Hallo,
De reden voor de vraag over overtraining is dat ik veel tegenstrijdige dingen hierover lees/hoor.
Ik weet dat rust belangrijk is, en dat je lichaam groeit op rustdagen.
Maar hoe zit dit als je meerdere sporten doet, of meerdere spiergroepen?
Een gemiddeld trainingschema van mij ziet er ongeveer zo uit:
Ma: Borst + Biceps (fitness)
Di: Rug + triceps (crossgym)
Wo: 10Km hardlopen (cardio)
Do: Schouders + Buik (fitness)
vr: Benen (crossgym) (crossgym)
Za: Borst + Buik (fitness)
Zo: 10Km hardlopen (cardio)
Je zou zeggen dat de elke spiergroep genoeg rust krijgt om maximaal te herstellen en groeien.
Er even vanuit gegaan dat mijn voedingsschema optimaal is, geeft dit een maximaal resultaat?
Of heb ik er meer baat bij als ik een volledige rustdag zou nemen?
Op internet lees je voornamelijk dat je al snel te veel traint, terwijl ik nu een boek (medische sportgids) aan het lezen ben waarin ik eigenlijk lees dat (volledige) rustdagen eigenlijk achterhaald zijn. Ik sport namelijk graag en voel me er super bij om elke avond maximaal te trainen. (Doe dit ook al zeer lang zo).
Maar geeft dit ook maximaal resultaat? Wat is jullie mening/advies hierover?
De reden voor de vraag over overtraining is dat ik veel tegenstrijdige dingen hierover lees/hoor.
Ik weet dat rust belangrijk is, en dat je lichaam groeit op rustdagen.
Maar hoe zit dit als je meerdere sporten doet, of meerdere spiergroepen?
Een gemiddeld trainingschema van mij ziet er ongeveer zo uit:
Ma: Borst + Biceps (fitness)
Di: Rug + triceps (crossgym)
Wo: 10Km hardlopen (cardio)
Do: Schouders + Buik (fitness)
vr: Benen (crossgym) (crossgym)
Za: Borst + Buik (fitness)
Zo: 10Km hardlopen (cardio)
Je zou zeggen dat de elke spiergroep genoeg rust krijgt om maximaal te herstellen en groeien.
Er even vanuit gegaan dat mijn voedingsschema optimaal is, geeft dit een maximaal resultaat?
Of heb ik er meer baat bij als ik een volledige rustdag zou nemen?
Op internet lees je voornamelijk dat je al snel te veel traint, terwijl ik nu een boek (medische sportgids) aan het lezen ben waarin ik eigenlijk lees dat (volledige) rustdagen eigenlijk achterhaald zijn. Ik sport namelijk graag en voel me er super bij om elke avond maximaal te trainen. (Doe dit ook al zeer lang zo).
Maar geeft dit ook maximaal resultaat? Wat is jullie mening/advies hierover?
Comment