (10xli 10xre)
20 russian twist met 5kg
30 sec plankje
Op de ab coaster
20x recht, 20x li, 20x re, 20x recht
Cooling down + eten + slapen
Onderstaand schema heb ik van mijn instructeur gekregen, hij heeft er voor gekozen om meer nadruk op buik/rug te leggen omdat dat mijn zwakste punt is. Bij bijvoorbeeld squatten voel ik mijn benen helemaal niet en rug/buik hebben het flink zwaar..
Ik doe het schema 3x in de week (ma/woe/vr), mijn doel is vooral strak/gespierd blijven, lekker bezig zijn en vind het prima om rond mijn huidige gewicht te blijven. Er mag ietsje vet% van af maar wil niet heel laag gaan uitkomen want dat vind ik niet mooi meer en voel me dan ook niet goed (moe/futloos).
Daarnaast wandel ik 1.5-2 uur per dag (honden) en ga straks weer 1x per week 40 minuutjes hardlopen.
Als ik na schema nog fut heb dan doe ik 20 minuten intervaltraining op de loopband (soort van HIIT) waarbij ik afwisselend 12km/h en 6km/h loop.
Qua voeding zit ik op onderhoud met 3gr eiwit per kg VVM, een kleine 30en% vet en de rest KH.
Ben 28 jaar, vrouw, 60kg, 1.68m, vetpercentage 15,5%.
Graag jullie feedback! Ook stap ik over 2 maanden weer over op een nieuw schema waarbij ik meer losse oefeningen wil doen en minder machines, als jullie hier geweldige oefeningen/ideeen voor hebben hoor ik dat ook graag!
Warming up op crosstrainer
Op machines
Leg press 2x20 a 82kg
Vertical press 2x20 a 23kg
Lat pulldown 2x20 a 36kg
Onderrug (weet naam niet helaas, is van technogym) 2x20 a 46kg
Seated cable row 2x20 a 36 kg
Rotary torso 3x20 links en 3x20 rechts
Calf raises op 1 been 3x20 per been
Squats (smith machine) 3x20 a 25kg
Barbell bent over row 3x20 a 20kg
Dumbbell bench press 3x20 a 6kg per dumbbell