Hulp trainingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik heb even een vraag tussendoor weet niet hoe ik zelf zoiets moet starten dus hoop hier antwoord te krijgen. Is het erg als ik op ma di wo train en dan op ma: bicep rug di borst tri en wo schouders benen doe helaas kan ik pas na 3 dagen achter elkaar trainen een rustdag nemen ivm de sportschool. Alvast bedankt

Comment

Originally posted by Dynamix View Post
      Inderdaad, daar begin je mee. Als er staat 6-8 en 3 set, probeer dan te zorgen dat je de eerste set 6 reps doet, de tweede set, 7 en de derde set 8; oftewel begin met de lage reps, je hebt namelijk de meeste kracht aan het begin van je sets. Als je er iets van afwijkt is dat natuurlijk helemaal niet erg, maar blijf vooral in de reprange. Het schema van dynobet schijnt prima te werken, dus probeer het eens.
      Hoe ik het adviseer is als volgt: Als er staat 6-8 dan neem je een gewicht waarvan je verwacht dat je het ongeveer 6-8x kan doen. Dit gewicht gebruik je op alle drie de sets. Je maakt op set 1 een maximaal aantal reps, maar stopt net voor faillure. Je moet de laatste rep zonder hulp af kunnen maken en dus niet falen dit te doen. De laatste rep moet wel zwaar zijn.

Set 2 doe je hetzelfde. Maar vaak lukt je 1 rep minder als de set ervoor.
      Set 3 doe je ook hetzelfde. Ook hier lukt vaak 1 rep minder als de set ervoor.

Dus stel je gaat bankdrukken:
      Je weet dat je als je alles geeft ongeveer 8x90 kilo kan.

Wat je dan doet is bovenstaande. Dit zal er wellicht zo uitzien:
      8-7-6 of misschien wel 8-7-7 of 8-8-7 x90 kilo

In de trainingen erop bouw je reps uit. Val je teveel buiten de reprange, verhoog je een klein stapje qua gewicht. Daardoor val je weer perfect binnen de reprange. Dan bouw je reps weer uit.
      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by basverstappen View Post
        Dat deed ik eerst ook. Per setje en dan zwaarder.
        deed 15 12 10 8 reps en telkes verhogen. Maar zocht een ander schema nu ik een goed voeding schema heb.
        als ik bijv 3x10 doe dan kan ik beter bijhoude welke gewichten ik telkens pak.
        Doordat je op mijn beschreven manier alle sets hetzelfde gewicht gebruikt (binnen één training), is het een stuk makkelijker om alles te onthouden/bij te houden en is het vergelijken van trainingen (progressie) ook veel eenvoudiger.
        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
        X