Drie dagen training; goed genoeg?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Drie dagen training; goed genoeg?

Hi all,

Ik heb al een boel topics gelezen, maar ben er nog niet helemaal over uit. Dus vandaar dat ik even wilde tonen wat ik zelf al doen en of dat goed genoeg is...

Ik voetbal 2 keer per week en doe, sinds vorige week, 3 maal aan fitness in de week. Ik start op dinsdag waarbij ik mijn rug, schouders en buik train. Hierbij hanteer ik 3 sets x 15 per 25 kg. Mijn eerste vraag: is dit goed of niet?

De volgende dag neem ik rust en de dag erna train ik mijn armen, benen en wederom buik. Ook hierbij hanteer ik 3 sets x 15 per 25 kg.

Ook hierna neem ik een rust en ga vervolgens de volgende dag verder. Dan train ik mijn benen en rug nogmaals.

Kan dit beter? Zo ja, hoe? Een beetje hulp kan echt geen kwaad denk ik zo.

PS: ben van nature best atletisch en zeker niet te smal om al wat buikspieren te kunnen zien. Overigens doe ik het vooral met machines. Aan 'echte' gewichten heb ik nog niet gezeten.

PS: doe het om spieren te kweken en niet om af te vallen whatsoever.

Originally posted by 1BJK903 View Post
    Hi all,

Ik heb al een boel topics gelezen, maar ben er nog niet helemaal over uit. Dus vandaar dat ik even wilde tonen wat ik zelf al doen en of dat goed genoeg is...

Ik voetbal 2 keer per week en doe, sinds vorige week, 3 maal aan fitness in de week. Ik start op dinsdag waarbij ik mijn rug, schouders en buik train. Hierbij hanteer ik 3 sets x 15 per 25 kg. Mijn eerste vraag: is dit goed of niet?

De volgende dag neem ik rust en de dag erna train ik mijn armen, benen en wederom buik. Ook hierbij hanteer ik 3 sets x 15 per 25 kg.

Ook hierna neem ik een rust en ga vervolgens de volgende dag verder. Dan train ik mijn benen en rug nogmaals.

Kan dit beter? Zo ja, hoe? Een beetje hulp kan echt geen kwaad denk ik zo.

PS: ben van nature best atletisch en zeker niet te smal om al wat buikspieren te kunnen zien. Overigens doe ik het vooral met machines. Aan 'echte' gewichten heb ik nog niet gezeten.

PS: doe het om spieren te kweken en niet om af te vallen whatsoever.
    Dit schema is in ieder geval ruk! Je traint je borst nog niet eens?
    Op de site staan genoeg schema's. Pak daar een van en kijk wat het schema met je doet.
    Zo nodig pas je hier en daar wat aan. Kijk sowieso bij beginner schema's.

En machines? Zoveel mogelijk met losse gewichten werken! Zo train je de kleine spieren en stabiliteits-spieren meteen mee!
    installing muscles....please wait

Comment

Originally posted by Sander1989 View Post
      Dit schema is in ieder geval ruk! Je traint je borst nog niet eens?
      Op de site staan genoeg schema's. Pak daar een van en kijk wat het schema met je doet.
      Zo nodig pas je hier en daar wat aan. Kijk sowieso bij beginner schema's.

En machines? Zoveel mogelijk met losse gewichten werken! Zo train je de kleine spieren en stabiliteits-spieren meteen mee!
      Thanks voor de respons. Op donderdag train ik ook de borst. Mijn excuses, vergeten op te schrijven.

Waarom is het ruk dan?

Comment

Full body shema!
        Hard work Pays off!

Comment

Wat bedoel je met per 25 kg?

Comment

Thanks voor de respons. Op donderdag train ik ook de borst. Mijn excuses, vergeten op te schrijven.

Waarom is het ruk dan?
            Oke met je borst erbij train je twee keer je rug en een keer je borst. Je gaat dus scheef groeien en later ook scheef lopen.

Hou het in het begin op de basis met voldoende rust.
            Dus bijvoorbeeld fullbody 3x per week of split schema 4 dagen:

borst/triceps
            rug/trapezius
            benen/buik
            schouders/biceps

Maar als je 3 dagen aanhoud zou ik toch voor fullbody gaan. Bij 3 daags split moet je meer spiergroepen op een dag trainen wat voor een beginner zwaar kan zijn.
            Maar je moet doen wat voor jou het beste merkt!
            Met de reps zit je wel aardig goed, in het begin moet je namelijk je spieren niet te zwaar belasten

Comment

Oke met je borst erbij train je twee keer je rug en een keer je borst. Je gaat dus scheef groeien en later ook scheef lopen.

Hou het in het begin op de basis met voldoende rust.
              Dus bijvoorbeeld fullbody 3x per week of split schema 4 dagen:

borst/triceps
              rug/trapezius
              benen/buik
              schouders/biceps

Maar als je 3 dagen aanhoud zou ik toch voor fullbody gaan. Bij 3 daags split moet je meer spiergroepen op een dag trainen wat voor een beginner zwaar kan zijn.
              Maar je moet doen wat voor jou het beste merkt!
              Met de reps zit je wel aardig goed, in het begin moet je namelijk je spieren niet te zwaar belasten
              Scheef groeien en scheef lopen? Is dat een overdrijving of wat? Anyway, mijn doel was om juist met zo min mogelijk apparaten heel veel te doen, vandaar dat ik de full body even had overgeslagen, maar als je zegt dat het niet anders kan, dan gaat dat 'em worden denk ik.

Anyhow, dus wat je zegt is train alles maar één keer per week (bij bijvoorbeeld 3x per week)? En niet twee keer?

Bedankt in ieder geval!

Comment

Originally posted by Tido View Post
                Wat bedoel je met per 25 kg?
                25 kg, de massa van hetgeen dat ik optil?

Comment

Dus je gaat elke oefening hetzelfde gewicht doen?

Comment

Dus je gaat elke oefening hetzelfde gewicht doen?
                    Min of meer? Buikspieren deed ik op 25, rowing 35 kg. Het is maar net wat lekker voelt? 25 kg is een gemiddelde.

Comment

Scheef groeien en scheef lopen? Is dat een overdrijving of wat? Anyway, mijn doel was om juist met zo min mogelijk apparaten heel veel te doen, vandaar dat ik de full body even had overgeslagen, maar als je zegt dat het niet anders kan, dan gaat dat 'em worden denk ik.

Anyhow, dus wat je zegt is train alles maar één keer per week (bij bijvoorbeeld 3x per week)? En niet twee keer?

Bedankt in ieder geval!
                      Ik bedoel hiermee tot je elke spiergroep (in het begin) gelijk moet trainen. Anders kun je inderdaad scheef gaan groeien.
                      Wat was hier je bedoeling dan van om je rug twee keer te trainen?

Je hebt ook schema's waarin je je borst 3x per week traint en de rest maar 1x.

Zoals in dit schema bijvoorbeeld:

In 4 weken grotere borstspieren kweken | Fit4less 4info

Hier ben ik zelf ook geen voorstander van hoor! Maar wat ik duidelijk wil maken...alles een keer per week trainen met voldoende rust moet genoeg voor jou zijn!

Comment

Okay, maar zoals al is gezegd moet je niet al te veel op de machines zitten. Leer de compounds en gebruik dus ook losse stangen en dumbbells.

Comment

Ik bedoel hiermee tot je elke spiergroep (in het begin) gelijk moet trainen. Anders kun je inderdaad scheef gaan groeien.
                          Wat was hier je bedoeling dan van om je rug twee keer te trainen?

Je hebt ook schema's waarin je je borst 3x per week traint en de rest maar 1x.

Zoals in dit schema bijvoorbeeld:

In 4 weken grotere borstspieren kweken | Fit4less 4info

Hier ben ik zelf ook geen voorstander van hoor! Maar wat ik duidelijk wil maken...alles een keer per week trainen met voldoende rust moet genoeg voor jou zijn!
                          Hmm, ik begrijp het. Bedankt. Dan zal ik vanaf nu alles maar één keer trainen in plaats van twee keer. Bespaart veel moeite en pijn denk ik zo.

Comment

Okay, maar zoals al is gezegd moet je niet al te veel op de machines zitten. Leer de compounds en gebruik dus ook losse stangen en dumbbells.
                            Daar zal ik me aan houden, bedankt Tido!

Alle tips zijn van harte welkom.

Comment

Min of meer? Buikspieren deed ik op 25, rowing 35 kg. Het is maar net wat lekker voelt? 25 kg is een gemiddelde.
                              Doe voor de eerste set een voelset. Aan de hand van de voelset ga je bepalen welk gewicht je gaat gebruiken. Lijk me sterk tot je met deadliften hetzelfde gewicht gebruikt als met pushpulls

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X