Originally posted by Sander1989
View Post
Drie dagen training; goed genoeg?
Collapse
X
-
spreek eens iemand aan die je gaat leren squatten, deadliften en benchpressen? Met 'echte' gewichten. Dan doe je dat bijvoorbeeld om de dag, drie keer per week. Zo hebben er veel (vooral beginners) een solide fundament opgebouwd, om later op voort te bouwen.
Comment
-
Originally posted by Flippa View Postspreek eens iemand aan die je gaat leren squatten, deadliften en benchpressen? Met 'echte' gewichten. Dan doe je dat bijvoorbeeld om de dag, drie keer per week. Zo hebben er veel (vooral beginners) een solide fundament opgebouwd, om later op voort te bouwen.SUFFER THE PAIN OF DISCIPLINE OR SUFFER THE PAIN OF REGRET
Comment
-
Originally posted by jobr View Postja want iedereen zou moeten squatten, deadliften en benchpressen toch?
Comment
-
Originally posted by 1BJK903 View PostJuistem, dat is het nou... Ik wil dat voorlopig niet doen. Ik hoef geen bodybuilder te worden of echt massale spieren te krijgen. Zolang ik maar afgetraind ben. Ik zie nu al heel wat verandering, ondanks het feit dat ik 'slechts' machines gebruik.SUFFER THE PAIN OF DISCIPLINE OR SUFFER THE PAIN OF REGRET
Comment
-
Originally posted by jobr View Postja want iedereen zou moeten squatten, deadliften en benchpressen toch?
Ikzelf heb deze oefeningen pas geleerd na twee jaar bijna letterlijk spelen in de sportschool en ik heb er goede resultaten mee geboekt. Een normale schema met meerdere oefeningen werkt natuurlijk net zo goed though.
Comment
-
Originally posted by jobr View Postsorry
ik heb een paar maand geen bench of deadlift aangeraakt en toch groeide mijn borst en rug als een malle rara
Had laatst een video gezien van een gast die deed ook nooit squatten maar die had me een paar benen
Maar neem aan tot je dan meer isolatie oefeningen hebt gedaan?
Vind tot een beginner zich toch meer moet richten op compoundoefeningen...
Maarja voor iedereen werkt weer wat andersinstalling muscles....please wait
Comment
-
Originally posted by Sander1989 View PostOke met je borst erbij train je twee keer je rug en een keer je borst. Je gaat dus scheef groeien en later ook scheef lopen.
Originally posted by Sander1989 View Postalles een keer per week trainen met voldoende rust moet genoeg voor jou zijn!Last edited by inferno_0666; 10-06-2013, 20:01.I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
-
Originally posted by inferno_0666 View PostOverdrijven is ook een kunst, zeg! Het schema kan inderdaad beter maar hij zal echt niet scheef groeien als hij zijn rug harder aanpakt dan zijn borst.
En hoe kom jij tot die conclusie?
En in die uiterste gevallen ken ik twee mensen die daar inderdaad hevige klachten aan over hebben gehouden. Wat ik hiermee wil zeggen is als je zomaar wat doet in de sportschool kun je hier zeker lichamelijke klachten aan over houden. Maar hier wil ik niet mee zeggen tot het voor iedereen hoeft te gelden.
2 omdat hij net begonnen met trainen is. Waarom zou je in het begin niet evenredig trainen?
Via een basis split of fullbody beginners schema legt die een goede basis voor zijn lichaam.
Waarom moeilijk doen?installing muscles....please wait
Comment
-
Originally posted by Sander1989 View Post1 Ja ik bedoel het ook in de uiterste gevallen wat ik hem ook via pm heb uitgelegd.
En in die uiterste gevallen ken ik twee mensen die daar inderdaad hevige klachten aan over hebben gehouden. Wat ik hiermee wil zeggen is als je zomaar wat doet in de sportschool kun je hier zeker lichamelijke klachten aan over houden. Maar hier wil ik niet mee zeggen tot het voor iedereen hoeft te gelden.
2 omdat hij net begonnen met trainen is. Waarom zou je in het begin niet evenredig trainen?
Via een basis split of fullbody beginners schema legt die een goede basis voor zijn lichaam.
Waarom moeilijk doen?I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
-
Originally posted by inferno_0666 View PostOp basis daarvan kun je nog altijd niet de conclusie trekken dat het komt doordat zij simpelweg vaker hun rug trainen. Het kan ook zijn dat hun techniek ronduit belabberd is en dat komt maar al te vaak voor. Vandaag in de sportschool zag ik bijvoorbeeld 2 gasten die met een bolle rug aan het deadliften waren.
Jij zei dat alles 1x per week trainen genoeg zou moeten zijn en daar ben ik het niet mee eens. Als je een beweging goed door wilt krijgen kun je beter opteren voor een hogere frequentie. Mits die beweging goed wordt uitgevoerd uiteraard.
Een hogere frequentie (met als doel techniek) kun je toch beter bereiken door met hoge reps te werken? In het begin moeten alle aanhechtingen en pezen nog wennen aan de belasting die ze krijgen. Het lijkt me tot je blessure gevoeliger bent als je je spieren in het begin vaker als 1x per week traint( op basis van een splitschema.)installing muscles....please wait
Comment
-
Originally posted by Sander1989 View PostOke daar heb je een punt het heeft ook zeker met techniek te maken. Maar zie dan nog geen voordelen er van in om in het begin een spiergroep vaker te trainen als een andere groep. De kans tot je scheef gaat groeien lijkt me dan ook veel groter. Immers in het begin groei je als kool( met juiste voeding en rust.)
Een hogere frequentie (met als doel techniek) kun je toch beter bereiken door met hoge reps te werken?
In het begin moeten alle aanhechtingen en pezen nog wennen aan de belasting die ze krijgen. Het lijkt me tot je blessure gevoeliger bent als je je spieren in het begin vaker als 1x per week traint( op basis van een splitschema.)I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
-
Originally posted by Sander1989 View PostHet zijn wel compoundoefeningen waar veel spiergroepen tegelijk worden getraind. Maar bijvoorbeeld deadliften heb ik het eerste jaar ook nooit gedaan, omdat ik veel negatieve verhalen erover hoorde.
Had laatst een video gezien van een gast die deed ook nooit squatten maar die had me een paar benen
Maar neem aan tot je dan meer isolatie oefeningen hebt gedaan?
Vind tot een beginner zich toch meer moet richten op compoundoefeningen...
Maarja voor iedereen werkt weer wat anders
---------
Verder komt in dit soort discussies altijd vaak een verwijzing naar voorbeelden waar uit moet blijken dat iets onnodig is. Er zit een verschil tussen noodzaak en iets dat bewezen goed werkt. (bijv een video waarin Yates zegt dat ie nooit squat, ik zie nooit in waarom dit relevant is in een inhoudelijke discussie).
Of "ieder lichaam is anders" klopt uiteraard maar dan kun je net zo goed in iedere discussie alles van tafel vegen en daarmee beginnen.
Gordon Banks een van de beste keepers ooit was aan een oog blind, zou toch niemand aanraden met ooglap te spelen.Begeleiding nodig bij voeding en /of training?
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door AndrewGichols@@Sam Malone CBD Gummies Combining these blessings makes Sam Malone CBD Gummies an attractive preference for everyone looking to shed excess kilos accurately...
-
Kanaal: Algemeen
18 uur geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Safety bar squat:
- 80.5kg 13x
One legged calf raise:
- BW + 30kg 10x
- BW + 30kg 5x
Superset...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door bufankaHow can buying members for Telegram be your secret to success in Europe?
In the world of instant messengers and social networks, Telegram has long...1 day ago -
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTen eerste iedereen een erg gelukkig en hopelijk gezond nieuwjaar gewenst!
Training A
Safety bar squat:
- 111kg 2x...-
3 dagen geleden -
-
door enroutechnologiesIntegrate eco driving with GPS tracking software in fleet management system to reduce fuel use, cut emissions, and extend vehicle lifespan. This article...
-
Kanaal: Even voorstellen...
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 65kg 7x
Paused safety bar squat:
- 91kg 3x
Wide grip bent over...-
5 dagen geleden -
-
door bufankaSudoku Online Spelen Gratis: Jouw Nieuwe Verslaving?
Stel je voor: een regenachtige dag in de gezellige straten van Amsterdam. Je zit lekker...6 dagen geleden -
door sportsbyteThe IPL's best finisher is known for their ability to handle pressure and close matches successfully. Ability to decide under pressure. Strategies, and...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 65kg 6x
- 65kg 7x
Safety bar back extension:
- 35kg 5x
- 21kg 15x...-